تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816599563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهرود در طرح سلام بر سینما به کدام سینما سلام کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شاهرود در طرح سلام بر سینما به کدام سینما سلام کند شاهرود - ایرنا - تنهای سینمای شهرستان شاهرود با 250 هزار نفر جمعیت و با بیش از 30 هزار دانشجو سالهاست که تعطیل است و در سالروز گرامیداشت روز ملی سینما که ایرانیان سلام دوباره به سینما می کنند، مردم شاهرود به کدام سینما سلام بگویند.


سینما پیام شاهرود چندین سال است که بسته است و می توان گفت بعد از سمنان، شرق این استان دیگر سینمایی ندارد و این درحالی است که اکنون استان سمنان فقط دو سینمای
فعال دارد.
یکی از این دو سینما هم اکنون در سمنان مرکز این استان و دیگری سینمای ابریشم در گرمسار فعال است.
سینمای مهدیشهر هم که مدتی غیرفعال بود، با همکاری شهرداری درحال بازسازی است و تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
در مهر ماه، ایرانیان در عرصه سینما به عنوان هنر هفتم شاهد دو رخداد بزرگ سینمای مقاومت و جشنواره فیلم کودک هستند و این درحالی است که شاهرود و شرق استان سمنان با برخورداری از جمعیت جوان از سینما، بی نصیب است.
" محمدرضا سوقندی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفته است، شادی و نشاط سالم لازمه جامعه است و وقتی مکان های فرهنگی و تفریحی وجود داشته باشد و
مردم به محصولات مناسب دسترسی داشته باشند، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 29 فیلم کوتاه توسط انجمن های سینمایی استان سمنان تولید شده است.
وی با اشاره به فعالیت 9 شرکت سینمایی در استان سمنان، اظهار داشت: دو انجمن سینمایی نیز در شهرستان های شاهرود و سمنان نیز وجود دارد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در خصوص تعطیلی تنها سینمای شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی این سینما نیاز امروز جوانان و خانواده هاست و بسیاری از افراد از تعطیلی این سینما نگران هستند و تقاضای بازگشایی مجدد آن را دارند.
"محسن امیری" افزود: این امر نیازمند کمک همه مسوولان ذیربط، بخصوص مسوولان شهرستانی و استانی است.
وی تاکید کرد: کمیته ای فنی برای بررسی مشکلات فیزیکی ساختمان سینما و مسائل فنی آن تشکیل شده و بازگشایی مجدد آن، توسط این کمیته در حال بررسی است.
مدیر سینما پیام شاهرود نیز گفت: برای بازگشایی این سینما جلساتی متعددی برگزار شده، اما تاکنون هیچکدام نتیجه ای به همراه نداشته است.
"ابوالقاسم نائینی" افزود: به دلیل بلاتکلیفی چندین ساله این سینما و خسارت های مالی، از مسوولین تقاضا دارم، چنانچه بازگشایی آن بنابه هر دلیلی امکان پذیر نیست، نسبت به تغییر کاربری آن مساعدت کنند.
یک دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: دو سال است که برای تحصیل به شاهرود آمده و برای پر کردن اوقات فراغت و داشتن تفریح و سرگرمی سالم در شاهرود با مشکل مواجه است.
وی ادامه داد: سینما بیان کننده نیاز و اتفاقات روز هر جامعه ای است و از آنجایی که قشر جوان و به خصوص دانشجویان با داشتن انرژی بسیار، تمایل زیادی به دانستن و داشتن تفریح دارند، جای خالی سینما در شاهرود احساس می شود.
وی تاکید کرد: اگر در شاهرود سینما یا سالن های اجرای تئاتر فعال باشد، بخش عمده ای از تفریح جوانان پر شده و آنها مجبور نیستند برای گذران روزهایی که به دور از خانوداه هستند، به خیابان گردی اکتفا کنند.
یک مادر شاهرودی با داشتن دو فرزند در پایه متوسطه، گفت: نبود سینما، علاوه بر اینکه تفریحات سالم جوانان و خانواده ها را با مشکل مواجه کرده، موجب شده، هزینه خرید فیلم های سینمایی که از تلویزیون تبلیغ می شود به خانواده ها تحمیل شود.
"مریم رضایی" خاطرنشان کرد: از سویی مسوولان فرهنگی همیشه در خصوص مضرات استفاده از ماهواره و انواع اقلام تبلیغی و تفریحی از طرف بیگانگان با اهداف شوم، هشدار داده می شود و از سویی دیگر نبود سینما و دیگر تفریحات سالم در حوزه های فرهنگی و ورزشی جوانان را ناخواسته برای پر کردن اوقاغت فراغت، به سوی ماهواره سوق می دهد.
"علی ستوده" یکی از شهروندان شاهرودی نیز گفت: چند سال است که به دلیل شرایط کاری خود ساکن شاهرود شده و به همین دلیل نبود اقوام و خویشاوندان امثال ما را که در شاهرود کم هم نیستند، برای گذران اوقات فراغت خانواده و فرزندان برای تفریح و سرگرمی با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: فرزندانم وقتی که از تلویزیون تبلیغات اکران فیلم های سینمایی و حتی در زمان جشنواره های سینمایی و بخصوص جشنواره فیلم فجر تقاضای دیدن فیلم را می کنند قادر به تامین خواسته های آنها نیستم.
وی با اشاره به اینکه اولین سینمایی که شاهرودی ها در استان سمنان به آن دسترسی دارند در سمنان است، گفت: دو ساعت فاصله زمانی داریم و از نظر ایاب و ذهاب و تحمیل مخارج بالا و نیز صرف وقت زیاد، به ناچار شاهرودی ها از آن چشم پوشی می کنند.
این پدر گفت: وقتی که با فرزندان به تماشای فیلم می نشینم، برخی از نکات تربیتی و اخلاقی را به بهانه دیدن فیلم به فرزندانم متذکر می شوم که از تاثیرگذاری بسیار خوبی برخوردار است.
وی ادامه داد: سینما در ابعاد گوناگون بسیاری از آموزش ها، انتقال فرهنگ ها، آداب و رسوم و مسایل تربیتی و دینی را به خانواده های و جوانان یادآوری می کند.
برای بازگشایی سینمای پیام شاهرود از سوی مسوولان فرهنگی این شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تلاش هایی صورت گرفته است اما تاکنون به بار ننشسته است.
سینمای پیام شاهرود در سال 1345 با مساحت بیش از 800 مترمربع و 550 صندلی ساخته شد و بیش از پنج سال است که تعطیل است.ک/4
گزارش از ناهید حاجی خانی
7265/1496/599


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن