تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805363391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق بانکداری اسلامی نیازمند نرم افزاهای لازم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر : تحقق بانکداری اسلامی نیازمند نرم افزاهای لازم است اردبیل – ایرنا- مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با اشاره به اینکه تحقق بانکداری اسلامی نیازمند نرم افزاهای لازم است گفت : این بحث دارای ساز و کارهایی هست که باید تدوین شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، عیسی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اردبیل افزود : برای این منظور باید مسایل و مباحثی مانند مالیات ، گمرک ، خمس و زکات ، بیمه و نظایر آن در فعالیت های بانکی مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شوند.
وی اظهارکرد : برای نمونه در ارتباط با این که در موضوع مربوط به دیرکرد پرداخت اقساط و یا برعکس پرداخت زودتر از موعد مقرر آن چگونه باید عمل شود هنوز در سامانه بانکی کشورمان تعریف مشخصی وجود ندارد.
وی افزود : زمانی می توانیم بگوییم به سوی بانکداری اسلامی حرکت می کنیم که قوانین مالیاتی ، بخشنامه ها و رویه ها اصلاح شوند و به واسطه فرهنگسازی در جامعه مردم و پرسنل بانکی آموزش های لازم را ببینند.
وی اضافه کرد : در واقع 50 درصد از موضوع مربوط به تحقق بانکداری اسلامی به بانکها و موسسه های مالی و 50 درصد بقیه به مردم مربوط می شود.
وی انتظارات مشتریان از بانکها را مانعی در حرکت به سوی بانکداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: گاهی بعضی از سهامداران توقع دارند تا سودشان را در اندکترین زمان دریافت کنند و قبول نمی کنند برای مثال آنان که برای یک پروژه چهارساله سهام گذاری کرده اند باید صبرکنند.
اوافزود : به همین دلایل با به کارگیری واژه "حرکت به سوی بانکداری اسلامی" در شرایط کنونی حاکم بر سامانه بانکی کشور موافق نیستم.
مدیرعامل موسسه کوثربیان کرد : شاید حرف های زیادی از سوی بانکها و موسسه های مالی در ارتباط با بانکداری اسلامی زده شود ولی مطمئن باشید که در عمل باتوجه به مسایلی که مطرح شد در واقع نمی توان کاری کرد.
رضایی افزود : البته بانکداری بدون ربا که در سال 1362 مورد تصویب قرار گرفت باید مورد توجه قرار گیرد و در زمینه اجرای موفق آن نیز علاوه بر بانک ها ، مشتریان و مردم تاثیرگذار است و امیدواریم همه مردم پایبند موضوع بانکداری بدون ربا باشند.
وی با اشاره به اینکه نرخ سود در پرداخت تسهیلات ملاکی برای شرعی و یا غیرشرعی بودن آن نیست، افزود : چه بسا یک وام قرض الحسنه بطور کامل ربوی باشد ولی یک تسهیلات بانکی با نرخ 40 درصد با شرایط بطور کامل اسلامی پرداخت شود و در این زمینه باید به الگوی صحیح مطرح شده در رساله ها توجه شود.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موسسه کوثر از امکانات و تجهیزات به روز برخوردار است گفت : هر اقدام بانکی مانند خریدهای فروشگاهی از دستگاههای پوز ، صدور ضمانتنامه و نظایر آن که در سایر بانک های ایران انجام می شود در این موسسه نیز صورت می گیرد.
وی ادامه داد : تنها تفاوت ما با سایر بانکها در این هست که در این موسسه دسته چک برای مشتریان صادر نمی شود و سعی داریم تا در آینده با اخذ مجوز برای صدور چک و ارایه خدمات چک بین بانکی و افزایش سرمایه ، این موسسه را به بانک ارتقا دهیم.
او گفت : در زمان حاضر موسسه کوثر عضو شبکه شتاب است و با کارت بانک کوثر از هر خودپردازی در سراسر کشور می توان پول برداشت کرد و دو میلیون و 200 هزار نفر مشتری موسسه کوثر از این سامانه استفاده می کنند.
وی مجموع منابع مالی موسسه کوثر را در شرایط کنونی 125 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت : حداکثر مبلغی را که بانکها مجاز هستند از منابع و سرمایه هایشان در فعالیت های اقتصادی به کار بگیرند 40 درصد است.
وی با اشاره به اینکه تعداد شعب بسیاری از بانک های کشور که سابقه فعالیت طولانی تری از موسسه کوثر دارند در سطح ایران هنوز از 300 شعبه فراتر نرفته است افزود : موسسه کوثر دارای 350 شعبه در نقاط مختلف کشور است.
رضایی ادامه داد : موسسه کوثر در زمان حاضر دارای 501 هزار سهامدار است که اطلاعات مربوط به میزان مبلغ سهام آن به روز در شبکه های بورس قرار خواهد گرفت.
وی افزود : از مجموع این تعداد سهامدار بیش از 80 درصد را سهامداران حقیقی و بقیه را چند شرکت تشکیل می دهند.
رضایی گفت : به منظور پیروی از فرمایش های اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با سوق دادن فعالیت های بانکی به سوی رونق اقتصادی و تولید و خروج بانک ها از بنگاه داری ؛ مواردی را از قبیل صندوق تامین سرمایه ، انجام فعالیت های لیزینگ ، صرافی ، کارگزاری ، صندوق های مشترک و راه اندازی سوپرمارکت های مالی در برنامه داریم.
مدیرعامل موسسه کوثر همچنین گفت : امسال مبلغ 10 میلیارد تومان توسط این بانک به عنوان وام ازدواج پرداخت شده است که برابر با میزان پرداخت وام ازدواج در سال گذشته است و در صورت افزایش منابع بطور قطع میزان پرداخت این وام توسط این موسسه نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه موسسه کوثر آماده همکاری برای رونق تولید در استان هاست افزود : اگر افرادی در استان اردبیل برای سرمایه گذاری در یک طرح تصمیم دارند که نیاز به تامین تسهیلات مورد نیاز باشد می توانند با مراجعه به سرپرستی بانک کوثر اقدام نمایند تا پس از انجام بررسی های لازم در صورت توافق آن درخواست را به تهران ارسال نمایند تا نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود.
592/530


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن