تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818760051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملاحظات زيست محيطي خط قرمز در اردبيل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۴۴ق.ظ)
استاندار اردبيل: ملاحظات زيست محيطي خط قرمز در اردبيل است استاندار اردبيل گفت: ملاحظات زيست محيطي و توجه به مباني آن در توسعه پايدار استان خط قرمز محسوب مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد خدابخش، استاندار اردبيل، در شوراي اداري استان اظهار کرد: محور توسعه استان اردبيل کشاورزي و گردشگري تعريف شده بود که هيچ کدام از اين دو بخش با آسيب‌هاي زيست محيطي روبه‌رو نبوده و يا با آن در تعارض نبودند هر چند که در بخش کشاورزي بحران آب و استفاده از سموم و کود شيميايي برخي مشکلات و آسيب‌ها را به همراه داشت.
وي به مشکلات به وجود آمده در شبکه آبياري ارس از طريق سد خداآفرين براي زارعان 23 منطقه مغان اشاره کرد و گفت: انتظار داريم سازمان آب منطقه‌اي و جهادکشاورزي در اين زمينه با تدبير مناسب‌تر عمل کنند.
استاندار اردبيل ادامه داد: کشاورزي و گردشگري به تنهايي نمي‌توانند در اين استان در ايجاد فرصت‌هاي اشتغال، خلق ثروت و ارزش افزوده مفيد و سازنده باشند در حالي که اين وظيفه مهم بر عهده بخش ارزشمند صنعت است که قطعا در اين استان مي‌تواند توليد محصولات متنوع صنعتي و صنايع وابسته کشاورزي به شکل دانش بنيان به توليد ثروت ارزش افزوده کمک کند.
وي بيکاري بسياري از فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني و مهندسي را يادآور شد و افزود: اين افراد که نمي‌توانند در بخش کشاورزي و گردشگري مشغول فعاليت شدند بالاجبار بايد بخش صنعت و زمينه‌سازي براي اشتغال مولد در اين حوزه فراهم آيد و از تجربيات مفيد استان‌هاي ديگر در اين رابطه بايد استفاده کرد.
خدابخش فقر فضاي سبز را در اردبيل معضلي جدي خواند و بيان کرد: هر چند استان اردبيل استاني سرسبز و گردشگر‌پذير و به ظاهر داراي مشکلات خاص آب نيست، اما؛ در واقع در سال‌هاي اخير سطح آب‌هاي زيرزميني در اين استان رو به کاهش گذاشته و اين به دليل توسعه کشت محصولاتي همچون گوجه‌فرنگي و سيب‌زميني است که محصولات آب‌بر محسوب مي‌شود که گويي به جاي محصولات کشاورزي آب صادر مي‌کنيم.
وي بها دادن به مسائل زيست محيطي را در توسعه پايدار بيان کرد و گفت: در توسعه پايدار مباحث زيست محيطي خط قرمز ما است و ما دوست نداريم از اين حد و مرز قصور کنيم.
رئيس شوراي اداري استان اردبيل در پايان سخنان خود تصريح کرد: در سمينار اخير استانداران، استاندار اصفهان به صراحت اعلام کرد که ما آماده هستيم کارخانه عظيم صنعت فولاد را به يکي از استان‌ها واگذار کنيم به شرط آنکه زاينده رود ما آب داشته باشد و حيات مجدد پيدا کند که قطعاً اصفهان بدون زاينده رود نصف جهان نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن