تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805673686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«جهاد طلاق» برای تکمیل «جهاد نکاح»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «جهاد طلاق» برای تکمیل «جهاد نکاح»


تروریست های داعش در سوریه و عراق، جنایت‌ های وحشتناکی علیه زنان مرتکب می شوند؛ از جمله اینکه زنان متاهل را به اجبار برای خود می‌ گیرند. گزارش ها حاکی است بسیاری از زنانی که زیر نظر داعش، آزارهای جنسی دیده اند، به شدت دچار بحران روحی و روانی شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سایت خبری «اخبارالآن» گزارشی درباره تنفر زنان استان رقه سوریه از داعش به علت سوء استفاده جنسی اعضای این گروه تروریستی و تکفیری از آنان منتشر کرد.   بر اساس این گزارش، اعضای داعش در مناطق تحت تصرف خود، زنان را مجبور به ازدواج کردن با خود می کنند.

یکی از زنان ساکن مرکز استان رقه اعلام کرد: داعش با زنان رقه همچون حیوانات رفتار می کند. زنی دیگر گفت : اگر داعش دخترم را مجبور به ازدواج با یکی از اعضایش کند، سوریه را ترک می کنیم.

زنان و دختران از رفتارهای داعش در شهر رقه و دیگر مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی و تکفیری به ستوه آمده اند؛ به نحوی که یکی از زنان، ازدواج اجباری دختران با اعضای داعش را به «تجاوز جنسی» تشبیه کرد و گفت: داعش با توسل به زور یا با حیله پول و ثروت، دختران را به ازدواج اعضای خود درمی آورد.

یکی دیگر از زنان رقه تأکید کرد: داعش اکنون درپی اشباع غرایز جنسی خود است. این زن سوری گفت: سرنوشت زنان و دخترانی که به ازدواج اعضای داعش درمی آیند، نامعلوم است؛ زیرا اگر شوهر داعشی‌ وی کشته شود، بیوه می شود و اگر هم کشته نشود، اصل و نسب فرزندش ناشناخته می ماند، زیرا اعضای داعش از اسامی مستعار استفاده می کنند.
  وضع هولناک زنان در عراق
 اما درعراق نیز وضعیت اسفناکی بر فضا و به ویژه درباره زنان، حاکم است. اینجا هم مثل سوریه، داعشی ها به رسم نیاکان خود، اعراب جاهلیت، اقدامات هولناکی را علیه زنان پیاده می کنند. شبکه العراقیه در گزارشی، این جنایات هولناک را به تصویر کشیده است.  
دانلود     گزارش ها حاکی است، بسیاری از زنانی که در مناطق تحت کنترل داعش قرار دارند، به علت آزارهای جنسی وارد شده بر آنان به شدت دچار بحران روحی و روانی شده اند و در مواردی اقدام به خود کشی کرده اند.
ناظران حقوق بشر می گویند: داعش اخیرا زنان را در مناطق تحت نفوذ خود، مجبور کرده از همسران خود جدا شوند و بعد از آن همسران آنها را در جلوی چشمان وحشت زده شان، کشته و زنان و دختران را به بردگی می گیرند.   آخرین قوانین داعش علیه زنان
مجموعه جنایت هایی که داعش علیه این زنان بی پناه روا داشته، شامل ممنوعیت استفاده از عبایه های رنگی و تزئین شده، منع تردد به تنهایی و اجبار در رفت و آمد با یکی از محارم در سطح شهر، پوشاندن تمام صورت و بدن به جز چشم ها، همچنین ممنوعیت:
ـ پوشیدن شلوار جین برای زنان
ـ پوشیدن شلوار جین توسط مردان کمر باریک
- کوتاه کردن مو
ـ نمایش لباس‌های زنانه در ویترین و کار کردن مردان در فروشگاه لباس زنانه
ـ ورود مردان به مغازه‌های لباس خیاطی زنانه
ـ تبلیغ آرایشگاه‌های زنانه
ـ استفاده از کلمه داعش
ـ مراجعه زنان به پزشک مرد
ـ شانه کردن موی سر و صورت برای مردان
ـ کشیدن سیگار و قلیان
ـ نشستن زنان بر صندلی

مردم  و به ویژه زنان نیز برای اینکه این مجازات‌ گریبانشان را نگیرد، به جز در موارد ضروری از خانه بیرون نمی‌روند. آنها تهدید کرده اند چنانچه زنانی از این قوانین سرپیچی کنند، در ملا عام سنگسار خواهند شد. فعالان حقوق بشر درعراق هم در واکنش به این اقدامات، جنبشی با نام «دخترانمان را به خانه هایشان برگردانید»، شروع کرده اند که این جنبش برای آزادی دختران و زنان از تمامی گروه های قومی و مذهبی، از مسیحی و ایزدی و شیعه و ترکمن که از جنایات این خونخواران قرن، جان به در نبرده اند و یا به دست داعش اسیر شده، یا به عنوان برده فروخته یا هدف آزار جنسی قرار گرفته اند، تلاش می کند.

داعش علیه زنان د ر سوریه و عراق

  جنایت ها تا جایی پیش رفته که حتی دخترانی که سن برخی از آنها حدود سه سال است، در امان نبوده و یا ربوده شده، کشته شده، هدف تجاوز جنسی قرار گرفته یا برده و زندانی شده اند.

همچنین گروه تروریستی داعش  در اقدام حیوانی دیگری، اهالی یک عشیره سنی در منطقه ضلوعیه در استان صلاح الدین عراق را به اسارت زنان و نابودی آن عشیره تهدید کرد.

بر اساس این گزارش به نقل از سومریه نیوز، ضلوعیه منطقه ای است که از سه جهت با آب احاطه شده که بخش چهارم آن تحت سلطه گروهک تروریستی داعش قرار دارد و از سه ماه پیش در محاصره عناصر این گروهگ است.

به گفته اهالی ضلوعیه، عناصر گروهک تروریستی داعش دو روز پیش از طریق بلندگو در مناطق تحت سلطه خود، اهالی منطقه جبور را تهدید کردند که زنان آنان را به اسارت خواهند گرفت و ریشه نسل این عشیره را خواهند خشکاند.

زنان کردعراق

مشارکت زنان کرد در جنگ با داعش 

 زنان بومی و محلی، دفاع از آینده خود و مبارزه با افکار مبتنی بر اهانت به زنان را، علت مشارکت خود در درگیری ها با داعش می دانند.
  برابر این گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، زنان در جبل مخمور در شمال عراق سلاح به دست گرفته اند تا به هرگونه حمله احتمالی افراد مسلح داعش پاسخ دهند.
هدف این زنان فقط نابود کردن این گروه نیست، بلکه مشارکت آنها در ادامه تلاش ها برای آزادی زنان صورت می گیرد.

زنان بومی می گویند، شرکت آنها در جنگ علیه دولت داعش برای مبارزه با افکار داعش است که بر اهانت به زنان مبتنی است. آنها قصد دارند جلوی افکار عناصر این گروه را در خصوص تعامل با زنان بگیرند.  
زنان کردعراق


لینک را کپی کنید


یک شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن