تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814757507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل تئاتر قم نبود تماشاگراست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشکل تئاتر قم نبود تماشاگراست قم -ایرنا - ˈکرامت رودسازˈ یکی از داوران جشنواره تئاتر استان قم گفت: گمان می کنم که عمده مشکل تئاتر قم تماشاگر باشد چرا که تئاتر هنری دو طرفه است و تئاتر بدون تماشاچی معنا ندارد.


به گزارش ایرنا، وی درحاشیه آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان قم به خبرنگار ایرنا افزود: هنگامی که تئاتر تماشاچی داشته باشد هنرمندان این عرصه نیز انگیزه پیدا کرده و مجبور می شوند مطالعه و روی مسائل مختلف کار کنند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما الان از تئاتر قم می بینیم یک تئاتر جوان و خام در همه بخش هاست، از اینرو در این جشنواره تلاش کردیم تا بتوانیم آرا را به یک انسجام برسانیم.
رودساز اظهار کرد: فکر می کردم که تئاتر قم با پشتوانه ای که در گذشته داشته ، باید خیلی از آنچه که در این جشنواره دیدیم بالاتر باشد، دوستانی از هنرمندان تئاتر قم داریم که در تهران و سایر استان ها کار می کنند و برای خود وزنه ای هستند.
وی تصریح کرد: در جشنواره امسال یکی دو کار قابل بحث بود و ما به سختی توانستیم که بهترین متن و بازیگر مرد را انتخاب کنیم، باید از تئاتر قم حمایت بیشتری صورت بگیرد تا این تئاتر بتواند به سرمنزل مقصود خود برسد.
نویسنده نمایشنامه "کوچ" تاکید کرد: به طور حتم با وجود اینکه قم دارای هنرمندان باسواد، تحصیلکرده و بااستعدادی است، اما آموزش و آموختن از ضروریات رشد، بالندگی و پیشرفت می باشد.
وی افزود: متاسفانه نبود امکانات و به ویژه مسائل اقتصادی باعث می شود که افراد نتوانند به تئاتر بپردازند، تئاتر هزینه بَر است و هنرمند باید روزی هشت ساعت مانند یک کارمند در تئاتر کار کند و برای انجام این امر مستلزم این است که دغدغه مالی نداشته باشد.
داور جشنواره تئاتر استان قم خاطرنشان کرد: بودجه تئاتر کشور در سال جاری از 14 میلیارد تومان به هفت میلیارد تومان کاهش یافته است که جای تاسف دارد.
این جشنواره با اجرای 11 نمایش در بخش های اصلی، تجربه های جوان، نمایش های منتخب خیابانی و تئاتر عروسکی به مدت چهار روز در شهر قم برگزار و بر اساس رای هیات داوران، نمایش "امیر کبیر" به کارگردانی "محمدرضا شاه مردی" به عنوان اثر برتر جشنواره برای حضور در جشنواره تئاتر منطقه ای معرفی شد.
شانزدهمین جشنواره تئاتر استانی قم با تلاش انجمن هنرهای نمایشی استان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری، شهرداری، فرهنگسرای جوان و اداره کل حج و زیارت استان قم برگزار شد.
جشنواره تئاتر استانی همه ساله در کل کشور برگزار می شود. ک/3
7406/ 550/


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن