تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821128838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه های علمیه و روحانیت در طول تاریخ همواره از مظلوم و حریم دیانت دفاع کرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حوزه های علمیه و روحانیت در طول تاریخ همواره از مظلوم و حریم دیانت دفاع کرده اند کیش - ایرنا - امام جمعه کیش با بیان اینکه جنبش ها و گروه های زیادی در طول تاریخ برای حفظ استقلال کشور تلاش کردند افزود : حوزه های علمیه و روحانیت نیز از مظلوم و حریم دیانت دفاع کرده اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به اهمیت اخلاق در دین اشاره کرد و افزود : با اخلاق خوب می توان مردم را جذب کرد نه با خشونت و تند خویی ، تند خویی با روح دینی سازگاری ندارد .
وی با تسلیت شهادت روحانی مبارز شیخ محمد خیابانی از خطه آذربایجان گفت : مبارزات وی بر کسی پوشیده نیست ، جنبش های زیادی در طول تاریخ برای حفظ استقلال کشور و حاکم شدن دیانت در جامعه تلاش کردند .
حجت الاسلام علیدادی، خیابانی را یکی از روحانیون ارزشمند و مبارزی دانست که همواره برای استقلال کشور در کنار سایر جنبش هایی همچون جنبش سردار جنگل تلاش کردند .
وی اظهار داشت :حوزه های علمیه و روحانیت در طول تاریخ همواره از مظلوم و حریم دینی و دیانت دفاع کرده اند و هر جا که نهضت عدالتخواهی و جنبش مردمی بوده آنها از ابتدا تا پایان حضور داشتند و هزینه های فراوانی را در این راه داده اند که یکی از مبارازان شیخ محمد خیابانی بود.
امام جمعه کیش به درگذشت عالم عظیم الشان شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت : وی زاهدی با تقوا و دارای کیاست و هوشی مثال زدنی است که توانست در شرایط خفقان و با حوصله و بردباری این مرکز را تاسیس و هزاران مجتهد و شخصیت های برجسته را تحویل جامعه بدهد که یکی از این بزرگان امام راحل بود که انقلاب وی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد .
وی به کشتار فلسطینیان به دستور شاه حسین در اردن و همچنین صبرا و شتیلا به دست رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و افزود : از این دو حادثه مصیبت بار سال ها می گذرد اما این رژیم هنوز جنایات و کشتار خود را ادامه می دهد و همچنان مورد حمایت استکبار قرار دارد.
امام جمعه کیش یاد آور شد : این حمایت به اندازه ای است که هرجا قطعنامه ای علیه رژیم غاصب اسراییل صادر می شود آمریکا آن را وتو می کند ، تا کنون 70 قطعنامه علیه این رژیم صادر شده که همه آنها توسط آمریکا وتو شده است .
وی به شکل گیری دولت عراق به رغم مخالفت های موجود اشاره کرد و افزود : این شکل گیری در حالی صورت گرفت که بسیاری از بدخواهان مخالف آن بودند و کشور با مشکلات فراوانی به لحاظ سیاسی روبرو بود ، سران استکبار به اسم دولت اسلامی داعشی ها را روانه عراق و سوریه کردند تا بیرحمانه ترین جنایات را در آنجا انجام دهند ، تمام تلاش آنها مخدوش کردن چهره ها اسلام بود و حال در یک کار تبلیغاتی تلاش دارند تا به اصطلاح خودشان این غده سرطانی را از بین ببرند .
امام جمعه کیش گفت : باید از آنها پرسید این افراد در کجا و توسط چه کسانی تربیت و از کجا حمایت و هدایت می شوند ، باید پرسید چرا آدمکشی ها فقط در خاورمیانه و جهان اسلام اتفاق می افتد و کوچکترین نا امنی درکشورهای آنان وجود ندارد . شعار دموکراسی شما گوش فلک را کر کرده است اجازه دهید مردم خود سرنوشت خود را تعیین کنند.
حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت استکبار از جریان پلید و خطرناک داعش اشاره کرد و گفت : به نظر می رسد سران استکبار با هر جریانی که تاریخ مصرفش گذشته باشد اینگونه برخورد می کنند زمانی حمایت و امروز شعار مبارزه با آن را سر می دهند .
وی در مورد عمل موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب گفت : از همان ابتدای کار در مورد این موضوع شفاف سازی شد تا از هرگونه شایعه پراکنی و دشمنی جلوگیری شود ، نقشه دشمنان در این زمینه عقیم ماند ، تیم پزشکی لحظه به لحظه گزارش را به مردم می دادند.
امام جمعه کیش اظهار داشت : با تاکید رهبر معظم انقلاب عمل در بیمارستان دولتی انجام گرفت اینکار خود دارای پیام است چرا که رهبری نظام باید با متوسط مردم همراه شوند .
وی با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای معظم له گفت : پیام های مسرت بخش و سیل ابراز علاقه و خوشحالی برای عمل موفقیت آمیز ایشان از داخل و خارج کشور دیدنی است ، هیات ها ، علما ، برجستگان از کشورهای اسلامی و همه جریانات ، گروه ها و احزاب در یک اتحاد و همدلی این ابراز علاقه را به تصویر کشیدند.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مسوولان و مردم مومن و نمازگزار در مسجد خاتم الانبیا (ص) کیش برگزار شد.
1630**1641/668


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن