تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799663583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجریان شبکه ورزش از وفادارترین‌ها هستند/ مستند ورزشی می‌سازیم اما سریال نه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > رادیو و تلویزیون میزگرد مهر با مدیران شبکه ورزش-2
مجریان شبکه ورزش از وفادارترین‌ها هستند/ مستند ورزشی می‌سازیم اما سریال نه
مدیر شبکه ورزش تأکید کرد مجریان این شبکه از نیروهای بسیار وفادار هستند و اینگونه نیست که با گُل کردن در این شبکه قصد رفتن به شبکه‌های پربیننده‌تر را داشته باشند، او همچنین از راه‌اندازی مجدد و احیای برنامه «میدان» خبر داد.



خبرگزاری مهرـ گروه فرهنگ و هنر: ماحصل بخش نخست گفتگوی ما با مدیران شبکه ورزش سیما را هفته گذشته خواندید، اینکه گلایه اصلی آنها این بود که چرا با خودشان مقایسه نمی‌شوند و مدام همه این را می‌گویند که چرا شبکه ورزش زیر سایه شبکه سه است. فرشاد صادقی مدیر شبکه ورزش، شهرام کجوری مدیر گروه ورزش و جامعه، مهرزاد ارشادی‌فر مدیر تأمین برنامه و غلامرضا دیوسالار مدیر روابط عمومی شبکه در آغازین روزهای سومین سال فعالیت شبکه‌شان به مهر آمدند و تأکید داشتند اصلا یک شبکه ورزش برای تلویزیون کافی نیست و آنها طرح تأسیس دو شبکه ورزش دیگر را هم ارائه کرده‌اند. صادقی و همکارانش از توجه ویژه حتی به رشته‌های کم اهمیت سخن گفتند و اینکه آنها تلاش کرده‌اند با پرداخت به ورزش‌های مغفولی چون بیلیارد، گلف، بولینگ و... در این عرصه مخاطب‌سازی کنند. همانطور که زمانی مسابقه والیبال که از شبکه سه پخش می‌شد میزبان 200 نفر جمعیت در خود ورزشگاه هم نبود اما اکنون کار به جایی رسیده‌ که ورزشگاه 12 هزار نفری هم پر می‌شود و مردم پشت درها می‌مانند.

در بخش نخست این نشست از پرداختن به ورزش‌های بومی و محلی هم پرسیدیم و صادقی ضمن رعایت صداقتی که در کلامش آشکار بود، هم از احتمال کاهلی در خود شبکه در این باره گفت هم اینکه گاهی وقت‌ها خود فدراسیون‌ها همکاری لازم را ندارند و آنها نمی‌توانند روزانه پیگیر اتفاقات هر 52 فدراسیون موجود باشند. با این حال مسابقاتی چون سوارکاری گنبد، شترسواری، کرلینگ، بسکتبال و تنیس با ویلچر را هم پوشش داده‌اند. در بخش دوم گفتگو بحث رقابت شبکه ورزش با دیگر شبکه‌های ورزشی مطرح دنیا را مطرح کردیم و پاسخ این سوال را گرفتیم که آيا مدیران این شبکه به فکر استفاده از قالب‌هایی چون سریال، تله‌فیلم، انیمیشن و مستند برای انتقال مفاهیم ورزشی هستند یا خیر. در این نشست به محتوا و فرم زدگی رسانه‌ها انتقاد شد و از تلاش برای ترویج ورزش همگانی، تبلیغ ورزش پهلوانی و تحلیل ورزش قهرمانی سخن به میان آمد. اینکه آیا برنامه‌سازی تخصصی برای ورزش بانوان خواهد شد یا خیر سوال دیگر ما بود و مدیران این شبکه از تربیت مجری و گزارشگر سخن گفتند. همچنین این نکته را ذکر کردند که مجریان شبکه ورزش به این شبکه وفادار هستند و می‌خواهند در شبکه خودشان بدرخشند. بخش دوم این گفتگو را از نظر می‌گذرانید: *شما در عرصه ورزش کار اجرایی انجام می‌دهید و این جای تشکر دارد. اکنون در منطقه، ما کشور تاثیرگذاری هستیم و در رقابت‌های بین المللی ورزشی بالاتر از خیلی از کشورها قرار می‌گیریم. حال سوال من این است که چقدر برای اینکه مخاطبانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به شبکه شما مراجعه کنند برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ اکنون شبکه‌هایی چون الجزیره اسپورت، رای ایتالیا و اسکای شهرت جهانی پیدا کرده‌اند آیا این افق برای شما هم متصور هست که روزی شبکه ورزش به این محبوبیت برای فارسی‌زبانان منطقه و جهان برسد؟

صادقی: شعار و هدف‌گذاری ما این است که به مرجع برتر منطقه در حوزه ورزش تبدیل شویم و می‌خواهیم انشالله این اتفاق بیفتد. بنابراین بسیار زود پیشنهاد تاسیس دو شبکه ورزشی دیگر را دادیم. من حوزه‌های غیرورزشی را هم در سازمان صداوسیما تجربه کردم، سازمان محدودیت‌هایی دارد و به تدریج بر اساس هدف‌گذاری‌هایش جلو می‌رود. داشتن شبکه‌ نمایش، تماشا، سلامت و... به صورت تخصصی یکی از این اهداف بود که در کنار تأسیس این شبکه‌ها زایش دیگری نیز شکل بگیرد. کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس بودجه‌ای که دارند به راحتی شبکه تاسیس می‌کنند، اما در ایران ما باید بدانیم حاکمیت چه می‌خواهد و نیاز مردم چیست. چه کسی باور می‌کرد شبکه نسیم به این سرعت رشد پیدا کند و به یک پدیده تبدیل شود؟ همانطور که فوتبال به عنوان یک نیاز اجتماعی در ورزش شناخته می‌شود، شادی، خنده و نشاط اجتماعی نیز همینطور بوده است. بنابراین نیازهای مردم است که هدف‌گذاری تاسیس شبکه‌ها را شکل می‌دهد. رقابتی که شما به آن اشاره کردید، کلید خورده و طرح تاسیس دو شبکه دیگر داده شده است. حتی معاون محترم سیما اعلام کرده قرار است 10 شبکه ورزشی دیگر داشته باشیم. برای اینکه ظرفیت‌های داخلی ما بسیار بیشتر از چیزی است که در حال حاضر به آن می‌پردازیم. ما به موازات پخش یک مسابقه، مسابقات خوب دیگری را از دست می‌دهیم. مثلا وقتی شبکه سه، بازی پرسپولیس را پخش می‌کند و ما بازی تراکتورسازی را پوشش می‌دهیم، چهار بازی دیگر از دست می‌رود. این‌ها را باید کجا پخش کنیم؟ بنابراین این ظرفیت وجود دارد اما از دست می‌رود، این سیاست‌گذاری شکل گرفته است که این شبکه‌ها رشد پیدا کنند. *برخی از این شبکه‌ها سایت‌های خیلی فعالی دارند و بخشی از فعالیت‌هایشان روی این سایت‌ها متمرکز می‌شود. شما چطور؟ صادقی: ما هم سایت خوبی داریم که آقای دیوسالار مدیر روابط عمومی برای آن تلاش کرده است. این سایت برای شبکه ورزش رسانه است اما برخی توقع دارند ما نتایج همه مسابقات ورزشی را در این سایت کار کنیم که اینطور نیست و ما وظیفه داریم اخبار شبکه خودمان را منتشر کنیم. سایت ما به تازگی جان گرفته و مطمئن باشید به زودی اخبار بیشتری از آن می‌شنوید اما بدانید سایت ما مثل برخی رسانه‌ها نیست که صرفا اخبار ورزشی در آن منتشر می‌شود بلکه یک سایت تلویزیونی است. قرار است بخش پیامکی ما هم راه‌اندازی شود و خبر پخش مسابقات گوناگون از شبکه برای خبرنگاران، رؤسای فدراسیون و... ارسال شود. دیوسالار: روابط عمومی در شبکه ورزش عمر 10 ماهه دارد و ما وقتی کارمان را آغاز کردیم، اولین چیزی که سراغش رفتیم راه‌اندازی سایت شبکه بود و تمرکز ما اخبار شبکه‌مان بود و اگر کسی بخواهد به اخبار دیگر هم دست پیدا کند لینک سایت تمام فدراسیون‌ها در سایت ما موجود است. همچنین سامانه پیامکی ایجاد کردیم که برای تمام اعضای فدراسیون‌ها و اهالی رسانه اخبار شبکه را می‌فرستیم و از این موضوع استقبال هم شده است. تلفن گویای ما روزانه 5، 6 هزار تماس دارد و نظرات مردم در قالب انتقاد، پیشنهاد و درخواست دسته‌بندی و به افراد مربوط ارسال می‌شود.

*آیا ممکن است شبکه ورزش در ادامه راه تولیداتی در قالب‌های فیلم تلویزیونی، مستند یا حتی سریال به صورت مشارکتی داشته باشد؟ صادقی: ساخت تله‌فیلم جزو سیاست‌های ما نیست. ولی ساخت و پخش مستندها شروع شده و «مسیر ایران» را دیدید ولی به غیر از این اثر  فعلا کاری نداریم. هنوز مدیری برای گروه مستند نداریم و این بخش را خودم پیگیری می‌کنم. تا به حال به خاطر مشکلات مالی و گران بودن موضوع مستند در این عرصه کم‌کار بوده‌ایم اما حالا قدری وضع مالی‌مان بهتر شده و در این زمینه کار می‌کنیم. کجوری: اصولا اشکالی در حوزه رسانه وجود دارد و آن اینکه یا رسانه‌های ما محتوازده هستند یا دنبال این هستند که به صورت فرمی، موضوعی را نمایش دهند و از آن بگذرند. تمام رسانه‌های تصویری و مکتوب ما به این معضلات دچار هستند. اما مفهوم ورزش بیشتر فرمی است و ما نمی‌توانیم محتوای رویدادی را که رخ می‌دهد به تصویر بکشیم و درباره آن صحبت کنیم. بنابراین شبکه ورزش به دلیل اینکه نمی‌تواند درباره برخی ورزش‌ها به فرم استاندارد برسد، از برخی از این رویدادها صرف نظر می‌کند. در حوزه کاری، ما سه رویکرد داریم؛ ترویج ورزش همگانی، تبلیغ ورزش پهلوانی و تحلیل ورزش قهرمانی. هر آنچه زیرشاخه این‌ها قرار بگیرد جزو وظایف ما است. بنابراین کار در برخی حوزه‌ها و ژانرها و ساختارها جزو ماموریت‌های شبکه ورزش است. ممکن است تله‌فیلم و سریال نسازیم چون شبکه تخصصی برای ورزش ایران و جهان هستیم و قرار نیست به سبک و سیاق ورزشی این‌ها را ترویج کنیم گرچه مستند و نمایشی کوتاه داریم؛ از مستند بازسازی شده گرفته تا مستند گزارشی و محض. *انیمیشن چطور؟ کجوری: بله ما آثاری از مرکز پویانمایی صبا داشتیم که در برنامه‌های صبحگاهی‌مان پخش شده و حالا هم به عنوان میان برنامه روی آنتن می‌فرستیم. ما به عنوان پاساژهای خیلی خوب در حوزه جدول پخش از ظرفیت‌ قالب‌های دیگر استفاده می‌کنیم. آرایش کنداکتوری ما به این نحو نیست که برای موضوعات گوناگون مستند و برنامه و... بسازیم چون محدودیت مالی داریم و اگر همکاری و مشارکت فدراسیون‌ها یا اسپانسرهای ورزشی نباشد، چنین کاری ممکن نیست. بنابراین ما در کنداکتور بخش‌هایی را قرار داده‌ایم که محتوای مدنظرمان را در ظرف‌های گوناگون گذاشته‌ایم مثل بخش ورزش بانوان در برنامه «حرکت از نو» اما قادر نیستیم این ورزش را تفکیک کنیم و جداگانه در قالب و ساختارهای گوناگون به راگبی بانوان و فوتسال بانوان و... بپردازیم بلکه در آن ظرف به همه این موارد می‌پردازیم. معمولا ژورنالیست‌ها غروب به بعد فرصت تماشای تلویزیون دارند اما اگر شما شبکه جام‌جم را ببینید برنامه «حرکت از نو» ما آنجا بازپخش می‌شود که طب ورزشی، روانشناسی ورزشی و... در آن وجود دارد. ارشادی فر: ساخت مستند ورزشی کار بسیار دشواری است. از وقتی شبکه راه افتاد ما سراغ مستندهای خارجی رفتیم. ما در ایام عید 90 مستند خارجی بدون تکرار پخش کردیم که برای شبکه ما خریداری و در شبکه ما دوبله شده بودند. ما اگر بخواهیم درباره قایقرانی در ایران مستند بسازیم هیچ اطلاعات و ماده اولیه درباره آن نداریم اما مستند خارجی خوب درباره آن وجود دارد. یا مستند ستارگان فوتبال و بسکتبال جهان. * گرچه اشاره کردید در یکی از آیتم‌های برنامه «حرکت از نو» به ورزش بانوان می‌پردازید اما من احساس می‌کنم جای خالی یک برنامه تخصصی برای ورزش بانوان حس می‌شود. با توجه به اینکه زاویه نگاه تلویزیون به ورزش بانوان بازتر شده آیا این نگاه ممکن است به برنامه‌سازی تخصصی در این حوزه منجر شود؟ از طرفی آیا به تربیت نیروی گزارشگر زن برای پوشش تخصصی مسابقات بانوان فکر می‌کنید؟

صادقی: اول بگویم که از مستند ورزشی‌های شبکه ورزش در آینده بیشتر خواهید شنید و اگر سال دیگر همین موقع خدمتتان بودیم آمار خوبی از این قالب خواهیم داشت. درباره ورزش بانوان نمی‌توانیم نوید یک برنامه خاص دیگر را بدهیم. شرایط شبکه هنوز فراهم نیست. اما اگر «حرکت از نو» را که یک برنامه خانوادگی است ببینید متوجه می‌شوید عمدتا مسائل خانواده و بانوان در آن مطرح می‌شود؛ تکواندو، شنا، قهرمانی و... درباره تربیت گزارشگران و مجریان هم این اتفاق افتاده است و شبکه‌های دیگر تقاضای همکاری با بانوان مجری و گزارشگر ما را دارند. زینب پورابراهیم «صبح بخیر ایران» شبکه یک را اجرا می‌کند. حتی برای اعزام به راهیان نور نیز دو تن از بانوان شبکه ما را بردند. درباره گزارشگر هنوز به این مرحله نرسید‌ه‌ایم و با وجود اینکه تست‌هایی هم برای گزارش برخی بازی‌ها از بانوان گرفته‌ایم هنوز به مقبولیت نرسیده‌ایم. ما در تربیت گزارشگران و مجریان تلاش بی شائبه‌ای می‌کنیم. اکنون هیچ کدام از مجریان شبکه سه، در شبکه ما نیستند و اگر هم بودند در فرصت محدودی بوده است. ما علاقمندیم نیروهای تربیت شده خودمان کار را جلو ببرند و این بچه‌های جوان، نسل آینده‌ساز شبکه ورزش خواهند بود. *شنیده می‌شود مجریانی که به شبکه ورزش می‌آیند و چهره می‌شوند، خیلی به این شبکه وفادار نیستند و تلاش می‌کنند به شبکه‌های دیگر بروند تا آنجا بیشتر جلوی چشم باشند. صادقی: این موضوع را شدیدا رد می‌کنم. بچه‌های شبکه ما از نیروهای بسیار وفادار هستند. از طرفی ستاد امور مجریان سازمان این اجازه را به آنها نمی‌دهد. کسانی هم که رفته‌اند با مجوز ما و صرفا به صورت موقت برنامه‌های شبکه‌های دیگر را اجرا می‌کنند. لازمه کار ما هم همین است و باید به دیگر شبکه‌ها کمک کنیم. مثلا شبکه‌ جام جم برخی از مجریان ما را به کار گرفته است. با این حال هیچ مجری بدون اجازه شبکه‌اش و گرفتن گواهی حسن اخلاق و رضایت نمی‌تواند به شبکه دیگری برود. اما اگر دو مدیر شبکه با هم توافق کنند و رضایت ستاد امور مجریان هم ضمیمه شود، قطعا مجریان می‌توانند در شبکه‌های دیگر هم اجرا کنند و ما هم اشکالی در این نمی‌بینیم و علی‌رغم اینکه برخی شبکه‌ها از این موضوع امتناع می‌کنند ما خسّتی به خرج نمی‌دهیم و دوست داریم مجریانمان دیده شوند و تجربه کسب کنند. این به نفع ما هم هست. *شاید مثل بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر شبکه شما هم با مشکلات مالی روبرو بوده است. شما دو برنامه به نام‌های «زمین ورزش» و «میدان» داشتید که ظاهرا به خاطر مشکلات مالی این برنامه‌ها ادامه پیدا نکردند. صادقی: قطعا این موضوع بی ربط نبوده است و ما ترجیح دادیم مدتی این برنامه‌ها را نداشته باشیم. هر دو برنامه بسیار خوب بودند و زمینه برند شدن داشتند، خودمان هم می‌دانستیم با تعطیلی آنها متضرر خواهیم شد اما شرایط طوری بود که ادامه دادن آنها امکان نداشت. اما «میدان» مجددا راه‌اندازی و احیا می‌شود و پرداخت تخصصی به ورزش بانوان نیز در بخشی از این برنامه اتفاق خواهد افتاد. ادامه دارد...


۱۳۹۳/۶/۱۹ - ۱۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن