تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812472502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حداد عادل: نکوداشت تبریز، نکوداشت ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حداد عادل: نکوداشت تبریز، نکوداشت ایران است تبریز - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نکوداشت تبریز، نکوداشت تمامی آذربایجان و ایران است.


غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه در کنگره تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع که در تیمچه مظفریه بازار این شهر برگزار شد، ا ظهار کرد: آشنایی با دیروز تبریز، این امکان و فرصت را به مردم منطقه می دهد تا راه فردای خود را بهتر ترسیم کنند.
وی اضافه کرد: تبریز شهری کهن و بزرگ در تاریخ جهان است و در شکل گیری تمدن بشری و اسلامی نقش مهمی ایفا کرده است و ریشه های تشیع در این شهر به آغاز اسلام بازمی گردد.
حدادعادل گفت: اقامت فقیه بزرگ عالم تشیع "دیلمی" در 400 سال قبل از آغاز حکومت صوفیان در این شهر، نشانی بر این ادعاست.
وی افزود: اهمیت تبریز به آن است که اولین پایتخت تشیع در زمان حکومت فراگیر صفویان در سال 907 هجری بود اما تنها به این مقوله خلاصه نمی شود بلکه این شهر مرکز و کانون پرورش عارفان و علمای تشیع بوده و اگر بخواهیم علمای دینی این شهر را برشماریم مثنوی هفتاد من کاغذ می شود.
حداد عادل گفت: علاوه بر علمای دینی، هنرمندان، فیلسوفان و شاعران این شهر نیز خدمات شایانی به اسلام کرده اند و این نتیجه ولایت پذیری و دوستی مردم این شهر با اهل بیت است.
نماینده مردم تهران و عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم تبریز به دلیل ولایتمداری و الهام گرفتن از خاندان پیامبر(ص) و همچنین عشق به امام حسین(ع) و تربیت گرفتن از مکتب شهدا، همواره حامی اسلام و ایران اسلامی بوده اند.
حداد عادل گفت: پس از انقلاب نیز دشمن تصور می کرد با ترفند مذهب در مقابل مذهب می تواند تبریز را به عنوان سدی در مقابل انقلاب قرار دهد اما مردم این خطه این دسیسه شوم دشمن را نیز عقیم گذاشتند و در هشت سال دفاع مقدس وفاداری خود را به نظام و اسلام ثابت کردند.
وی افزود: مردم تبریز باید از ارزش های معنوی خود آگاه باشند و دشمنان بدانند چه سرمایه های عظیمی از تشیع در این شهر ذخیره شده و آذربایجان همواره سر ایران خواهد ماند و از انقلاب و ولایت دفاع خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این کنگره اظهار کرد: ایرانیان زمانی که با ظلم و بیداد بنی امیه روبرو و در گرفتار ستمگری های بنی عباس شدند تصمیم به استقلال گرفتند و شیعه برای اولین بار در زمان شاه طهماسب صفوی در این کشور به عنوان مذهب رسمی اعلام شد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری گفت: با اینکه صوفیان عیوبی داشتند اما به عنوان اولین حکومت شیعی و فراگیر در ایران مطرح شدند.
وی اضافه کرد: شیعه ستیزی از همان زمان در ایران آغاز شد و ادوارد براون انگلیسی از خارج و امثال احمد کسروی ها از داخل شیعه ستیزی را آغاز کردند و شیعه را بدعت صوفی نامیدند چون این افراد از روحانیت سیلی خورده اند.
آیت الله شبستری گفت: اکنون 16 شبکه مشغول ترویج شیعه خرافی هستند که اعمالی همچون قمه زنی را که از سوی رهبر معظم انقلاب ممنوع اعلام شده ترویج می دهند.
وی افزود: باید از شیعه خرافه زدایی کنیم و شیعه واقعی و علوی را ترویج دهیم و در این زمینه الگوهای بسیاری را همچون علامه امینی داریم.
این کنگره که قرار بود از ساعت 9 صبح و در تیمچه مظفریه بازار تبریز برگزار شود با دو ساعت تاخیر، راس ساعت 11 آغاز شد.

* جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی نیازمند است

شهردار ارزروم ترکیه گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی نیاز دارد.
"مهمت سکمن" که برای حضور در آیین نکوداشت تبریز در این شهر حضور یافته، اظهار کرد: حامل سلام های گرم رییس جمهوری، نخست وزیر و مردم ترکیه به مردم تبریز و کشور دوست و برادر ایران هستم.
وی با اشاره به مشترکات فرهنگی، تمدنی و دینی مردم تبریز و ارزروم گفت: باید با تقویت مناسبات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، موجب تقویت ارتباطات و تفاهم مردمان مسلمان شویم.
سکمن گفت: تبریز شهر اولین هاست و شهرداری و شهروندان ارزروم به خود می بالند که پیوند خواهر خواندگی با این شهر بزرگ و تاریخی برقرار کرده اند.
شهردار ارزروم گفت: توسعه همکاری در موضوعات و زمینه های مختلف مدیریت شهری تبریز و ارزروم، پیوند تاریخی دو ملت ایران و ترکیه را مستحکم تر از گذشته خواهد کرد.
وی افزود: این پویند باید به اجرای برنامه های متقابل اقتصادی و فرهنگی در دو شهر منجر شود.
591/1495/7233


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن