تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819852246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جهاد کشاورزی فارس: حفاظت از میراث ملی و جهانی باغ های دیم انجیر ضرورت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جهاد کشاورزی فارس: حفاظت از میراث ملی و جهانی باغ های دیم انجیر ضرورت دارد شیراز- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به گستره وسیع باغ های انجیر در این استان گفت: حفاظت از درختان انجیر دیم به عنوان میراثی ملی و جهانی ضرورت دارد.


به گزارش ایرنا، محمد مهدی قاسمی سه شنبه در آیین گشایش نخستین همایش ملی انجیر در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز افزود: باغ های انجیر دیم سال های طولانی است که با همت و تلاش خستگی ناپذیر پدران ما احداث و نگهداری شده است و این موضوع ضرورت نگهداری از آنها را یادآوری می کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اقدامات برخی باغداران در زمینه تبدیل باغ های دیم به آبی اظهار کرد: در سال های خشکسالی، حفظ خود درخت ضرورت دارد از این رو دیم بودن باغ های موجود باید حفظ شود.
وی بیان کرد: ثمر دادن محصول انجیر در صورت خروج از شرایط دیم، نیازمند منابع آبی زیادی است.
قاسمی گفت: برای حفاظت از باغ های انجیر دیم ضرورت دارد آب های حاصل از بارش های جوی به شکل مناسبی ذخیره شود و از روان آب های موجود استفاده بهینه صورت گیرد و آبگیرهای اطراف درختان انجیر دیم مرمت و تکمیل شود.
وی با توصیه به باغداران برای سفید کردن تنه درختان انجیر دیم برای جلوگیری از بخار شدن شدید آب این درختان و خشک شدن آنها گفت: کارشناسان مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی آماده ارایه اطلاعات مورد نیاز باغداران هستند.
نخستین همایش ملی انجیر دیم سه شنبه با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار فارس و مسوولان استانی و دانشگاهیان و محققان در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز گشایش یافت.
این همایش ملی چهارشنبه با بازدید محققان و صاحب نظران از باغ های انجیر استهبان فارس پایان می یابد.
به گفته خلیل مبین نماینده باغداران انجیر، از 35 هزار هکتار باغ انجیر موجود در استان فارس، 23 هزار هکتار آن در شهرستان استهبان واقع است.
بر این اساس، مساحت همه باغ های انجیر در کشور 50 هزار هکتار است.
شهرستان استهبان در 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد. ک/2
2026 /675


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن