تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821173884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین مزیت تئاتردولتی قفل زدن به دست و پای هنرمندان خلاق است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارگردان تئاتر:
بزرگترین مزیت "تئاتر"دولتی قفل زدن به دست و پای هنرمندان خلاق است
مدیریت کلان فرهنگی و زیر مجموعه‌های آن باید به متخصصان این حوزه واگذار شود ولی متأسفانه تا به حال این اتفاق رخ نداده است.


حامد زحمتکش کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به مزایا و معایب مدیریت دولتی "تئاتر" در ایران گفت: با نگاهی به گذشته، هنرهای نمایشی در ایران، همیشه زیر یوغ دولت‌ها بوده است این به آن معنا است که دولت مدیوم قدرتمند و تأثیرگذار هنر تئاتر را همیشه می‌خواهد تحت نظر کنترل خود نگاه دارد، بنابراین در زمان گذشته و حال دولت به هیچ عنوان کوتاه نیامده که این موضوع را در حوزه مدیریتی کلان فرهنگی در اختیار خانواده‌های هنر قرار دهد. 

در همه جای دنیا ارگان‌ها و نهادهایی همچون شهرداری‌ها ابزار کمک کننده به حیطه هنرهای نمایشی هستند و باتوجه به آنچه مطرح شد بزرگترین مزیت تئاتر دولتی قفل زدن به دست و پای هنرمند خلاق است.
 
طبق اصل 24 قانون اساسی باید مدیریت کلان فرهنگی و زیر مجموعه آن به متخصصان این حوزه واگذار شود ولی متأسفانه تا به حال این اتفاق رخ نداده است.
 
این کارگردان تئاتر ضمن اشاره به کارهای انجام گرفته توسط مدیریت دولتی جهت پیشرفت تئاتر اظهار داشت: باتوجه به آنکه در این حوزه دولت هم در کسوت سیاستگذار و هم اجرا کننده قرار گرفته و هم از منابع مالی محدودی برخوردار است، بهترین کمک به خانواده هنر ساختن زیرساخت‌های لازم در این عرصه است که متأسفانه طی چند سال گذشته در این سیر ورودی نداشته است. 


انتهای پیام/  








تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن