تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798733634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرضیه برومند: با اینکه پول نداریم ولی خوشبختانه همه چیز آرام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرضیه برومند: با اینکه پول نداریم ولی خوشبختانه همه چیز آرام است تهران-ایرنا- مرضیه برومند می گوید: امسال قرار است آثار جوانانی که کارهای آنها برای حضور درجشنواره عروسکی رد شده، هم میهمان جشنواره باشند و از طریق به روی صحنه بردن اجرای آنها از زحماتشان قدردانی می شود.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر ایرنا، پیش از ظهر امروز سه شنبه، نشست خبری پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی با حضور مرضیه برومند دبیر و پیمان شریعتی دبیر اجرایی جشنواره در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
در ابتدای این نشست برومند با بیان اینکه فکر می کنم همه چیز برای برگزاری جشنواره آماده است، گفت: 4ماه سخت کار کردیم و در ابتدا مرحله انتخاب متن را داشتیم ، من ترجیح دادم امسال همه گروه ها اجرا داشته باشند چرا که ممکن است یک متن نمایشی خوب باشد اما اجرا و کارگردانی خوبی نداشته باشد.
برومند توضیح داد: به طورغیرمنتظره شاهد بودیم پنج کار توسط هیات انتخاب برگزیده شد که در مرحله متن شرکت نکرده بودند و خیلی ها که کار آنها رد شده بود با تعجب می پرسیدند چگونه امکان دارد که متن ما تایید شود ولی کار رد شده باشد و این بر می گردد به کارگردانی و اجرای متن ها که اهمیت زیادی دارد.

** یک مرحله ای شدن انتخاب آثار و ارتباط آن با هزینه ها
برومند افزود امسال فقط یک مرحله برای انتخاب آثار داشتیم که من فکر می کنم هم منطقی تر است و هم اینکه به کم کردن هزینه ها کمک می کند.
وی در ادامه از 21 اثر راه یافته به بخش صحنه ای جشنواره سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این بخش جنس ما به اصطلاح خیلی جور بود و نمایش هایی با تکنیک های متفاوت داریم که البته مخاطبان متفاوتی هم دارد، سعی کردیم تنوع را در این بخش لحاظ کنیم.
دبیر جشنواره نمایش عروسکی با بیان اینکه امسال جشنواره به لحاظ کیفی رشد قابل ملاحظه ای داشته است توضیح داد: رقابت میان گروه ها آنقدر فشرده بود و برخی که کارهای خوبی به حشنواره ارائه داده بودند از رد شدن کارهایشان تعجب می کردند، ما در نهایت 7 اثر را که ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می کنند و ار فضاهای شاد و خانوادگی بهره می برند انتخاب کردیم .
وی افزود: سعی کردیم این آثار را برای اجرا به فرهنگسراها بفرستیم اما شهرداری تهران علی رغم همکاری در بسیاری از زمینه ها در این مورد با ما همکاری خوبی نداشت و فقط توانستیم فرهنگسرای بهاران را در اختیار گرفته و یک گروه کاملا آماتور را پای کار بیاوریم تا اوقات فراغت حدود 60 جوان در آن منطقه پر شود و با فضای کار فرهنگی آشنا شوند.

** حضور گروه های رد شده
وی سپس گفت: در بحش خیابانی 13 اثر داریم و امسال متاسفانه تعداد کمی اثر از شهرستان ها حضور دارند ، این موضوع قدری شهرستان ها را آزرده کرد.
وی ادامه داد: در بخش بین الملل 38 اثر از سراسر دنیا پاسخ فراخوان ما را دادند اما متاسفانه چون همزمان با شلوغی جشنواره ها در جهان هستیم نتوانستیم پذیرای برخی گروه ها باشیم.
برومند افزود: گروههایی که به ایران می آیند هم بسیار خوب هستند ، در این زمینه از مشاوره بهروز غریب پور هم استفاده کردیم ، در نهایت 3 کار از چین و همین طور کارهایی از آمریکا، آلمان، هلند، اسپانیا، افغانستان و ارمنستان در جشنواره حضور دارند. برای مثال با یکی از گروه های تئاتری در آمریکا مکاتبه کردیم و بحث ارتباط ملت ها را مطرح کردیم، آنها استقبال کردند و گروه آنها تقریبا با هزینه خودشان برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

**از اینکه دیواری کوتاه تر از برخی مسئولین پیدا نکردم عذر می خواهم
برومند در ادامه از اینکه در اعتراض های اخیرش دیواری کوتاهتر از برخی مسئولین پیدا نکرده عذرخواهی کرد و گفت: منظورم اشاره به فرد خاصی نیست اما باید این را بگویم که اختصاص بودجه های فرهنگی در کشور اصلا عادلانه نیست چرا که برای مثال قیمت برخی ماشین هایی که مدام از بیخ گوش ما گذر می کنند از بودجه برگزاری یک جشنواره بیشتر است.

**نظام بروکراتیک اجازه تحول هنری و فرهنگی را نمی دهد
دبیر جشنواره نمایش عروسکی از بی مهری مسئولین به فرهنگ وهنر سخن گفت و افزود: آدمی هستم که همیشه خواستار تحول بوده ام اما نظام بروکراتیک حاکم بر کشور ما اجازه تحول خواهی را به شخص نمی دهد ولی باید بگویم الان خوشبختانه با اینکه پول نداریم همه چیز آرام است.
برومند در ادامه با نام بردن از اشخاصی چون کامبیز کاهه، جواد ذوالفقاری، احمد بهبهانی و بیژن همتی از شروع برنامه های جشنواره از بهشت زهرا در روز جمعه خبر داد.
خبر در حال تکمیل شدن است
فراهنگ**3054**1601**


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن