تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798743778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه هاي علميه ايران نماد وحدت اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۳۴ب.ظ)
رئيس دانشگاه منوبه در تونس: حوزه هاي علميه ايران نماد وحدت اسلامي است حوزه هاي علميه ايران نمونه عالي موسسات علمي و منطقي با قابليت پذيرش و احترام به ديگران و نماد وحدت اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، 21 شهريور ماه،دکتر شکري مبخوت رئيس دانشگاه منوبه در تونس در محل دانشگاه از صادق رمضاني گل افزاني رايزن فرهنگي کشورمان در تونس که با هدف تبريک مسئوليت وي و گفتگو براي همکاري هاي دوجانبه علمي دانشگاهي عازم اين مرکز علمي شده بود، استقبال نمود.
در اين ديدار،«مبخوت» دکتراي ادبيات عرب به شرحي از تاريخچه دانشگاه و رشته ها وفعاليت هاي علمي دانشگاه منوبه پرداخت و گفت: اين دانشگاه داراي 14موسسه علمي در رشته هاي ادبيات و هنرهاي زيبا، آرشيو و اسناد، رسانه، بازرگاني، اقتصاد، بانکداري، علوم رايانه، دامپزشکي، بيوتکنولوژي، تربيت بدني، کاردرماني ويژه معلولان جسمي و... است؛ تاکنون با 28کشور تفاهم نامه علمي امضا کرده و آمادگي امضاي تفاهم نامه جامع با دانشگاه هاي ايراني را دارد.
رئيس دانشگاه در اشاره اي صريح همکاري گروه هاي آموزشي وامضاي تفاهم نامه هاي جزئي را موثر تر از تفاهم نامه هاي کلي بين دانشگاهي دانست و گفت: براي شروع با پيشنهاد رايزن فرهنگي ايران مي توانيم زبان فارسي و تبادل استاد و دانشجو و برگزاري ميزگردهاي علمي تخصصي را از سال تحصيلي جديد آغاز کنيم.
مبخوت که در تابستان جاري براي مدت سه سال بعنوان رياست دانشگاه منوبه انتخاب شده است، با اشاره به شناخت خود از وضعيت پيشرفت هاي علمي در ايران پس از انقلاب اسلامي، ضمن ستايش آن گفت: تمامي اين پيشرفت ها عليرغم محاصره هاي سنگين ايران مرهون اهتمام مقامات ورهبران جمهوري اسلامي ايران به علم و دانش و حمايت هاي بي دريغ شان از دانشگاه ها، اساتيد و دانشجويان است.
وي که از علاقه فراوان خود براي توسعه همکاري هاي دوجانبه سخن مي گفت، با ابراز تمايل براي سفر به جمهوري اسلامي ايران و آشنايي با دانشگاه ها و حوزه هاي علميه كشورمان اظهار داشت: نمي توانم اين نکته را پنهان دارم که روشي که علماي اسلامي در ايران ودر حوزه هاي علميه در آموزش و آموختن علوم ديني دارند، بسيار پيشرفته و مبتني بر چارچوبهاي مدرن جاري در عالي ترين موسسات و دانشگاه هاي جهان است به گونه اي که در کتابخانه هايشان تمامي کتب مذاهب اسلامي وفکري وجود دارد و اساس فکري خود و طلابشان برمبناي جدال احسن و احترام و پذيرش طرف مقابل است و اينگونه است که توانسته اند سمبل وحدت حقيقي اسلامي باشند.
«مبخوت» با تجليل از شهيد مطهري، ايشان را نمونه برجسته عالم دين که توانست با روشي مدرن ميان حوزه ودانشگاه پيوند ايجاد کند، بر ضرورت مطالعه کتب ايشان تاکيد ورزيد.
رمضاني، آمادگي موسسات علمي و دانشگاه هاي کشورمان را براي همکاري هاي مشترک اعلام نمود.
رايزن فرهنگي كشورمان با تشکر از وزارت آموزش عالي تونس واهتمام آن براي توسعه همکاري هاي دانشگاهي دو جانبه گفت: جمهوري اسلامي ايران پيشرفت هاي خود را در تمامي زمينه ها مرهون تبعيت محض از قرآن کريم وسيره پيامبر(ص) واهل بيت عليهم السلام مي داند وتمام تلاش خود را براي يافتن بالاترين جايگاه هاي علمي در جهان جهت خدمت به بشريت وبويژه مسلمانان انجام مي دهد. ومطمئن است که در چارچوب همکاري هاي علمي ميان کشورهاي اسلامي از جمله تونس سرعت دست يابي به قله هاي دانش افزايش خواهد يافت واينگونه همه آحاد بشر از برکات آن برخوردار خواهند شد.
در پايان اين ديدار طرفين مجموعه کتبي را به يکديگر اهدا نمودند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن