تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820208293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید بر حمایت متولیان حوزه فرهنگ از توسعه کتابخوانی در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاکید بر حمایت متولیان حوزه فرهنگ از توسعه کتابخوانی در جامعه سمنان - ایرنا - فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان گفت: متولیان حوزه فرهنگ، از اداره کتابخانه های عمومی در توسعه کتاب و کتابخوانی حمایت کنند.


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان "علی اصغر مجد" افزود: رسالت اصلی انجمن کتابخانه های عمومی پرداختن به مسائل فرهنگی و نهادینه ساختن مطالعه در تمامی اقشار مردم است.
وی توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی را متذکر شد و گفت: در توسعه کمی و فیزیکی کتابخانه های عمومی و نیز توسعه منابع باید اهتمام ویژه ای به خرج داد اما نباید از رسالت اصلی انجمن که پرداختن به کیفیت امور است غافل شد.
وی به ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و کارشناسی بدنه انجمن تاکید کرد و افزود: گروه های فکری متشکل از نخبگان، اهالی فکر و اندیشه، اساتید دانشگاه و متخصصین فرهنگی برای ارتقای کیفیت برنامه های انجمن ایجاد شود.
فرماندار دامغان افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است رسالت انجمن کتابخانه های عمومی سنگین تر می شود و باید به دنبال راهکارهایی بهتر در خصوص گرایش بیشتر اقشار مختلف مردم اعم از پیر، جوان، کودک، کارگر، کشاورز، کارمند به کتابخانه های عمومی باشیم.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز با اشاره به سند چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1404، اضافه کرد: طبق این سند باید به ازای هر نفر چهارجلد کتاب، به ازای هر 100 نفر هشت متر فضا وجود داشته و 35 درصد از جمعیت استان سمنان عضو کتابخانه های عمومی باشند.
"علیرضا شاه حسینی" گفت: در حال حاضر جمعیت کتابخوان این استان هشت درصد جمعیت کل استان سمنان است که با توجه به وضعیت موجود باید تلاش بیشتری برای رسیدن به این شاخصه ها صورت گیرد.
وی اجرای طرح ایستگاه مطالعه و قفسه انتظار را یکی از اقدامات مجموعه خود برای افزایش سرانه ی مطالعه مفید عنوان و ابراز داشت: جایگاه استان سمنان به ویژه در بخش فرهنگی باید در کشور نمایان و برجسته باشد.ک/1
599


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن