تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضاکیانیان: وظیفه دولت فیلمسازی نیست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رضاکیانیان: وظیفه دولت فیلمسازی نیست
رضا کیانیان در تحلیلی درباره سینمای ایران، ساخت فیلم فاخر تاکید کرد که در میان بعضی از فشارهای داخلی برای حذف سینمای ایران در بخش بین‌الملل، سینمای رژیم صهیونیستی که الگوی آن سینمای اخلاقی ایران بوده، در حال رشد است.
کد خبر: ۴۳۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲ - 13 September 2014


رضا کیانیان در تحلیلی درباره سینمای ایران، ساخت فیلم فاخر تاکید کرد که در میان بعضی از فشارهای داخلی برای حذف سینمای ایران در بخش بین‌الملل، سینمای رژیم صهیونیستی که الگوی آن سینمای اخلاقی ایران بوده، در حال رشد است.

به گزارش ایسنا، رضا کیانیان در سخنانی با تحلیل وضعیت فعلی سینمای ایران گفت: سیاست‌گذاران، سیاست‌های مختلفی دارند اما توقع همیشگی آن‌ها از سینما این‌گونه بوده که جهان را تغییر دهد! در حالیکه سینما، جهان را تغییر نمی‌دهد و تنها می‌تواند بر نگاه تماشاگر تاثیر گذارد.

وی که در برنامه سینمایی «هفت» سخن می‌گفت، سپس با انتقاد از ساخته‌شدن فیلم‌های فاخر به معنای پرهزینه بیان کرد: بحث فیلم‌هایی فاخر در دولت به راه افتاد که با بودجه هر کدام از آن‌ها می‌توان چند فیلم ساخت. باید بررسی کرد که فیلم‌های فاخر متناسب با هزینه و انرژی که صرف ساخت آن‌ها شده، تا چه حد توانسته از سوی مردم و منتقدان مورد استقبال قرار بگیرد که طبیعتا پاسخ به این پرسش را همه ما می‌دانیم.

این بازیگر افزود: من به اقتصاد آزاد معتقدم که باید همه شرایط آن فراهم باشد. در این سیستم دولت هم می‌تواند فیلم خود را بسازد اما باید یادمان باشد که سینما روی سرمایه خصوصی می‌چرخد. چرا که وظیفه دولت فیلمسازی نیست بلکه تامین امنیت برای مردم و بخش های مختلفی است که در این حوزه فعالند.

کیانیان سپس در تحلیلی، سینمای ایران را آلترناتیو سینمای آمریکا دانست و درباره آن توضیح داد: سال‌هاست که سینمای آمریکا بر سینمای جهان غالب شده است و حتی می‌بینیم که کارگردان بزرگی مانند اسکورسیزی تا وقتی جلوی فرمول صنعت هالیوود سر تعظیم فرود نمی‌آورد، جایزه اسکار را به او نمی‌دهند. در واقع هالیوود سیستم صنعتی خود را به همه دنیا دیکته کرد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که سینمای آمریکا تنها یک آلترناتیو دارد که آن هم سینمای ایران است که با بودجه، امکانات و فرمول خودش، فیلم خودش را می‌سازد و به همین دلیل است بسیاری از جشنواره‌های اروپایی، سینمای ما را دوست دارند و کار تا جایی پیش رفت که حتی اسکار هم مجبور شد فرمول فیلم ایرانی را بپذیرد.

کیانیان در عین حال گفت: البته من سیاست‌های جهانی را نادیده نمی‌گیرم و می‌گویم اگرچه گاهی سیاست‌ها تاثیر گذارند اما آن فیلم نیز باید فیلم خوبی باشد و ارزش‌های درست و دقیقی داشته باشد. اما باید تاکید کنم که ساخت فیلم فاخر قدم گذاشتن در راه تبعیت از فرمول هالیوود برای سینماست که باعث می‌شود، فرمول سینمای خودمان تضعیف شود.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» سپس درباره ویژگی سینمای ایران گفت: در سینمای ایران «سکس» و «خشونت» دیده نمی‌شود و فیلم‌های ایرانی به اخلاق‌گرایی، دیدن وجود مثبت، خانواده و... معروفند. همین ویژگی و موفقیت‌های آن باعث شده است که رژیم صهیونیستی و ترکیه فرمول سینمای ایران را دنبال کنند و متاسفانه امروز می‌بینید که در فشارهای داخلی برای حذف سینمای ایران در عرصه بین‌الملل، رژیم صهیونیستی دارد جایگزین آن می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ایوبی هم به مناسبت روز سینما در سخنانی با تاکید بر اینکه «بیان مشکلات یک جامعه به معنای سیاه‌نمایی نیست» بیان کرد: فیلم‌هایی هستند که اگر در داخل و خارج از کشور اجازه اکران یابند سوال‌های بسیاری را برای مخاطبان خود در خصوص فرهنگ کشور ایجاد می‌کند اما در مقابل اگر فیلمی ساخته شود که نشان دهد مردم در درون جامعه خود چگونه با مشکلات برخورد می‌کنند، نمی‌توان به آن سیاه‌نمایی گفت؛ چنانکه «بچه‌های آسمان» و «به رنگ خدا» مجید مجیدی نیز در درون خود، تصویری از فقر را به نمایش می‌گذارند که هرگز معنایی از سیاه‌نمایی ندارد.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: بیاموزیم که زود قضاوت نکنیم. درست است که جشنواره‌هایی در خارج از کشور وجود هستند که بعضی از آن‌ها سیاسی تصمیم‌گیری می‌کنند اما بدین معنا نیست که هر فیلمی به جشنواره خارجی راه پیدا می‌کند، با تصمیم‌گیری سیاسی به آن نگاه شده است.

وی همچنین گزارشی از اقداماتش در یک سال گذشته را ارائه کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن