تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820110656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدادی :مدرسه مجازی خبر برای خبرنگاران داخل و خارج از کشور راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خدادی :مدرسه مجازی خبر ایرنا برای خبرنگاران داخل و خارج از کشور راه اندازی می شود قزوین-ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، تبادل دانش رسانه ای را در بین رسانه ها مهم عنوان کرد و گفت: برای ارتقای دانش حرفه ای رسانه ای، مدرسه مجازی خبر ایرنا امسال برای خبرنگاران داخل و خارج از کشور راه اندازی می شود.


به گزارش ایرنا "محمد خدادی" روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با رسانه ها و مطبوعات استان قزوین ، با اشاره به این که این مدرسه در مهرماه سال جاری راه اندازی می شود، افزود: تمامی اندوخته های بیست ساله دانشکده خبر و بخش آموزش ایرنا طی چند دهه گذشته در قالب دوره ها و کارگاه های آموزشی مجازی در فضای مجازی این مدرسه قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان این که ایرنا همواره بدنبال مقبولیت و نه معروفیت بوده است، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در خبر رسانی نباید مقوله "صحت" را قربانی "سرعت" کنیم زیرا خبر باید مورد اعتماد، مبتنی بر اخلاق و انصاف باشد.
خدادی، بر ترویج و نهادینه کردن ادبیات نقد در کشور نیز تاکید کرد و گفت: به دانش و روش های نقد در کشور ما توجه نشده و به همین دلیل گاهی اوقات این موضوع به تخریب منجر می گردد.
وی،بر ظرفیت های عظیم این خبرگزاری در ارتقای دانش و اطلاعات خبری تاکید کرد و ادامه داد: دانشکده خبر و مدرسه خبر ایرنا در فضای مجازی این امکان را دارند تا تمام صاحبان قلم و رسانه بتوانند از آن کسب آموزش کنند و از اینرو معتقدیم این دانشکده به یک کارگاه آموزشی و دانشگاه علمی برای علم روزنامه نگاری در کشور تبدیل شود.
وی تبادل دانش رسانه ای در میان رسانه ها را مهم برشمرد و اضافه کرد: رسانه ها در گرو همکاری با یکدیگر و نه بصورت حلقه های جدا جدا می توانند به بستر رشد و حرفه ای دست یابند.
وی "رسانه شناسی" را در فرآیند کار رسانه مهم عنوان کرد و گفت: امروز در حالی شاهد تحول و تنوع تکنولوژی هستیم که متاسفانه موضوع "تحلیل محتوا" در رسانه ها به موازات آن رشد نیافته و ما در این زمینه و مواردی نظیر جمع آوری اطلاعات، پردازش و سوژه یابی در بهترین حالت، همچنان در زمان دهه هفتاد باقی مانده ایم.
به گفته وی، مهمتر از همه اینکه برخلاف چند دهه گذشته که جامعه هدف تنها محدود به چند گروه خاص بود، امروز تکثر رسانه ای مخاطبین جدیدی یافته و حجم اطلاعات نیز افزایش یافته است.
خدادی افزود: رسانه بستر اندیشه، بشارت دهنده و ادامه مسیر انبیای الهی است و از همین رو می بایستی در راستای رسالت شغل خود بهترین ها را به مردم بشارت دهد.
وی، اخلاق مداری و انصاف گرایی را دو وظیفه مهم رسانه ها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع اخلاق در بحث رسانه، ایرنا نیز همواره تلاش خود را در راستای ایفای اخلاق مداری و در نهایت انصاف بکار بسته است.
مدیر عامل ایرنا، ایجاد بستر هم افزایی، همگرایی و همکاری در رسانه ها را مهم برشمرد و تاکید کرد: اگر چه رقابت در هر نهادی وجود دارد، اما بایستی توجه داشت که رقابت همواره در بستر رفاقت شکل می گیرد و در نهایت موجبات موفقیت و اثرگذاری رسانه را فراهم می سازد.
خدادی یادآور شد: عناصر سه گانه تمایز، تنوع و تفاوت در بین تولیدات ما بایستی جایگاه خاص خود را بیابند، چرا که امروز نمی توان کار تولیدی که بی بهره از این سه عنصر باشد، یافت.
وی با بیان این که امروزه حجم تولید اطلاعات و اخبار ایرنا ظرفیت افزایش سه برابری دارد، اضافه کرد: در حال حاضر این خبرگزاری به شدت در تلاش برای ایجاد تحول اساسی در بخش تولید محتوا می باشد.
وی با اشاره به تاکیدات مفصل مقام معظم رهبری و رییس جمهوری درخصوص نقد منصفانه و اثر گذار و با توجه بر این که رسانه در مسیر نقد ابتدا بایستی از خود آغاز نماید،افزود: هیچگاه از نقد نباید ترسید اما از تخریب باید هراسید، چرا که تخریب در بهترین حالت خود به سوء تفاهم می انجامد.
به گفته خدادی، در نقد بایستی آداب آن همچون امانتداری، دانش و مدل های مختلف نقد بعنوان کارکرد رسانه ای مورد توجه قرار گیرد.
خدادی، خبرگزاری جمهوری اسلامی را از متعلق به آحاد مردم ایران دانست و ادامه داد: اصولا ایرنا به دنبال گسترش اثرگذاری رسانه ای، حرفه ای شدن رسانه ها، ارتقای دانش رسانه ای در کشور است و از تکثیر و تعمیق رسانه ها نیز به شدت حمایت می کند.
وی اضافه کرد: در همین راستا این خبرگزاری همان طور که در مسیر انعکاس اخبار خود حرکت کرده، در استان ها نیز بدنبال بازنشر اخبار سایر رسانه هاست زیرا معتقدیم صدای رسانه های دیگر هم باید شنیده شود.
خدادی خاطرنشان کرد: رسانه ها همان طور که دغدغه دیگران را دارند به خودشان و به خصوص در بخش به روز شدن دانش رسانه ای خود هم فکر کنند و این میسر نمی شود مگر این که رسانه ها این مهم را به عنوان دغدغه ای برای خود تبدیل کنند.
خدادی در ادامه از روزنامه ایران نیز بعنوان یکی دیگر از ظرفیت های ایرنا یاد کرد و گفت: این مووسسه فرهنگی بدون شک نقش مهمی در تبیین عملکرد، اهداف دولت و رفع ابهام از اقدامات آن داشته است.
وی با بیان این که امروزه تمام رسانه ها با در پیش گرفتن یک مدل تکراری شبیه همدیگر شده اند، اظهارکرد: امروز متاسفانه یک موضوع خبری را دهها رسانه منتشر می کنند اما بسیاری از موضوعات هستند که حتی از سوی یک رسانه نیز منعکس نمی شود و اشکال در اینجاست که رسانه های ما تخصصی عمل نمی کنند.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در ادامه یادآور شد: ایرنا اخیرا با تشکیل اتاق های فکر برای ایجاد مدل های محتوای جدید گام برداشته است تا تولیدات خود را متنوع و متناسب با نیاز مردم و مسوولان ارایه نماید.
خدادی با بیان این که رسانه در ماهیت اثرگذاری خود موثر است، تصریح کرد: رسانه ها در این مسیر باید در گام نخست جایگاه خود را ببینند و سپس میزان اثرگذاری خود بر روی جامعه هدف را تبیین نمایند.
وی با بیان این که در ایرنا کانال های خروجی اخبار به موازات حجم تولید اخبار نبوده است گفت: اطلاعات در کشور ما بر حسب نیاز تولید نمی شود و وقتی رسانه ها کارکرد حرفه ای ندارند بازار خوبی هم نخواهند داشت.
خدادی سیاست زدگی را یکی از مشکلات اساسی در رسانه های کشور دانست و گفت: امروز رسانه های کشور قربانی دیگران شده اند و هیچ وقت خود حقیقی شان نبوده اند.
این مسوول، علت عمده ریزش مخاطبین رسانه ها را در روز مرگی آنها دانست و گفت: امروز باید دغدغه رسانه های ما بجای روزمره گی، روزآمدی آنها باشد، به همین علت در ایرنا با تشکیل مدل های جدید مانند "بی واسطه با مسوولین"،"مدرسه خبر" و "خبر از ایرنا" و سایر اقدامات بدنبال ایجاد روزآمدی بوده و هستیم، گرچه این اتفاق باید خیلی زودتر از اینها رخ می داد.
مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در پایان آمادگی این سازمان را برای برگزاری دوره های آموزشی خبرنویسی و روزنامه نگاری برای اصحاب رسانه استان قزوین اعلام کرد.
7388/ 614 ** 1917


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن