تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821093853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت یک نقاش از مناظر شهری روی دیوار رفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
روایت یک نقاش از مناظر شهری روی دیوار رفت
آثار نقاشی‌ ندا رسولی ارسی با عنوان «7 شب و روز» که در برگیرنده 14 اثر با موضوع مناظر شهری است، روز گذشته 21 شهریورماه در گالری ایده به نمایش درآمد.



به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نمایشگاه انفرادی ندا رسولی ارسی با عنوان «7 شب و روز» با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به هنر در گالری ایده  افتتاح شد. این آثار که منتخبی از تلاش‌های هفت سال گذشته این هنرمند است با دو شیوه متفاوت، اجرایی از دو دوره مختلف کاری این هنرمند را پیش روی مخاطبان قرار داد.

تابلوهای 7 شب، نمایی از شب در شهر تهران را نشان می دهند. شهری در دل تاریکی و ظلماتی که زشتی‌ها را پوشانده و جلوه‌های خاص به شهر خاکستری تهران بخشیده است. نورهایی که از دور دست همچون مشعل می‌درخشند و به شهر حیات می‌دهند. تصاویر جذاب و دل‌انگیز این آثار که در دل تاریکی سوسوی چراغی را نشان می‌دهند نوید همدلی و همراهی را پیش روی علاقه مندان به هنر قرار می‌دهد.

اما در بخش دیگر این آثار که 7 روز است، حکایتی متفاوت از نمای شهر خاکستری با دیوارهای بتونی سرد روایت شده است. روزهایی که رنگ زیادی ندارند. از دور دست به جز غبار ومه، خطوط عمودی و افقی چیز زیادی دیده نمی‌شود و واقعیتی دیگر نمایان شده و دیگر فضای شاعرانه شب حضور ندارد. هر چه می‌بینی خاکستری و غبارآلود است و گاهی آفتاب از پشت این فضای سرد و خسته‌کننده حضور خود را اعلام می‌کند.

رسولی در این آثار با نگاهی مفهومی و تجریدی، به موضوع منظر شهری در طول شبانه روز پرداخته و  14 اثر را با تکنیک میکس مدیا در ابعاد 100 در 70، 100 در 80 و 120 در 80 در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

ندا رسولی ارسی هنرمند نقاش فارغ‌التحصیل رشته نقاشی و مدرس دانشگاه است و تاکنون آثارش در 13 نمایشگاه گروهی و 2 نمایشگاه انفرادی به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «7 شب و روز» تا 27 شهریورماه در گالری ایده واقع در خیابان کریم‌خان، خردمند شمالی، کوچه هجدهم شماره 26 میزبان علاقه مندان به هنر است.


۱۳۹۳/۶/۲۲ - ۱۵:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن