دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
کاغذ دیواری از کجا بخرم؟ راهنمای جامع خرید کاغذ دیواری با کیفیت و قیمت مناسب
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1861102794

تبدیل تئاتر به میدان نبرد گلادیاتورها!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
رضا حداد در آستانه اجرای نمایش«کسی نیست همه داستانها را به یاد آورد» گفت: تئاتر ایران ورشکسته است و باید ساختار آن تغییر کند. به گزارش خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،این کارگردان تئاتر اظهار تاسف کرد: امروزه با تئاتری ورشکسته روبرو هستیم و کسی در تئاتر نیست که از مرکز هنرهای نمایشی طلبکار نباشد، اما برای نجات این تئاتر ورشکسته، باید ساختار آن را تغییر دهیم. او که روز چهار شنبه 19 شهریور ماه در نشست خبری نمایش«کسی نیست...» سخن میگفت، مطالبی را درباره تئاتر خصوصی و موانع آن بیان کرد. در این نشست که در دفتر کمپانی تئاتر «آفتاب» برگزار شد، حداد داشتن سالن نمایش را یکی از ارکان اصلی رسیدن به تئاتر خصوصی دانست و با تشریح آمار تماشاگران و فروش نمایشها در شهرهایی مانند لندن و برادوی افزود: تئاتر میتواند درآمدزا باشد اما چون ما مشق آن را نداریم، در ابتدا ممکن است لطمه بخوریم. او اظهار تاسف کرد: امروزه با تئاتری ورشکسته روبرو هستیم و کسی در تئاتر نیست که از مرکز هنرهای نمایشی طلبکار نباشد اما برای نجات این تئاتر ورشکسته باید ساختار آن را تغییر دهیم ولی این مطلب به معنای حذف کمک دولت از تئاتر نیست. بلکه باید دولت کمک کند تا کمپانیهای تئاتر شکل بگیرد و بعد سالنها را به این کمپانیها واگذار کند و براساس برنامهای که آنها ارائه میدهند بودجه اختصاص بدهند. فعلا راهی جزء این نداریم. حداد با اظهار تاسف از سرنوشت نامعلوم سالنهای تئاتر که کلنگشان زده شده است، اما ساخته نشدهاند. توضیح داد: چندین سال است که کلنگ ساخت سالنهای تئاتر را میزنیم اما سالنی افتتاح نمیکنیم مثلا خود من کلنگ سالنی را زدم و کلی پز دادیم اما هیچ زمینی برای ساخت آن سالن وجود نداشت! کارگردان نمایشهای«آمدیم، نبودید،رفتیم» و «با دهان بند سکوت» با تاکید بر اینکه باید تئاتر درجه یک داشته باشیم، از بیهویتی سالنهای نمایش در ایران ابراز تاسف کرد و افزود: بیهویتی سالنها باعث سرگردانی مخاطبان هم میشود. حداد در بخش دیگری از صحبتش یادآور شد: رسیدن به تئاتر خصوصی به معنای حذف سوبسید دولتی نیست اما در حال حاضر دولت نه تنها کمکی به تئاتر نمیکند، بلکه 20 درصد از گیشه نمایشهایی را که در سالنهای دولتی اجرا میشوند، میگیرد و این تخلفی صد درصد اداری است. او همچنین بر ضرورت ایجاد سازمان تئاتر در ایران تاکید کرد و با اشاره به متولیان متعدد تئاتر در ایران یادآور شد: هیچ یک از این متولیان نمیتوانند برای تئاتر ما برنامهریزی کنند، مرکز هنرهای نمایشی که متولی تئاتر است در دل خود انجمن نمایش را درست کرده که در واقع همان کمپانی تئاتر در شکل دولتی است. در حالی که باید آن را منحل کند و به دست بخش خصوصی بسپارد. از سوی دیگر انجمنهای صنفی مانند خانه تئاتر هیچ قدرت اجرایی ندارند درحالیکه نیازمند سازمان تئاتر هستیم که مصوبه داشته باشد و دولت را ملزم به اجرای آن کند. این کارگردان تئاتر که پیش از این برای اجرای نمایش «داش آکل» ابراز علاقه کرده بود، درباره سرنوشت آن نمایش گفت: این پروژه نیازمند تکنولوژی خاصی است و باید در تالاری بزرگ مانند «وحدت» یا تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شود. پیش از این در گفتوگوهای شفاهی با تئاتر شهر قرار بود آذر امسال تالار اصلی را داشته باشیم، اما بعدا با گفت وگوی شفاهی دیگری، این برنامه منتفی شد. به هر حال اجرای این نمایش نیازمند انعقاد قرار داد با کسانی است که در بخش تکنولوژی به ما کمک میکنند و پروژه سخت و سنگینی است. در این نشست، محمدچرمشیر نویسنده نمایشنامه «کسی نیست» با تاکید بر ضرورت تعریف اشکال گوناگون تئاتر خواستار پرهیز از پرداختن به حاشیههای تئاتری شد. این نمایشنامه نویس گفت: در این سالها فقط درباره تئاتر خصوصی حرف زدهایم در حالی که تئاتر ما اشکال مختلف دیگری همچون تئاتر دانشجویی، آماتور،نیمه حرفهای و ... هم دارد که هیچ کدام از این اشکال را تعریف نکردهایم و این چنین است که امروزه اتفاق مهیبی در تئاتر ما افتاده است که طی آن یک جوان بیتجربه، ناگهان خود را در اصلیترین مکان اجرای نمایش میبیند و فکر میکند حق مسلم او است که در این مکان اجرا برود و همین مسائل است که تئاتر ما را به میدان نبرد گلادیاتورها تبدیل میکند که همه یکدیگر را میدرند تا سالن بگیرند. چرمشیر اظهار تاسف کرد: ما دچار تعریف ناشدگی هستیم و امروزه با حوزه انبوهی از متقاضی اجرا در مکانهای حرفهای تئاتر روبرو هستیم که نیمی از آنها سیاهی لشکر هستند. این استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت تعریف اهالی تئاتر خاطرنشان کرد: مثلا کسی مانند آتیلا پسیانی، سی سال است نوع خاصی از تئاتر را تجربه میکند اما هرگز فرصتی برای گفت و گو درباره دستاوردهای تجربیات او نگذاشتهایم و به جای آن به عدهای جوان فرصت میدهیم تا به او فحاشی کنند و این چنین است که تئاتر ما تبدیل به تئاتر فحاشی و بینزاکتی شده است. چرمشیر با اظهار تاسف از وضعیت نامناسب تئاتر در شرایط حاضر افزود: این روزها تئاتر ما خیلی تحت فشار است و همه باید کمک کنیم این فشارها برداشته شود بنابراین باید از حاشیهها کم کنیم و به متن بیافزاییم. نویسنده نمایشنامههای«کبوتری ناگهان» و «حشمت» ادامه داد: همه ما اعضای یک خانواده هستیم و همه یک ماشین را جلو میبریم . هرچه باعث شود این ماشین در حرکت رو به جلو دچار مشکل شود، اشتباه ما است. این نمایشنامه نویس درباره اجرای دوباره نمایش «کسی نیست ...» که پیش از این ده سال قبل اجرا شده بود، یادآور شد: گروه تئاتر «سایه» بعد از 10 سال تصمیم گرفت این نمایش را باز تولید کند و برای این کار اهدافی داشت. چرمشیر اضافه کرد: در فاصله 10 سال اخیر، نسلهایی به تئاتر ما پیوستهاند و تعدادی از مخاطبان با پیشینه تئاتر ما کمی بیگانه هستند اما بازتولید کمک میکند به تجربههای قبلی برگردیم و بدانیم این تجربهها یک شبه نیامده است بلکه تئاتر ما روی تاریخ خود ایستاده و اگر نخواهیم به این تاریخ توجه کنیم و خطاهایش را بشناسیم، در دام حاشیهها میافتیم. وی با بیان دیگر محاسن بازتولید ادامه داد: بازتولید کمک میکند به راههای جدید برویم و تجربیات قبلی را تکرار نکنیم چون دلیلی ندارد دوباره چرخ را اختراع کنیم ضمن اینکه با دانستن تجربههای قبلی، به پیشینیان احترام میگذاریم. چرمشیر در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات متن این نمایش در مقایسه با اولین اجرای آن توضیح داد: در صحبتی که با گروه داشتیم، قرار شد تغییری ندهیم و همان اجرای گذشته را به صحنه بیاوریم تا نسلهای جدید متوجه شوند گذرگاه تئاتر امروز ما چه بوده است. وی درباره انتخاب این نمایشنامه خاص برای بازتولید نیز توضیح داد: این نمایش اولین تجربه همکاری من و گروه تئاتر «سایه» بود؛ تجربهای که بعدها ادامه پیدا کرد و دیدیم این نمایش امکان خوبی برای بازتولید دارد. ویژگی مهم این متن در 10 سال پیش این بود که برای اولین بار تکههای نمایشی متفاوتی را کنار هم قرار داده بودیم که در آن دوره، تجربه تازهای بود و سعی کردیم این تکه نمایشها را در یک زنجیره داستانی کنار هم بگذاریم. بعدها این تجربه توسط نویسندگان جوانتر ادامه پیدا کرد. نویسنده نمایشنامه «آناکارنینا» در بخش دیگری از صحبتش درباره ورود حامیان مالی در تئاتر توضیح داد: از وقتی ماجرای ورود حمایتگران مالی به تئاتر آغاز شده است، دچار اشتباهی شدهایم که باید آن را اصلاح کنیم. درست است که گروههای ما به دلیل حذف بودجه، در تنگنای مالی قرار میگیرند اما به معنای آن نیست که باید هر طور شده این بودجه را تامین کنیم چون با همین نگاه بوده که مجموعه تئاتری ما شبیه چلوکبابیها شده است! چرمشیر با تاکید بر ضرورت نگاه فرهنگی در حمایت از فعالیتهای هنری خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ باید وجهه فرهنگی منظور شود و ما باید اسپانسرهایمان را به سمت فرهنگی شدن پیش ببریم نه اینکه به عنوان جیبی پر پول به آنها نگاه کنیم که قرار است بودجه ما را تامین کنند. همچنین کیومرث مرادی مجری طرح نمایش «کسی نیست..» در تکمیل توضیحات حداد گفت: از آنجا که تئاتر شهر بعد از جشنواره تئاتر فجر درگیر بازسازی میشود، قرار است نمایش «داش آکل» به عنوان اولین یا دومین اثر ، بعد از تعمیرات تئاتر شهر در تالار اصلی به صحنه برود و گروه در این فاصله میتواند نمایش را آماده کند. در این نشست که با حضور محسن فیضی مدیر کل ارتباطات کمپانی «رایتل» برگزار شد، فیضی به عنوان نماینده «رایتل» درباره حمایت این شرکت از نمایش «کسی نیست...» توضیح داد: متاسفانه مکانیزم مشخصی برای حمایت از آثار نمایشی وجود ندارد و همه چیز مبنتی به افراد است اما به هر حال باید فرصتها را غنیمت بدانیم. او اضافه کرد: کمرنگ بودن حضور حمایتگران مالی در تئاتر به دلیل نگرش اقتصادی است اما این نگاه باید عوض شود و زمان آن رسیده که نگرش صرف اقتصادی را کنار بگذاریم.ما در همکاری برای اجرای نمایش «کسی نیست...» هیچ نگاه اقتصادی نداریم. هرچند در هم پوشانی سازمانهای فرهنگی و اقتصادی، خود به خود این سودآوری رخ میدهد. فیضی اضافه کرد: چندی پبش گفت وگویی با برخی از هنرمندان تئاتر داشتیم و آنها نتایج فعالیتهای خود را توضیح میدادند. به آنها گفتم حتی اگر شما بتوانید یک دعوای خیابانی را کم کنید، خیلی خوب است. به گزارش ایسنا، نمایش «کسی نیست...» روز 23 شهریور ماه راس ساعت 20:30 به طور رسمی اجرایش را آغاز میکند. در بخش پایانی این نشست محمدچرمشیر از همکاری کمپانی تئاتر «آفتاب» با کمپانی «فیرلی» لهستان خبر داد و گفت: طی گفت و گوهایی که تابستان امسال با یکدیگر داشتیم، با همکاری موسسه پژوهشی کودکان دنیا و سفارتهای هر دو کشور پروژهای به عنوان اولین کارگاه نوجوانان ایران و لهستان برای آشنایی فرهنگ ، تاریخ و اقلیم هر دو کشور تعریف شد که طی آن نمایش «اصفهان، شهر بچههای لهستان» آماده اجرا شد. چرمشیر که متن این نمایش را نوشته است، اضافه کرد: این نمایش درباره حضور کودکان لهستانی در بحبوحهی جنگ جهانی است که در ان دوره تعدادی از آنها به ایران منتقل شدند و سه سال در ایران ماندند. به گفته او، این نمایش با کارگردانی رکسانا مهر افزون آماده اجرا شده و دو اجرا در بنیاد «گرتوفسکی» لهستان و سالن «فیرلی» داشته است. ضمن اینکه قرار است تور آن در کشورهای فرانسه و آلمان نیز برگزار شود. به گفته چرمشیر، طراحی حرکات این نمایش به عهده ایده ابوطالبی است و رضا حداد صحنه آن را طراحی کرده است. ضمن اینکه فردین خلعتبری، موسیقی آن را ساخته است. او همچنین از پروژه دیگری برای سال 2015 خبر داد که قرار است با محوریت موضوع «آب» و با مشارکت نوجوانان دو کشور ایران و لهستان اجرا شود. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
فارس از جدیدترین تحولات میدانی ریف حماه گزارش میدهد ریف حماه، نبرد در 3 محور اصلی/بیم گروههای مسلح از رویارو
فارس از جدیدترین تحولات میدانی ریف حماه گزارش میدهدریف حماه نبرد در 3 محور اصلی بیم گروههای مسلح از رویارویی با ببرنبردهای ریف حماه در حالی در 3 محور اصلی جریان دارد که گروههای مسلح به شدت از رویارویی با سرهنگ سهیل الحسن معروف به ببر و نیروهایش بیمناکند و میدانند در نبرد باپاکستان به میدان جنگ و تفرقه تبدیل شده است
امیر جمعیت علمای اسلامی پاکستان پاکستان به میدان جنگ و تفرقه تبدیل شده است علامه مولانا سمیعالحق گفت پاکستان به میدان جنگ و تفرقه تبدیل شده و آتش این کار برافروخته شده و این موضوع را هم اکنون در عراق هم شاهدیم البته در افغانستان انی مشکل حل شده است به گزارش خبرنگار سیاست خارجفرمانده سپاه سمنان: تمام شهدای سمنان در میدان نبرد به شهادت رسیدهاند
فرمانده سپاه سمنان تمام شهدای سمنان در میدان نبرد به شهادت رسیدهاندفرمانده سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان گفت تمام شهدای این استان در معرکه و میدان نبرد به شهادت رسیدهاند به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه ششمین ا90 هزار نفر از رزمندگان بوشهری در دوران جنگ به میدان نبرد اعزام شدند
استانها جنوب بوشهر حقپرور 90 هزار نفر از رزمندگان بوشهری در دوران جنگ به میدان نبرد اعزام شدند بوشهر - خبرگزاری مهر نماینده وزیر دفاع در استان بوشهر گفت 90هزار نفر از رزمندگان بوشهری در دوران جنگ به میدان نبرد اعزام شدند به گزارش خبرنگار مهر عبدالرضا حقپرور ظهر سهاوکراین، همچنان میدان نبرد غرب با روسیه
اوکراین همچنان میدان نبرد غرب با روسیه دانلود 106 لینک ۰۸ ۰۶ ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۵برگزیدگان جشنواره تئاتر استان البرزمعرفی شدند
برگزیدگان جشنواره تئاتر استان البرزمعرفی شدند خبرگزاری پانا مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و تقدیر شدند ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور ساعت 07 34 به گزارش خبرنگار پانا آئین اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز با حضورمیدان مشق، بار دیگر در دستور کار
شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۰ معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر لزوم پیگیری مصوبهی هیئت دولت برای تبدیل محدودهی میدان مشق به یک منطقهی فرهنگی - موزهیی تأکید کرد به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی ایسنا محمدحسن طالبیان در حاشیهی نمایشگاههای نشانههایی از 2حسین الشهرستانی: امیدوارم میدان نفتی بدره دستاوردهای مثبتی برای عراق و ایران داشته باشد
حسین الشهرستانی امیدوارم میدان نفتی بدره دستاوردهای مثبتی برای عراق و ایران داشته باشد معاون نخست وزیر عراق در زمینه انرژی در سخنانی ابراز امیدواری کرد میدان نفتی بدره برای بغداد و تهران دستاوردهای مثبتی به همراه داشته باشد به گزارش سرويس بينالملل باشگاه خبرنگاران حسیسارا بنی صدر هنرمند تئاتر عروسکی در گذشت
سارا بنی صدر هنرمند تئاتر عروسکی در گذشتسارا بنی صدر یکی از هنرمندان عرصه تئاتر عروسکی کشورمان روز گذشته جمعه پس از تحمل دو سال سرطان دار فانی را وداع گفت به گزارش خبرگزاری فارس سارا بنیصدر از هنرمندان عرصه تئاتر عروسکی کودک و نوجوان پس از دو سال تحمل بیماری سرطان روز گذشتهخدامی در گفتوگو با فارس خبر داد طراحی مدرن میدان انقلاب با حفظ بافت تاریخی آن
خدامی در گفتوگو با فارس خبر دادطراحی مدرن میدان انقلاب با حفظ بافت تاریخی آنمعاون امور شهری منطقه 6 تهران از حفظ بافت قدیمی و تاریخی میدان انقلاب در طراحی جدید خبر داد افشین خدامی ظهر امروز در حاشیه زیارت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی ع در گفتوگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهرئیس هیئت تکواندو چهارمحال و بختیاری: بانوان تکواندوکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات کشوری به میدان میروند
رئیس هیئت تکواندو چهارمحال و بختیاری بانوان تکواندوکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات کشوری به میدان میروندرئیس هیئت تکواندو چهارمحال و بختیاری گفت بانوان تکواندوکار استان چهارمحال و بختیاری از امروز رقابتهای خود را در مسابقات قهرمانی کشور آغاز میکنند جواد عبدالهی امروز در گفاجرای پنج نقاشی ديواری بر جدارههای ميدان انقلاب/ برترین آثار تجلیل میشوند
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی اجرای پنج نقاشی ديواری بر جدارههای ميدان انقلاب برترین آثار تجلیل میشوند سرپرست اداره نقاشی دیواری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه محور خیابان انقلاب تا خیابان قدس از سوی سازمان به عنوان یک طرح پایلوت به منظور پالایش و پیرایشمعرفی برترین های جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه در سمنان
سمنان معرفی برترین های جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه در سمنان در این جشنواره که به مدت سه روز به میزبانی حوزه هنری استان سمنان برگزار شد گروه های نمایش منتخب از استانهای قزوین همدان اصفهان مرکزی قم و سمنان به رقابت پرداختند به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان جشنواره منطقه اظاهر متفاوت پارسا پیروزفر بر صحنه تئاتر |تصاویر|
ظاهر متفاوت پارسا پیروزفر بر صحنه تئاتر |تصاویر| پارسا پیروزفر این روزها با ظاهری متفاوت روی صحنه است این هنرمند که اجرای نمایشش بر پهنه دریا را از 5 شهریور ماه آغاز کرده است در این نمایش کاملا چاق به نظر میرسد و نسبت به نمایشهای قبلیاش چهره متفاوتی دارد به گزارش ایسنا نهنرمند تئاتر عروسکی درگذشت
هنرمند تئاتر عروسکی درگذشتسارا بنی صدر هنرمند فعال تئاتر عروسکی و کودک و نوجوان در۴۱ سالگی از دنیا رفت ۷ شهریور ماه سارا بنی صدر هنرمند فعال تئاتر عروسکی و کودک و نوجوان بعد از تحمل یک دوره سخت بیماری سرطان در سن ۴۱ سالگی از دنیا رفت بنی صدر به عنوان بازیگر در نمایشهایفرماندار فیروزکوه: همکاری لازم برای اتمام سالن آمفیتئاتر ارجمند انجام میشود
فرماندار فیروزکوه همکاری لازم برای اتمام سالن آمفیتئاتر ارجمند انجام میشودفرماندار فیروزکوه گفت همکاری لازم برای به اتمام رساندن سالن آمفیتئاتر ارجمند انجام میشود و باید تلاش شود این سالن فرهنگی در سال 93 به اتمام برسد به گزارش خبرگزاری فارس از ارجمند ابوالقاسم مهری ظهر امدرخشش دانش آموزان تیم دوومیدانی استان بوشهر در مسابقات کشوری
درخشش دانش آموزان تیم دوومیدانی استان بوشهر در مسابقات کشوری خبرگزاری پانا مهرداد محمدی باغملایی رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت دانش آموزان استان بوشهر در مسابقات کشوری در رشته دومیدانی سه طلا و یک نقره و یک برنز کسب نمودند ۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور سا-