تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798690197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک دست اندرکار توسعه صادرات را نجاتبخش صنعت سیمان دانست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک دست اندرکار توسعه صادرات را نجاتبخش صنعت سیمان دانست مشهد - ایرنا - مدیرعامل شرکت سیمان شرق در خراسان رضوی گفت: توسعه صادرات و رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل، صنعت سیمان را از وضعیت فعلی نجات می دهد.


"علی توکلی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به رکود بازار ساختمانسازی در کشور میزان عرضه سیمان نسبت به حجم تقاضای آن افزایش زیادی داشته و فروش دچار مشکل شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون فروش سیمان در این شرکت در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت سیمان شرق گفت: در همین چارچوب مقدار موجودی کلینکر این شرکت که پارسال از 11 میلیون تن بود امسال به 15 میلیون رسیده که به معنای 36 درصد افزایش است.
وی افزود: اگر رویه فروش سیمان به همین منوال ادامه پیدا کند مقدار کلینکر موجود تا پایان سال به 20 میلیون تن می رسد که باید درباره آن تدبیری اندیشید تا جای مصرف برای آن در نظر گرفته شود.
توکلی با تاکید بر لزوم یافتن بازارهای مصرف جدید برای سیمان در کشور گفت: اگر فرهنگ جاده های بتنی که دوام و پایداری بیشتری نسبت به جاده های قیری دارند و هزینه استفاده از آن نیز در جاده سازی کمتر است در کشور ترویج شود همه کارخانه های تولیدی سیمان در ایران از این فرصت منتفع می شوند.
وی افزود: اقداماتی از سوی دستگاههای اجرایی مبنی بر جایگزین کردن استفاده از بتن به جای قیر در جاده سازی انجام شده و همایشها و نشستهای مختلفی در این زمینه برگزار شده لذا امیدواریم با همیاری دولت ساخت جاده های بتنی در کشور به سرعت آغاز شود.
مدیرعامل شرکت سیمان شرق با اشاره به دیگر مورد مصرف جدید برای سیمان اظهارداشت: هم اکنون در مشهد بیش از 90 درصد ساختمانها با سازه های فلزی ساخته می شوند در حالی که در اصفهان عمدتا از سازه های بتنی در ساختمانسازی بهره می گیرند.
وی گفت: بر این اساس اگر فرهنگ استفاده از سازه های بتنی در مشهد و شهرهای مشابه ترویج یابد صنعت سیمان را از ورشکستگی نجات می دهد.
او همچنین اظهارداشت: بزرگترین مانع برای صادرات سیمان هزینه های بالای حمل و نقل ریلی است زیرا در همه جای دنیا راه آهن ارزانترین واحد حمل و نقل برای کالا می باشد در حالی که در ایران عکس این موضوع رایج است.
توکلی افزود: اکنون برای ارسال محصولات شرکت سیمان شرق به بندر امیرآباد با راه آهن دو برابر حمل و نقل زمینی هزینه می کنیم، از سوی دیگر شمار کامیونها بسیار محدود و از سوی دیگر حمل کالا از این طرق زمانبر است.
وی بیان کرد: اکنون ساخت راه آهن مشهد - گرگان در دست اجرا است لذا اگر تدبیری اندیشیده شود که شرکت سیمان شرق هم در مسیر ساخت این راه آهن قرار گیرد کمک بزرگی به توسعه صادرات این محصول خواهد بود.
مدیرعامل شرکت سیمان شرق اضافه کرد: افزایش هزینه های بندری و گمرکی، کاهش زمان انبارداری کالا از یک ماه به 10 روز، وجود تشریفات گمرکی و قوانین متعدد و دست و پاگیر و فقدان اختصاص مشوقهای صادراتی از سوی دولت از دیگر مشکلات بخش صادرات سیمان به شمار می روند.
شرکت سیمان شرق بزرگترین واحد تولیدکننده سیمان در شرق کشور است که می تواند سالانه بیش از دو میلیون تن سیمان و 200 هزار تن آهک صنعتی را تولید و به بازار عرضه کند.
همچنین برای تولید سیمان همه زنجیره آن از معدن، استخراج مواد معدنی، فرآوری، حمل و نقل و عرضه در شرکت سیمان شرق تکمیل شده و در کنار آن هفت مجموعه شامل بخش مهندسی برای صدور خدمات فنی و مهندسی تولید سیمان به خارج از کشور، واحد حمل و نقل، تبدیل سیمان به فرآورده های بتنی، تولید سیمان سفید و خاکستری و همکاری با یک شرکت در هرات افغانستان ایجاد شده است.
7489/660


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن