تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798374488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش هزينه ها و افزايش سودآوري بورس با صندوق هاي بازارگرداني


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
کاهش هزينه ها و افزايش سودآوري بورس با صندوق هاي بازارگرداني
دبير کل کانون کارگزاران گفت : در بازار سرمايه ثبات حاکم است و به جز اينکه در چند روز اخير که خبر تحريم هاي جديد منجر به افت شاخص شد بازار ثبات دارد و منتظر خبرهاي بعدي است.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، روح الله ميرصانعي گفت: پيش بيني از اخبار و انتظارات و در حوزه روابط بين الملل و مذاکرات هسته اي انتظارت مثبت است.

در حوزه اقتصاد داخلي نيز با ارسال لايحه حمايت از توليد و رفع رکود دولت به مجلس، خبرهاي خوبي در راه  داريم. 

وي با اشاره به اينکه پيش بيني مي شود با تصويب لايحه ارسالي دولت و طرح پيشنهادي مجلس آثار مثبتي در اقتصاد کلان و متعاقباً در بورس صورت بپذيرد، افزود: بازار طي 8 ماه گذشته تعديل و اصلاحات عميقي داشته است بنابراين ثبات در کنار خبرهاي مثبت داخلي و خارجي به بازگشت روند مثبت بازار کمک مي کند. 

اين کارشناس بازار سرمايه درباره رفتار سهامداران حقيقي و حقوقي در دوران اصلاح بازار گفت: سهامداران حقيقي خوشبختانه از سال گذشته فعاليتشان در بازار ارتقا پيدا کرده است اما سهامداران حقوقي در چندماه اخير و در حال حاضر، تحت تاثير جريان کلي بازار قرار دارند.

ميرصانعي با بيان اينکه بخش قابل توجهي از سهامداران حقوقي رفتاري مشابه سهامداران حقيقي خرد را در پيش گرفته اند، گفت: انتظار مي رود اين دست از سهامداران يا شرکت هاي حقوقي، براي بلندمدت تصميم گيري کنند نه اينکه مشابه سهامداران حقيقي در مثبت بازار وارد و در منفي بازار خارج شوند. 

وي با بيان اينکه انتظار از سهامداران حقوقي با سهامداران حقيقي خرد متفاوت است، خاطر نشان کرد: سهامداران حقوقي سال هاي حضورشان در بازار بيشتر است و تجربه بيشتري نسبت به سهامداران حقيقي دارند و اصولاً افق سرمايه گذاري و استراتژي شان براي بودن در بازار سرمايه بلند مدت تعيين شده است.

ميرصانعي با بيان اينکه نوع نگاه حقيقي ها و حقوقي ها بايد متفاوت باشد ، گفت : يک سرمايه گذاري حقيقي در بازارهاي مختلف امکان سرمايه گذاري دارد اما يک شرکت حقوقي به منظور سرمايه گذاري در شرکت هاي سرمايه پذير و حضور در شرکت هاي توليدي تشکيل مي شود پس بايد نوع نگاهش به سرمايه گذاري در بورس متفاوت باشد اما متأسفانه نگاه اين دو دسته از سرمايه گذاران شبيه يکديگر شده است.

اين کارشناس بازار سرمايه با تأکيد بر اينکه بازار بورس هم دوران رکود هم رونق دارد ، اظهار داشت: با حضور سهامداران بلندمدت و حقوقي است که بازار مي تواند دوره منفي خود را طي کند و به سمت مثبت شدن حرکت کند.

وي ادامه داد: تصميم هايي که سرمايه گذاران حقوقي مي گيرند نبايد معطوف به دوره کوتاه مدت باشد بلکه بايد نگاه بلند مدت داشته باشند و از شرايط فعلي و تعديل هايي که در قيمت ها صورت گرفته به خوبي استفاده کنند و وارد بازار شوند. 

دبير کل کانون کارگزاران در ادامه به مجموعه اي از مشوق هايي که براي ورود بيشتر سهامداران حقوقي تدوين شده است ، اشاره و تصريح کرد: خيلي از شرکت هاي حقوقي با راه اندازي صندوق هاي بازارگرداني مي توانند از مزاياي بازار استفاده کنند و فعاليت سودآوري داشته باشند.

ميرصانعي گفت: کارمزد براي اين صندوق ها به شدت کاهش يافته و همچنين لايحه دولت به مجلس براي خروج از رکود، معافيت مالياتي براي بازارگردان ها در نظر گرفته است در نتيجه هزينه مبادلات صندوق هاي بازارگردان به شدت کاهش پيدا مي کند که به نفع شرکتهاي هلدينگ است.

اين کارشناس بازار سرمايه تصريح کرد : راه اندازي صندوق هاي بازار گردان هم به موسسان آن و هم بازار کمک مي کند و علاوه بر تأمين نقدشوندگي بازار، فرصتي است که شرکت هاي سرمايه گذاري و حقوقي ها بتوانند با راه اندازي اين صندوق ها فعاليت سودآوري خود را از طريق بازارگرداني افزايش دهند.

وي با اشاره به جايگاه صندوق هاي بازارگرداني در بازارهاي مالي دنيا گفت: اين صندوق ها در دنيا براي رضاي خدا فعاليت نمي کنند اگر منفعتي نداشته باشد، فعاليت نمي کنند. فعاليت بازارگرداني قطعاً سودآوري است.
ميرصانعي تأکيد کرد: فعاليت صندوق هاي بازارگردان در اين حال که سودآور است و مشوق هاي مناسبي براي آغاز فعاليت آنها در نظر گرفته شده است.

وي گفت: مشوق هايي که به صندوق هاي بازارگردان داده شده متأثر از شرايط کلي بازار است، پس بهتر است شرکت هاي حقوقي، سرمايه گذاري، هلدينگها و حتي خود ناشران با بهره گيري از شرايط فعلي به راه اندازي اين صندوق هاي روي آورند.

وي افزود: يکي از ضربه هاي جدي که بازار در سال گذشته ديد، حضور افراد ناآگاه در بورس بود ، بنابراين توصيه اکيد مي شود افرادي که آشنايي با بازار سرمايه و معامله در آن ندارند حتماً به صورت غير مستقيم با خريد واحد صندوق هاي سرمايه گذاري و سبدهاي سرمايه گذاري اختصاصي در بازار سرمايه گذاري کنند.
 
ميرصانعي تصريح کرد: سرمايه گذاري غير مستقيم در بازار علاوه بر اينکه ريسک سرمايه گذار را کاهش مي دهد، به نفع کليت بازار و روند بلند مدت بازار است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن