تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 9 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1824931265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالکیت پروژه لاله به مرکز گسترش رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مالکیت پروژه لاله به مرکز گسترش رسید تهران - ایرنا - مشاور رئیس سازمان سینمایی در حکم پروژه لاله با انتشار نامه ای خطاب به حجت الله ایوبی آورده است: کارگردان 30 درصد از سود فیلم سهم می برد اما مالکیت فیلم متعلق به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، از سایت سازمان سینمایی، متن کامل حکمیت "علیرضا رضاداد" در موضوع پروژه "لاله" بدین شرح است:
متعاقب ارجاع موضوع حکمیت اختلافات فی مابین آقای اسماعیل نیک نژاد و مرکز گسترش سینمای تجربی به اینجانب، از خرداد ماه سال جاری جلسات متعددی با دست اندرکاران پیشین و فعلی فیلم برگزار گردید و کلیه اسناد و مدارک موجود در خصوص موضوعات مورد اختلاف دریافت و مورد بررسی قرار گرفت.
در حین بررسی موضوع اصلی اختلاف که مالکیت فیلم را شامل می شد، به دلیل ارتباط وضعیت آتی پروژه با موضوع حکمیت نظیر امکان اتمام فیلمبرداری و آماده سازی فیلم و مواردی از قبیل ادامه همکاری عوامل، امکان آماده سازی پیست، همکاری وزارت ورزش و فدراسیون و ... این مسائل نیز مورد پیگیری و بررسی قرارگرفت که نتایج بشرح زیر است:
1- در خصوص مسایل مربوط به مالکیت، بررسی جامع و کاملی نسبت به کلیه مستندات بعمل آمد. متاسفانه فقدان قرارداد و تفاهم روشن و آشکار میان مدیران سابق سازمان سینمایی و نیز مرکز گسترش از یکسو، و آغاز فعالیت اجرایی فیلم و حتی آغاز فیلمبرداری پیش از تعیین تکلیف وضعیت و نسبت افراد با فیلم از سوی دیگر، این پروژه را به کلاف سردرگمی تبدیل نمود به گونه ای که کلیه مشکلات ایجاد شده در همین شفاف نبودن مسایل و وضعیت پروژه ریشه دارد .
پیروی نکردن طرفین از شیوه های استاندارد و معمول و قابل قبول تولید فیلم و بلاتکلیف نگه داشتن مسایل مربوط به جذب سرمایه، نحوه تولید و مدیریت پروژه و نحوه پخش و توزیع و نحوه مشارکت در سود و زیان که در معمول ترین قراردادها نیز به وضوح مطرح و مورد توافق قرار می گیرد، موجب گردیده است که برداشت های مختلفی از موضوع ایجاد شود و براساس آن داوری و پیشداوری هایی صورت گیرد و انتظاراتی از پروژه پیدا شود.
النهایه آن چه از مستندات ارائه شده و موجود و قابل قبول فعلی قابل استنباط است این که آقای نیک نژاد به جهت انجام مراحل تحقیق و نگارش فیلمنامه و الزامات آن و تلاش هایی که قبل از آغاز پروژه برای اجرایی شدن پروژه نموده اند و تلاش هایی که لازم است پس از پایان فیلم و در مراحل پخش و توزیع با پروژه داشته باشند، در سود فیلم به میزان 30 درصد سهیم خواهند بود که پس از درآمدزایی باید از سوی مرکز به ایشان پرداخت گردد ولی مالکیت و کلیه مسئولیت ها و اختیارات ناشی از مالکیت فیلم در حیطه اختیار و مسئولیت های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
2- از آن جا که مذاکرات اولیه ای صورت پذیرفته است که اجرای عملیات پس از تولید از مرحله تدوین تا آماده شدن نسخه نهایی در خارج از کشور انجام شود، در صورتی که مسئولیت اجرای عملیات پس از تولید در خارج از کشور از سوی مرکز به آقای نیک نژاد محول شود و ایشان حسب توافق قبلی بدون دریافت دستمزد و با رقمی حدود 600 هزار دلار مورد توافق، کلیه امور مربوط به پس از تولید را در مراکز معتبر خارج از کشور به انجام رسانند این سود 30 درصدی به 40 درصد افزایش خواهد یافت، در هر صورت اخذ تصمیم نهایی در این موضوع که عملیات پس از تولید چگونه و در کجا انجام شود موکول به توافقات بعدی با مرکز گسترش خواهد بود.
3- با تلاشی که گروه سازنده اعم از تهیه کننده و کارگردان محترم و دیگر همکاران اصلی فیلم در چند ماه اخیر معمول داشتند و با همکاری ارزشمند جناب آقای خادم در وزارت ورزش و ریاست محترم فدراسیون بحمدا... شرایط آغاز فیلمبرداری در پیست ایجاد شده است و موانع قبلی که با عث توقف فیلمبرداری در دوره مدیریت پیشین مرکز گسترش شده بود برطرف گردید و در نتیجه گروه در حال حاضر آمادگی دارند با انجام پیش تولید تا پایان شهریور ماه، از آغاز مهرماه و همزمان با مسابقات رالی فدراسیون که از شیراز آغاز می شود فیلمبرداری را آغاز نمایند و بمدت 45 روز کاری فیلمبرداری را به اتمام برسانند.
4- در خصوص هزینه های این بخش تلاش و تعهد گروه بر این است که در سقف بودجه و اعتبار مانده از قرارداد فعلی سرکار پرتو با مرکز ( حدود 5/1 میلیارد تومان ) فیلمبرداری به سرانجام برسد . گرچه با توجه به اینکه قرارداد پروژه امانی می باشد و مرکز نظارت مستقیم بر انجام هزینه ها دارد افزایش احتمالی هزینه ها تا سقف 10% قابل توجیه بوده و غیر متعارف نیست.
بهرحال گروه آمادگی پیدا کرده اند با دریافت اولین تخصیص برای آماده سازی پیست کارشان را آغاز نمایند.
5- آقای نیک نژاد مبالغی از فارابی دریافت نموده اند و فارابی پس از آن که مدیریت و اجرای پروژه به مرکز گسترش منتقل گردیده است وجوه پرداختی به آقای نیک نژاد را از مرکز گسترش دریافت کرده است و در حال حاضر این وجوه به حساب بدهی آقای نیک نژاد منظور شده است.
لازم است این بدهی در حال حاضر از حساب هزینه های پروژه و بدهی آقای نیک نژاد خارج شود و در حساب دیگری به عنوان علی الحساب پرداختی به آقای نیک نژاد منظور شود و در محاسبات نهایی سهم ایشان لحاظ گردد و در صورتی که بابت هزینه های اجرایی پروژه آقای نیک نژاد گزارش هزینه و مستنداتی ارائه نمایند آن صورت هزینه ها به صورت معمول به حساب هزینه های پروژه منظور شود و از علی الحساب دریافتی ایشان کسر گردد.
6- روح حاکم بر هر توافق و انجام هر فعالیتی میان افراد گوناگون اعتماد متقابل و رعایت حقوق دیگران می باشد.
ضروری است همزمان با آغاز پیش تولید و قبل از شروع مجدد فیلم برداری قراردادی مورد توافق طرفین بر مبنای اصول متعارف تولید یک فیلم ایرانی و دارای پروانه ساخت، از سوی مرکز آماده و با آقای نیک نژاد مبادله شود که حاوی کلیه مفاد فوق و درج جزئیات مورد نظر طرفین باشد و هرگونه موارد حقوقی دیگری که می تواند از اختلافات احتمالی بعدی جلوگیری نماید نیز در آن درج شود تا انشاالله تا پایان مراحل تولید، پخش و اکران و درآمد زایی و سود آوری پروژه، مناسبات فیمابین بر مبنای آن قرارداد تنظیم و بر اساس اعتماد متقابل و احترام به حقوق طرفین مفاد قرارداد اجرا گردد.
در خاتمه یادآوری مینمایم مبنای اینجانب در انشاء این رای صرفاً مستندات قابل قبول و مورد پذیرش و توافقی بوده است که درحین بررسی چند ماهه قابل دستیابی بود.
به همین جهت طرفین (آقای نیک نژاد و مرکز گسترش) می توانند بر مبنای تفاهمات جدیدتری در آینده نسبت به تنظیم قرارداد فی مابین و یا تنظیم متمم قراردادهای دیگری اقدام نمایند.
فیلم لاله اثری برگرفته از یک مضمون واقعی در مورد اولین زن اتومبیلران ایرانی ساکن آمریکاست.
با وجود فلیمبرداری 40 درصد این اثر اما به دلیل برخی مسائل بین کارگردان و مرکز سینمای مستند و تجربی دچار برخی حاشیه شده و فیلم برداری آن متوقف گردید.
فراهنگ**9246**1601**


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن