تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801558765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران با تراژدی زیست محیطی رو به رو است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران: تهران با تراژدی زیست محیطی رو به رو است تهران بزرگ-ایرنا- رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران از ریزگردها به عنوان یکی از مهمترین عواملی که محیط زیست پایتخت را تهدید می کنند، نام برد و گفت: بی توجهی چند ساله به مسائل محیط زیست امروز به یک تهدید زیست محیطی برای تهران تبدیل شده است.


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رحمت الله حافظی افزود: ریزگردها به تدریج شکل گرفته اند و در حال حاضر با یک تراژدی زیست محیطی رو به رو هستیم که در یک شب و در قالب برنامه های کوتاه مدت نمی توانیم با آن مقابله کنیم.
وی ادامه داد: اگر علمی به موضوع نگاه کنیم، گرم شدن زمین، خشکسالی، کاهش رطوبت هوا، از بین رفتن پوشش گیاهی مناطق بیابانی و قلع و قمع باغات و فضای سبز، همه و همه در شکل گیری ریزگردها مؤثر بوده اند.
وی با بیان اینکه ریزگردهای کمتر از دو و نیم میکرون برای حیات انسان ها بسیار تهدید کننده هستند، تأکید کرد: ریزگردها به واسطه اینکه توسط بافت ریه قابل مهار نیستند و از آن عبور می کنند و سپس وارد خون می شوند، در ارگان های حیاتی بدن رسوب کرده و تهدیدات جدی ای را برای سلامت انسان ایجاد می کنند.
**نگاه سودجویانه به مشکلات محیط زیست دامن زده است
رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تراژدی زیست محیطی که با آن رو به رو هستیم، ناشی از نگاه سودجویانه به محیط زیست و منابع زیرزمینی به عنوان منابع ملی است، اظهار کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه ایم، از سودجویی و سوداگری در مسائل اقتصادی نشأت گرفته و تعلل ها و کوتاهی های 30 سال گذشته نیز به آن دامن زده است.
حافظی با بیان اینکه شورای شهر مجموعه اقداماتی از جمله حفظ باغات شهر را به منظور مقابله با این مشکل در دستور کار دارد، تصریح کرد: به این منظور ثبت باغات شهر به عنوان میراث طبیعی را در شورای شهر در دست بررسی داریم.
وی افزود: امیدواریم تا دو ماه آینده بتوانیم این طرح را به ثبت برسانیم و پس از حفظ باغات اطراف شهر، اهتمام مدیریت شهری به توسعه کمربند سبز اطراف شهر برای مقابله با پدیده ریزگردها ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه باید درختانی در شهر بکاریم که در مهار آلودگی هوا مؤثر باشند، اضافه کرد: درختان مورد استفاده در کمربند سبز اطراف شهر باید طوری انتخاب شوند که علاوه بر قدرت مقابله با آلودگی هوا قابلیت اکسیژن سازی هم داشته باشند.
*فرهنگ را یک شبه نمی توان اصلاح کرد
رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نباید تلاش خود را در مرزهای تعیین شده شهر محصور کنیم، اظهار کرد: زمانی که ما با ریزگردهایی که از بیابان های اطراف شهر نشأت می گیرند مواجه هستیم، نمی توانیم فعالیت خود را به مرزهای معین شده شهر محدود کنیم و لازم است شورای شهر در بیابان های اطراف شهر سرمایه گذاری کند.
حافظی با بیان اینکه شورای شهر از جایگاه هدایت، حمایت و نظارت بر شهرداری تهران برخوردار است، تصریح کرد: در گذشته زیرساخت مناسب برای جایگاه نظارتی شورای شهر پیش بینی نشده بود و به همین دلیل شورا باید با کار جدی، جایگاه نظارتی خود را تقویت کند.
وی با تأکید بر اینکه اساساً تغییر فرهنگ، کاری سخت است و از این رو یک شبه نمی توان نسبت به اصلاح فرهنگ اقدام کرد، اضافه کرد: تغییر ادبیات، تغییر عادت و تغییر رفتار شهروندان در حوزه های مختلف شهری به زمان نیاز دارد.
**نباید از انتقال مشکلات به مردم بهراسیم
رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: نباید از اینکه مشکل را به مردم منتقل کنیم، بهراسیم بلکه باید مشکلات را به راحتی با مردم در میان بگذاریم و از آنها کمک بگیریم.
حافظی تصریح کرد: منظور از شکل گیری کمیسیون سلامت شورای شهر، دارو و درمان نیست، بلکه سلامت مردم از تمام جنبه ها مد نظر این کمیسیون است.
وی با تأکید بر اینکه موضوع سلامت شهروندان یکی از ضروری ترین موضوعات شهر است و کمیسیون سلامت شورای شهر این مهم را پیگیری می کند، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور در اجلاس مشورتی روسأی شوراهای اسلامی کلان شهرها مورد تأکید قرار گرفت و به این منظور تشکیل کمیسیون سلامت در سایر کلان شهرهای کشور، به تصویب اجلاس فوق رسید.
تهرام/1393/ 699


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن