تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799129532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گلستان : رسالت در عرصه رسانه ای کشور سنگین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار گلستان : رسالت ایرنا در عرصه رسانه ای کشور سنگین است گرگان - ایرنا - استاندار گلستان در دیدار با مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : ایرنا به عنوان رسانه باسابقه، رسمی و تاثیرگذار، رسالت بسیار سنگینی در عرصه اطلاع رسانی کشور دارد.


دکتر" حسن صادقلو" عصر روز چهارشنبه با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و طی نشستی با محمد خدادی مدیرعامل ایرنا گفت: معتقدیم ایرنا ظرفیت بسیار بالایی در عرصه اطلاع رسانی کشور دارد که بهتر است با استفاده از آن درجهت منطقی کردن مطالبات عمومی و توسعه کشور بهره برد.
وی ابراز داشت: گاهی اوقات برجسته شدن برخی مطالبات مردمی کشور را دچار آسیب می کند در حالیکه بهتر است رسانه ها در بحث مهندسی افکار عمومی و جریان سازی خبر به منافع ملی توجه بیشتری داشته باشند.
وی با ذکر چند مثال گفت: پرداخت یارانه نقدی به مردم از طریق بدهکار کردن سیستم بانکی آسیب های زیادی ایجاد کرد که بهتر است رسانه ها به ابعاد مختلف این موضوع و تبعات منفی آن توجه کافی داشته باشند.
استاندار گلستان گفت: طی سالهای گذشته فقط در این استان افزون بر هزار پروژه شروع شد که حتی اگر دولت پول کافی در اختیار داشته باشد و به تاثیر تورم ناشی از تزریق آنهم توجه نکند باز در بهترین حالت 10 تا 12 سال و در شرایط کنونی تخصیص اعتبار 36 سال زمان برای اتمام و بهره برداری از آن لازم است.
صادقلو افزود: بعضا شاهدیم در نتیجه کارکرد ناقص رسانه ها توقعات مردمی زیاد می شود که اگر در جهت منطقی شدن آن اطلاع رسانی نشود، تبعات آن برای کشور مشکلات اجتماعی زیادی پدید می آورد.
استاندار گلستان باتاکید بر ضرورت ورود رسانه ها به متن معضلات اجتماعی و آسیب شناسی مشکلات گفت : اصالت خبر خیلی مهم است اما اغلب اوقات توجه کافی و لازم به آن نمی شود.
صادقلو با بیان اینکه مشکلات استان گلستان در پشت نام زیبای آن مخفی و مغفول مانده است، اظهار داشت: شاید باورپذیری این موضوع برای مردم و بعضا کارشناسان سخت باشد که این استان سرسبز در یک افق 10 ساله دست کم به 10 میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد.
وی گفت: این در حالیست که گلستان و برخی دیگر از استانهای نوپا در گذشته همچون مناطق برخوردار نتوانسته اند از ارز و تسهیلات دولتی به منظور توسعه پایدار استفاده کنند.
استاندار گلستان افزود: انتظار داریم رسانه ها گلستان را ویژه ببینند و دراین بین از ایرنا توقع بیشتری داریم.
صادقلو با یادآوری سخن امام راحل (ره) مبنی بر اینکه دولت باید عملکرد و موانع پیش روی خودرا هر چه بیشتر به مردم اطلاع رسانی کند، گفت: از جمله مظلومیت های نظام ما این است که دولت هیچگاه نتوانسته خدمات خود را به خوبی معرفی کند و به تعبیر ریاست جمهوری دولت ما مظلوم، و مردم نیز مظلوم تر از دولت هستند.
وی از گلستان به عنوان متنوع ترین و در عین حال منسجم ترین استان کشور یاد کرد که در عین کثرت، وحدت دارد بطوریکه اقوام مختلف شیعه و سنی با انسجام کم نظیری در خدمت منافع ملی هستند.
صادقلو افزود: اگرچه سالیانه 16میلیون گردشگر از گلستان عبور و دیدن می کنند و این استان در سایر بخشها نیز قابلیت های زیادی دارد اما هنوز بسیاری از مزیت های نسبی آن ناشناخته است مثلا هزار و 700 گونه گیاه دارویی شناخته شده دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دیگر کارکردهای ایرنا از جمله در بحث نظرسنجی اشاره کرد و ابراز داشت: ایرنا می تواند پشتیبان ملی و منطقه ای بسیار قوی برای تمام دستگاهها و سازمانها باشد و در این ارتباط به سهم خود آمادگی هر گونه تعامل و همکاری را داریم.
در این دیدار مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : تولید اطلاعات مانند دهه 50 و 60 نیست و در دنیای امروز مخاطب شناسی و جامعه هدف باید هر چه بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار گیرد.
محمد خدادی افزود : برخی دستگاهها حتی در درون روابط عمومی خود نسبت به شبکه های ارتباطی توجیه نیستند.
وی با بیان اینکه تولید محتوا مشکل اصلی اغلب رسانه های کشور است ،گفت: رسانه مداری جای خود را به رسانه داری داده است بطوریکه حتی دستگاههای غیرتخصصی نیز به دنبال راه اندازی سایت هستند درحالیکه خبرگزاری تعریف خاص و حرفه ای خود را دارد.
وی افزود: در تمام حوزه ها از جمله قدرت ، ثروت، محیط زیست، امنیت و سیاست نیازمند مهندسی هستیم و باید با مدل سازی بدانیم که کجا نیازمند آفند و کجا نیازمند پدافند هستیم.
برپایه این گزارش استاندار گلستان پس از این دیدار با حضور در اتاق خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به سوالات خبرنگاران گروههای علمی، اقتصادی، فرهنگی و استانها پاسخ داد.
صادقلو پس از چهار ساعت حضور در ایرنا ابراز تمایل کرد طی بازدید مجدد از دیگر قسمت های رسانه رسمی کشور دیدن کند.
2729/1547


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن