تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804061129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«آمريکا، رانت خواري از تروريسم»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۳ (۰:۴۹ق.ظ)
جمهوري اسلامي: «آمريکا، رانت خواري از تروريسم»
به گزارش خبرگزاري موج، «آمريکا، رانت خواري از تروريسم» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است که در آن مي خوانيد:
بسم الله الرحمن الرحيم
جان کري، وزير خارجه آمريکا، ديروز به پيروي از اوباما وارد صحنه تبليغات درباره ائتلاف باصطلاح ضد تروريسم مورد نظر آمريکا شد و در سخناني مضحک گفت ايران در اين ائتلاف جائي ندارد و اگر بخواهد در مبارزه با تروريسم شرکت کند بايد دريائي از تغييرات در مواضع خود ايجاد نمايد.
روشن است که منظور جان کري اينست که ايران چون از حزب الله لبنان و مقاومت فلسطين حمايت مي کند، حامي تروريسم است و به همين دليل نمي تواند در ائتلاف براي مبارزه با تروريسم شرکت کند.
مسخره بودن اين سخن چنان واضح است که هيچ صاحبنظر مسائل بين المللي نمي تواند بي پايه بودن آن را ناديده بگيرد.
اين، راه و رسم دولتمردان آمريکائي است که براي توجيه تخلفات خود از مقررات بين المللي، قربانيان تروريسم را اگر گوش به فرمان آمريکا نباشند تروريست بنامند و بزرگترين تروريست ها را در فهرست قربانيان تروريسم قرار دهند، کاري که درباره سران رژيم صهيونيستي انجام داده اند و مقاومت فلسطين و حزب الله لبنان را که در برابر صهيونيست هاي جنايتکار مقاومت مي کنند تروريست مي نامند.
طبعاً در چنين فرهنگ منحطي، ايران که حامي مردم مظلوم و مقاوم فلسطين و حزب الله لبنان است بايد حامي تروريسم قلمداد شود، اما وزير خارجه آمريکا بايد بداند که ايران هرگز دست از حمايت مقاومت و حزب الله برنخواهد داشت.
قبل از جان کري، شب پنجشنبه گذشته باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا همزمان با سيزدهمين سالگرد انفجار برج هاي دوقلوي نيويورک که به واقعه 11 سپتامبر معروف است، در نطقي که رسانه هاي آمريکايي آن را مهم و بيان استراتژي وي درباره مقابله با داعش توصيف کرده اند، گفته بود:«اگر کسي آمريکا را تهديد کند، جاي امني نخواهد يافت».
باراک اوباما، از رهبري آمريکا بر يک ائتلاف براي مبارزه با داعش خبر داده بود که در عراق و سوريه صورت خواهد گرفت. وي در عين حال گفته بود از کنگره خواسته است اختيارات و منابع لازم را براي آموزش و تجهيز جنگجويان مخالف دولت سوريه فراهم کند.
روشن است که منظور رئيس جمهور آمريکا از «جنگجويان مخالف دولت سوريه» همان تروريست هايي هستند که طي سه سال و نيم گذشته مرتکب فجيع ترين جنايات عليه مردم سوريه شدند و اين کشور را به ويرانه اي تبديل کرده اند.
اينکه اوباما با متفاوت دانستن اين تروريست ها با تروريست هاي داعش، اعلام مي کند قصد دارد با داعش مبارزه کند ولي از ساير تروريست ها حمايت خواهد کرد بدين معناست که از نظر رئيس جمهور آمريکا تروريست ها بايد به دو دسته تقسيم شوند، يک دسته تروريست هايي که تحت فرمان آمريکا هستند و طبعاً بايد مورد حمايت قرار گيرند و دسته دوم آنها که تحت فرمان نيستند يا از فرمان بري آمريکا خارج و به يک تهديد تبديل شده اند و به همين دليل بايد با آنها مبارزه شود.
به عبارت روشن تر، از نظر آقاي اوباما عده اي از تروريست ها خوبند و عده اي بد. معيار خوبي و بدي نيز خود دولتمردان آمريکائي هستند.
از آنجا که تروريست هاي داعش اخيراً نافرماني کرده اند و دو خبرنگار آمريکايي را سر بريده اند، از اين به بعد تحت عنوان «تروريست هاي بد» قرار مي گيرند ولي ساير تروريست ها به دليل اينکه مثل گذشته از آمريکا خط مي گيرند و از دستورات سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) پيروي مي کنند «تروريست هاي خوب» هستند و مورد حمايت آمريکا نيز قرار دارند.
نکته قابل توجه اينکه حتي درباره داعش نيز رئيس جمهور آمريکا در همين نطق اخير خود گفته است نظاميان آمريکائي اعزام شده به عراق، عمليات مستقيم عليه داعش انجام نخواهند داد.
اين نکته را بايد بدين معني دانست که دولت آمريکا با اينکه تروريست هاي داعش را تهديدي براي منافع خود مي داند، در عين حال منتظر فرصتي است تا بتواند با آنها براي ادامه حياتشان بدون آنکه متعرض آمريکا شوند به توافق برسد و مبارزه عليه آنها را متوقف نمايد.
اشاره اوباما به برخوردي که دولت آمريکا با «اسامه بن لادن» کرد نيز مؤيد همين نکته است. رئيس جمهور آمريکا خواست با به رخ کشيدن سرنوشت بن لادن به سران داعش بفهماند «بن لادن» قرباني نافرماني از آمريکا شد و شما اگر مي خواهيد به سرنوشت او دچار نشويد دست از نافرماني برداريد و در چارچوب مورد نظر واشنگتن عمل نمائيد تا شما را نيز در فهرست تروريست هاي خوب قرار دهيم.
از جمله نکات قابل تأمل و در عين حال رسوا کننده خود آمريکايي ها که در نطق اخير اوباما وجود دارد اينست که گفته است:«داعش يک گروه اسلامي نيست، زيرا هيچ مذهبي کشتن افراد بي گناه را روا نمي داند».
وي براي تأييد اين سخن خود افزود:«اکثريت بزرگ قربانيان داعش، مسلمانان بوده اند».
اکنون سؤالي که «اوباما» بايد به آن پاسخ بدهد اينست که در مدت طولاني حضور تروريست هاي داعش در سوريه که در آنجا نيز اکثريت قربانيان آنها مسلمانان بودند، چرا شما به عنوان رئيس جمهور آمريکا حتي يک کلمه در مذمت آنها به زبان نياورديد و حتي در زمينه هاي سياسي، نظامي، اقتصادي و تبليغاتي از آنها حمايت نيز کرديد؟ منظره هاي چندش آور سر بريدن ها، شکم دريدن ها، خوردن قلب قربانيان و کشتارهاي دستجمعي به دست تروريست هاي داعش در سوريه را شما غربي ها بارها ديديد و نه تنها محکوم نکرديد بلکه از آنها حمايت کرديد. شما آقاي رئيس جمهور آمريکا بر اين رسوايي را چگونه مي توانيد سرپوش بگذاريد؟
نزديک ترين واقعه، کشتار بيش از دو هزار نفر از مردم غزه به دست صهيونيست هاست که به دستور مستقيم شما آقاي اوباما، کمک هاي نظامي و مالي و حمايت هاي سياسي و تبليغاتي بي سابقه اي در اختيار رژيم صهيونيستي قرار گرفت تا بتواند در جنگ 51 روزه هرچه مي تواند مردم غيرنظامي غزه را بيشتر قتل عام کند. با اين پرونده سياه حمايت از تروريسم دولتي که رژيم صهيونيستي مظهر آنست، رئيس جمهور آمريکا نمي تواند مدعي مبارزه با تروريسم باشد.
در مورد اصل برخورد با داعش در عراق نيز اوباما قبل از آنکه وعده اي بدهد، براي سران دولت عراق شرط گذاشت. وي دو روز قبل از نطق شب پنجشنبه خود گفته بود شرط ورود آمريکا به مقابله با داعش در عراق اينست که دولت عراق طبق نظر آمريکا شکل بگيرد.
دولتمردان آمريکايي حتي در نهايت گستاخي درباره تصدي تعدادي از وزارتخانه هاي مهم عراق نيز دخالت کرده و نخست وزير اين کشور را تحت فشار قرار دادند تا افراد مورد نظر آمريکا را در فهرست وزرا قرار دهد. اين شرط گذاري ها و اين فشارها آشکارا به معني برخورد ابزاري با مبارزه با تروريسم است و آمريکا در نظر دارد از ماجراي داعش، که خود پديد آورنده آن بود، رانت خواري کند.
رفتارهاي چندگانه دولتمردان آمريکائي با تروريسم اکنون چهره دولت آمريکا را بقدري مشوه و کريه کرده که هيچکس در هيچ نقطه اي از جهان حاضر نيست ادعاهاي مبارزه با تروريسم را از سران اين دولت بپذيرد.
کارنامه سياه آمريکا در 13سال اشغال نظامي افغانستان که به بهانه مبارزه با تروريسم بعد از انفجار برج هاي دوقلوي نيويورک به اين کشور لشکرکشي کرد، پوچ بودن ادعاهاي دولتمردان آمريکايي را به اثبات مي رساند. به همين دليل، ترديدي نيست که ادعاي رئيس جمهور و وزير خارجه آمريکا مبني بر مبارزه با داعش يک شعار تو خالي است که حتي براي بازسازي چهره مخدوش دولت آمريکا نيز کارآمد نخواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن