تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار اصفهان: تسهیلات بانکی از نان شب برای مردم استان مهمتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار اصفهان: تسهیلات بانکی از نان شب برای مردم استان مهمتر است اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش یا سرمایه گذاری، از نان شب برای مردم این استان مهمتر است.


به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان اصفهان افزود: در چند ماه قبل به سیستم بانکی استان اخطار دادم و خواستم تا مشکلات خود را حل و مقرراتشان را اصلاح کنند و جسارت بیشتری در دادن تسهیلات داشته باشند.
وی گفت: با آنکه استان اصفهان صنعتی است اما نرخ رشد بیکاری ما یک درصد از متوسط کشور بالاتر است.
وی به تعیین یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: سیستم بانکی فقط 650 میلیارد آن را قبول دارد و ابلاغ شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه 242 طرح برای 650 میلیارد تومان تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده است، افزود: تاکنون 9 درصد این تسهیلات تصویب شده اما یک ریال هم پرداخت نشده است.
زرگرپور ادامه داد: ما پارسال 33 درصد از تسهیلات بانکی را جذب کردیم اما امسال فکر نمی کنم این رقم به 20 درصد برسد.
وی با بیان اینکه از منابع بودجه ای برخوردار نیستیم چرا که به ما می گویند استان برخوردار، افزود: صندوق توسعه ملی فقط برای بخش غیر دولتی یعنی بخش خصوصی و تعاونی ها تسهیلات ریالی و ارزی می دهد.
وی به جلسه خود با مدیر عامل صندوق توسعه ملی اشاره و اضافه کرد: در این جلسه اعلام شد که هیچ سقفی برای استانها تعیین نشده و هر استانی بتواند اعتبارات را جذب کند موفق است.
وی با اشاره به دو اشکال در صندوق توسعه ملی تصریح کرد: بخش خصوصی باید برای دریافت تسهیلات به این صندوق طرح پیشنهاد کند در حالیکه تاکنون این بخش استقبال خوبی از آن نکرده است.
وی اشکال دوم را روابط، مقررات و بوروکراسی صندوق توسعه ملی عنوان و اضافه کرد: استان اصفهان 200 میلیارد تومان طرح به بانک های عامل برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی داده اما هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: از این میزان، بانک های عامل 75 میلیارد تومان را تصویب کرده و به صندوق توسعه ملی اعلام شده است.
به گفته وی این موضوع به معاون اول رئیس جمهویر اعلام شده است تا در این زمینه تصمیم گیری شود.
زرگرپور اظهار کرد: این استان پس از آذربایجان شرقی، رتبه دوم در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارد.
وی همچنین به 270 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان اصفهان در سال جاری اشاره و بیان کرد: این تسهیلات در قالب وام خوداشتغالی و از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت می شود.
وی افزود: کمیته امداد امام و بهزیستی استان اصفهان در زمینه خود اشتغالی خوب توانستند تسهیلات را دریافت کنند.
پ/7137/7148/ 607


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن