تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802421716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مازندران نیازمند مرکز تحقیقات زیست محیطی است/ میانکاله نگین تالابهای کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران فلاح:
مازندران نیازمند مرکز تحقیقات زیست محیطی است/ میانکاله نگین تالابهای کشور است
ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تاسیس مرکز تحقیقات زیست محیطی در استان نیاز است باید همکاری لازم جهت تاسیس این مرکز در استان صورت گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری در سالن شماره دو استانداری مازندران با اشاره به اینکه مازندران از جمله استان هایی است که با وسعت 24 هزار کیلومتر مربع 22 درصد مساحت تحت پوشش سازمان محیط زیست می باشد، اظهار داشت: با توجه به نگاه ملی به بحث محیط زیست آلودگی هوا،جنگل و مراتع از جمله  آسیب هایی است که امروز در محیط زیست مطرح است و خوشبختانه دولت هم پیگیری های جدی را بر این بخش دارد.
 
وی به اصل 50 قانون اساسی که محیط زیست یک تکلیف عمومی است و باید برنامه عملیاتی و اجرایی برای آن داشته باشیم، اشاره کرد.
 
نماینده عالی دولت حضور 20 میلیون گردشگر و مسافر را در ایام تعطیلات بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: حضور میلیونی  گردشگران به استان وضعیت شکننده در مسائل زیست محیطی بوجود می آورد .
 
فلاح خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه مورد هجمه جدی و بحرانی در ارتباط با ساخت و ساز غیر مجاز قرار گرفته ایم که با در دست اقدام بودن احکام صادره از دستگاه قضایی به دنبال جلوگیری از این مشکل هستیم.
 
وی تصریح کرد: پیشگیری مربوط به ساخت و ساز غیر مجاز و حفظ حقوق بیت المال به طور جدی در استان دنبال خواهد شد.
 
دریا از محورهای توسعه مازندران است
 
فلاح دریا از محورهای توسعه در استان دانست و افزود: متاسفانه امروزه استفاده صحیح از دریا در استان انجام نمی شود و آلودگی دریا  و وضعیت اسف بار ذخایر آبزی در استان از دغدغه ها ی جدی مسئولین است.
 
وی با بیان اینکه پسماند و فاضلاب ها از جمله مشکلاتی است که در استان وجود دارد، اذعان داشت:: متاسفانه بیشترین سرطان های موجود در استان به دلیل همین معضلات است و رفع مشکلات پسماند و فاضلاب ها در استان با بودجه استانی امکان پذیر نخواهد بود و طبق مذاکرات با معاون اول رئیس جمهور برای اختصاص امکانات و تجهیزات برای رفع  آن در حال انجام است.
 
فلاح به آتش سوزی هایی که در استان و سایر استان ها صورت می گیرد اشاره و افزود: باتوجه به تغییرات آب و هوایی که طی سال های اخیر مشاهده می شود در سیستم اکو سیستمی تغییراتی وجود دارد که با ترکیب مدیریت حفاظتی و مکانیکی باید ورود کنیم.
 
فلاح با بیان اینکه امروز محیط بانان برای اطفاء حریق با امکانات محدود دارند، گفت: این امکانات و تجهیزات محدود محیط بانان  پاسخگوی تیست و نیازمند توجه بیشتر دولت است. 
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان این استان با 3 میلیون جمعیت از جمله استان های ویژه کشور است، گفت: این استان دارای مناطق چهارگانه پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده است.
 
22 درصد مساحت مازندران تحت پوشش محیط زیست است
 
ناصر مهردادی با بیان اینکه 22 درصد مساحت مازندران تحت پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است، اظهارداشت: تنوع زیستی استان در مقایسه با کشور پستانداران 29 درصد، دوزیستان 45 درصد و خزندگان 13 درصد است.
 
وی از جمله مشکلات محیط زیست استان را پسماند، پناهگاه حیات وحش، تخریب جنگل، برداشت بی رویه شن و ماسه و معادن عنوان کرد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه مازندران روزانه 3 هزار تن زباله تولید می کند، اذعان داشت: این میزان در تعطیلات و با ورود مسافر و گردشگر به استان چندین برابر می شود که نیازمند اعتبارات برای دفن زباله ها است.
 
مهردادی تصریح کرد: سه درصد دفن زباله های استان از طریق کارخانه کمپوست و مابقی بصورت دفن بهداشتی انجام می شود.
 
وی با اشاره به مشکلات در خصوص ساماندهی پسماند شهری مازندران، اظهارداشت: در کل استان فقط برای 15 مرکز مجوز زیست محیطی صادر شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به احداث کارخانه زباله سوز در شهرهای ساری، بایل، نوشهر، تنکابن و آمل اشاره کرد و افزود: از این تعداد شهر تاکنون فقط برای احداث کارخانه زباله سوز  2 شهر ساری و نوشهر 50 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
مهردادی اشاره کرد: پناهگاه حیات وحش میانکاله بعنوان نگین تالاب کشور است ولی متاسفانه نگرانی های در بحث یکپارچگی دارد که باید رفع شود.
 
وی از 38 شهرک صنعتی در استان که فقط 10 شهرک دارای تصفیه خانه هستند، خبرداد.
 
مهردادی تجهیز و تامین امکانات و نیروی انسانی کافی، بهبود وضعیت اعتبارات محیط زیست استان را از حمایت های همه جانبه دستگاههای اجرایی در ارائه نقشه راه محیط زیست عنوان کرد.
 
وی انتظارات سازمان محیط زیست از دولتمردان نظام مدیریت یکپارچه میانکاله، تاکیدبه عدم تفکیک بخشی از ان منطقه،پیگیری از وزارت نیرو در خصوص ساماندهی وضعیت رودخانه های استان و تامین اعتبار لازم،طرح مسایل مربوط به دریای خزر در هیئت دولت با تاکید بر کنترل الودگی آن، پیگیری از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کاهش مصرف کود و سموم شیمیایی و ترویج صحیح مبارزه بیولوژیک،ساماندهی شکار صید بی رویه در منطقه فریدونکنار،حمایت همه جانبه در خصوص ساماندهی زباله استان به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز در سطوح مختلف عنوان کرد.



۱۳۹۳/۶/۲۰ - ۱۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن