تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820130969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز تأسيس صندوق بازارگرداني اختصاصي مپنا صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۳۷ب.ظ)
مجوز تأسيس صندوق بازارگرداني اختصاصي "مپنا" صادر شد سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تأسيس صندوق اختصاصي بازارگرداني گروه مپنا را صادر کرد و از اين پس معاملات اين شرکت و زير مجموعه اش به طور اختصاصي بازارگرداني مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، بهنام چاوشي با اعلام اين مطلب افزود: موضوع فعاليت اين صندوق بازارگرداني سهام و حق تقدم خريد سهام شرکت گروه مپنا خواهد بود.
رييس اداره امور نهادهاي مالي سازمان بورس درباره مزيت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري اختصاصي بازارگرداني براي بازار سرمايه گفت: نقش و حضور بازارگردانان در هر بازار سرمايه توسعه يافته‌اي اجتناب ناپذير است. در بازار سرمايه ما نيز در سالهاي اخير با ايجاد نقش بازارسازي، نقش بازارگرداني مغفول مانده بود. با توجه به ساختار صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و ويژگي‌هاي نظارتي و شفافيت اين صندوق‌ها، بر آن شديم که از اين ساختار براي تقويت نقش بازارگرداني در بازار استفاده نماييم. اساسنامه و اميدنامه مصوب، به‌گونه‌اي است که امکان لازم براي انجام وظيفه بازارگرداني براي صندوق‌هاي مذکور فراهم است و سود حاصل از فعاليت اين صندوق‌ها صرفا از همين محل است؛ چرا که صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري اختصاصي بازارگرداني، به غير از سهام موضوع بازارگرداني خود، مجاز به خريد هيچ سهم ديگري نيستند.
وي در ادامه افزود: اعطاي مجوز معامله‌گري براي رسيدن به اهداف بازارگرداني هر صندوق به منظور انعطاف‌پذير و کاهش هزينه‌هاي معاملاتي، از مزاياي صندوق‌هاي مذکور است. البته اعطاي مجوز معامله‌گري منافاتي با استفاده صندوق از خدمات شرکت‌هاي کارگزاري ندارد و مديران صندوق مي‌توانند از خدمات شرکت‌هاي کارگزاري با رعايت مقررات مربوطه استفاده نمايند.
چاوشي ادامه داد: پيرو ابلاغ اساسنامه و اميد نامه صندوق هاي سرمايه‌گذاري اختصاصي بازارگرداني و با توجه به مزيتهاي اين صندوق، از طرف شرکت هاي حقوقي تقاضاي بسياري براي راه اندازي اين صندوق ها ارائه شده است. به‌گونه اي که تا امروز موافقت با تأسيس 14 صندوق اختصاصي بازارگرداني که در مجموع بازارگرداني 32 سهم را به عهده‌دارند اعلام‌شده است.
چاوشي با اشاره به ارکان صندوق بازارگرداني مپنا خاطرنشان کرد: موسس و مدير صندوق، شرکت گروه مپنا، متولي شرکت مشاور سرمايه گذاري آرمان آتي و حسابرس آن موسسه حسابرسي آروين ارقام پارس خواهد بود.
چاوشي با اشاره به نقش اين صندوق ها در افزايش نقدشوندگي و روان شدن معاملات سهام شرکت ها اظهار داشت: استقبال به عمل آمده از سوي شرکتهاي حقوقي جهت راه اندازي اين صندوق ها بسيار زياد بوده و به‌نظر مي‌رسد به زودي عمده شرکتهاي بزرگ بورسي و فرابورسي توسط صندوق هاي حرفه اي بازارگرداني خواهند شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن