تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804321871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفارش های قرائتی به نهادهای فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفارش های قرائتی به نهادهای فرهنگی تهران - ایرنا - حجت الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز با ارسال نامه ای از نهادهای فرهنگی خواست تا توجه بیشتری به اقامه نماز داشته باشند.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از ستاد اقامه نماز حجت الاسلام قرائتی در نامه خود نوشت: هدف این نامه آن است که تمام مسوولین توجه و امکانات خود را صرف اقامه نماز کنند؛ نمازی با حضور قلب و قرائت صحیح، نمازی آگاهانه، عاشقانه، خاشعانه، خالصانه و این به گفته قرآن اولین وظیفه حکومت است که فرمود « الذین ان مکناهم فی الارض اقامواالصلوه» (سوره حج، آیه 41)
وی در بخشی از این نامه نوشت: در شب تولد امام رضا (ع) در جوار مرقد شریفش به فکر افتادم نامه ای به عزیزانی که در قالب هیئت های مذهبی، اتحادیه انجمن های اسلامی، جوانان هلال احمر و عاشقان خدمت و کسانی که زیر پرچم شجره مبارکه صالحین و کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج مدارس و دانشگاه ها و همه افرادی که در فضای دینی و فرهنگی و برنامه سازان صدا و سیما هستند، بنویسم.
این معلم قرآن افزود: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی به نام فرهنگ و دین تلاش های زیادی همراه با هزینه های سنگین و گاهی کارهای غیر ضروری یا کوتاه مدت یا برای افراد خاص صورت می گیرد، در حالی که سزاوار است در میان انبوه کارها به سراغ لازم ترین، ارزان ترین، پایدارترین و مفیدترین برویم.
وی اضافه کرد: برای سنجش این نوع کارها به سراغ گفتار خداوند و اولیای خدا می رویم. خداوند برای نماز خط و تکلیف ویژه باز کرده و می فرماید «ما به انبیا وحی کردیم که کارهای خیر انجام دهند و نماز را به پا دارند» و با اینکه نماز کار خیر است، آن را جداگانه آورده است.(سوره انبیاء، آیه 73)
وی از نماز به عنوان «سفارش خدا به همه انبیا» و «رمز قبولی سایر کارها» یاد کرد و افزود: نماز، تشکر از خداست که عقل، تشکر را لازم می داند و نماز رابطه میان خالق و مخلوق است و هر کسی مدعی کار فرهنگی است، باید نماز را در راس امور فرهنگی قرار دهد.
قرائتی اضافه کرد: با کمال تاسف به این ستون دین توجه لازم نشده است. دلیل ما وجود هزاران منطقه بی مسجد و هزاران مسجد دربسته و هزاران مسجد بی روحانی است. شما در هر کجای شهرها تصمیم به خرید سیگار، نوشابه و بیسکویت بگیرید، با چند متر راه رفتن آن را پیدا می کنید در حالی که برای پیدا کردن مسجد باید چند کیلومتر راه برویم.
وی تاکید کرد: حوزه های علمیه باید تربیت امام جماعت و مدیریت مسجد و آموزش راه های دعوت به نماز را برای طلاب درس رسمی قرار دهند و هیات های مذهبی که در محرم و صفر حماسه می آفرینند، در ایام دیگر جلسات تعلیم و تفسیر قرآن را برای داوطلبانی از افراد هیات تدارک کنند.
رییس ستاد اقامه نماز همچنین نوشت: گروه های سرود و تواشیح در راس کار خود اذان را قرار دهند و این افراد مورد تشکر و تفقد اوقاف و صدا و سیما قرار گیرند و اتحادیه انجمن های اسلامی که نوجوانان فعال مدارس هستند، بخش مهم تلاش خود را در اقامه نماز و نشر جزوات مفید نماز و مسابقات نماز و دعوت به نماز قرار دهند.
وی افزود: شجره مبارکه صالحین بدانند دعوت نسل نو به نماز از مبارک ترین شجره های طیبه است و اگر جامعه با نماز شد، از فحشا و منکر دور می شود؛ همان گونه که هر کس لباس سفید پوشید، از نشستن روی زمین آلوده دوری می کند.
وی با اشاره به این که «امور تربیتی مدارس بدانند که تمام آرزوهای بجای آنان در اقامه نماز نسل نو است»، افزود: از نماز می آموزیم پشت سر عادل و عالم بایستیم، در کنار هم باشیم، توجه ما به قبله و خدا باشد، پاک باشیم، خالص باشیم، در صحنه حاضر شویم.
قرائتی همچنین سفارش کرد: برای امام جماعت انتخاب احسن داشته باشیم، ادب داشته باشیم. مبدا و معاد را فراموش نکنیم. در قالب خمس و زکات به فقرا کمک کنیم. از نماز می آموزیم که جز نزد خدا نزد دیگری سرخم نکنیم. فقط او را بزرگ بدانیم نه اسیر قدرت ها بشویم. فقط او را عبادت کنیم (ایاک نعبد) و فقط از او کمک بگیریم نه دیگران (ایاک نستعین)
وی یکی از آموزه های نماز را پذیرفتن حکومت و ولایت معصوم به عنوان شرط قبولی نماز دانست و نوشت: از نماز می فهمیم که لقمه ما باید پاک و حلال باشد. زیرا نماز با لقمه حرام مثل خانه ساختن روی شن است.
این استاد قرآن همچنین تاکید کرد: از اذان نماز می آموزیم باید جرات فریاد داشته باشیم و صدها نکته تربیتی دیگر که همه آن ها به نوعی در نماز مطرح است و یک نماز کامل یک دوره تربیت کامل است که آرزوی تمام مسوولین آموزش و پرورش و مدیران و معلمان و مربیان است.
فراهنگ(1)**1003**1569


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن