تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799700996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ارشاد کرمان: راهبرد ما حضور نخبگان در عرصه فرهنگ و هنر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل ارشاد کرمان: راهبرد ما حضور نخبگان در عرصه فرهنگ و هنر است کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: راهبرد اساسی ما در توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری حضور نخبگان و اساتید در عرصه های برنامه ریزی است.


فرشید فلاح که شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان در مجتمع فرهنگی و هنری کرمان سخن می گفت، افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از دستگاههای متولی حوزه فرهنگ و هنر نمی تواند به تنهایی برای همه رشته های هنری برنامه های تخصصی و نوآورانه طراحی کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی گفت: به همین دلیل حضور نخبگان هر رشته هنری برای اجرای برنامه های بدیع و موثر جهت توسعه رشته های هنری ضروری است.
فلاح با اشاره به شکل فعالیت کنونی انجمن نمایش کرمان بیان کرد: معتقدم به جای این که رییس این انجمن از سوی مدیرکل ارشاد حکم و ابلاغ بگیرد، باید در فرایند انتخاباتی با حضور همه اهالی تئاتر استان انتخاب شود، زیرا کسی که در این انتخابات برگزیده شود، بی شک حمایت اهالی نمایش را نیز به همراه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و هنری که طی ماه های اخیر در کرمان صورت گرفته است، تصریح کرد: حجم برپایی این برنامه ها چنان است که گاه کسانی سوال می کنند ارشاد بودجه این همه رخدادهای فرهنگی و هنری را چگونه تامین می کند.
فلاح ادامه داد: در جواب این سوال باید گفت بخش عمده ای از هزینه های برگزاری این مراسم از سوی حمایت کنندگان مالی بخش خصوصی پرداخت می شود و تنها بخش ناچیزی از این بودجه است که از سوی اداره کل ارشاد استان تامین می شود.
وی گفت: ما در این بخش به حضور بخش خصوصی و گردش چرخ اقتصاد هنر با استفاده از حمایت مالی علاقه مندان به فرهنگ و هنر اعتقاد داریم و بر اساس قانون، از این مشارکت استقبال می کنیم.
فلاح همچنین با اشاره به حضور گروه ها و علاقه مندان به هنر نمایش در عرصه فعالیت های تئاتر استان گفت: تئاتر، منبع درآمدی برای فعالانش نیست و کسی از این راه نمی تواند چرخ زندگی اش را بچرخاند، به همین دلیل همه کسانی که در این عرصه تلاش می کنند، عاشق تئاتر و نمایش هستند.
رییس انجمن تئاتر کرمان هم گفت: تئاتر استان کرمان رشد قابل توجهی داشته و هم اکنون به جایگاه مناسبی در سطح کشور دست یافته است.
مسعود سلطانی زاده افزود: بعد از اعلام فراخوان جشنواره به 11 شهرستان،29 گروه نمایش اعلام آمادگی کردند که از بین آنها آثار 16 گروه به مرحله بعدی داوری راه یافت.
وی گفت: از بین این گروه ها نیز پنج گروه به مرحله نهایی و اجرا در جشنواره بیست و پنجم راه یافتند.
وی به تشکیل شورای سیاست گذاری در انجمن نمایش کرمان اشاره کرد و گفت که تشکیل این شورا نتایج مثبت فراوانی در پی داشته است.
بنابر این گزارش در ادامه این آیین بیانیه کانون منتقدان کرمان توسط مازیار نیستانی خوانده شد.
در بخش هایی از این بیانیه آمده است: بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان در حالی برگزار می شود که جامعه تئاتر استان با همگرایی و یکدلی نیروهای ارجمند خود شرایط را برای گام های توسعه و پیشرفت کمی و کیفی تئاتر، مصمم تر از قبل بر می دارد.
پیگیری تحقق آرمان های صنفی جامعه تئاتر و در پی آن تلاش برای ایجاد صندوق توسعه تئاتر استان کرمان و گسترش فضاهای اجرایی در قالب بخش های خصوصی و دولتی اگر بدون توجه به دانش تئوریک و بدون درک درست از اهمیت مقوله شناخت تئاتر انجام پذیرد، در نهایت راه به جایی نخواهد برد که خوشبختانه خانواده بزرگ تئاتر استان دارای این درک می باشد، تلاش های همه اهالی تئاتر استان برای توسعه فضاهای آموزشی، ارتباط پویا و موثر با تئاتر روز دنیا و کیفی کردن آثار خود از طریق آموزشهای تئوریک مشهود است.
این گزارش می افزاید: دیشب و در اجرای جشنواره تئاتر کرمان سعی شده بود از شکل رسمی برگزاری مراسمی این چنین فاصله گرفته شود، مجری به جای تریبون، پشت میز نشسته بود، دکور مراسم، نمایی از دفتر انجمن تئاتر را تداعی می کرد و سخنرانان سخنرانی نکردند، بلکه به سووالاتی که مجری عبدالرضا قراری در رابطه با موضوعات مختلف تئاتر از آنها می پرسید، پاسخ می دادند.
حین صحبت های سخنرانان نیز پذیرایی صورت می گرفت و در کل گروه برگزار کننده مراسم اختتامیه خواسته بود با انجام تمهیداتی فضایی صمیمی در مراسم اختتامیه به وجود آورد.
بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان از روز دوشنبه 17 شهریور با برگزاری آیینی در تالار عماد کرمان آغاز به کار کرد. در این جشنواره شش نمایش راه یافته به مرحله نهایی طی پنج روز اجرا داشتند.
داوری این دوره از جشنواره را انوشیروان ارجمند، امیر دژاکام، رضا فیاضی به عنوان داور و سید ناصر امامی میبدی بر عهده داشتند.ک/1
8154


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن