تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806627882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از رونمایی پوسترها تا افزایش میزبان‌های استانی جشنواره


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



گزارش‌هایی از جشنواره فیلم مقاومت
از رونمایی پوسترها تا افزایش میزبان‌های استانی جشنواره خبرگزاری رسا- نماینده سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان با بیان اینکه امیدواریم برگزاری جشنواره مقاومت تنها به نمایش گذاشتن فیلم‌ها خلاصه نشود، گفت: اهداف جشنواره باید توسط مسؤولان مربوطه بیشتر تبیین شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از پوسترها و اقلام تبلیغی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت روز سه شنبه 18 شهریور در مرکز فرهنگی و هنری اسوه برگزار می‌شود. این مراسم سه شنبه ساعت 30/10 با حضور مسئولان بنیاد روایت، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، تعدادی از مدیران مراکز فرهنگی، هنرمندان و شورای برگزاری جشنواره و اصحاب رسانه برگزار می‌شود. علاوه بر رونمایی از پوسترهای اصلی جشنواره، از پوستر بخش بزرگداشت‌ها با حضور چهره‌های موردنظر، تیزر و آنونس جشنواره و سایر برنامه‌های تبلیغی نیز رونمایی خواهد شد.
 
گسترش جشنواره فیلم مقاومت تا نقاط محروم استان کرمان
مسؤولان برگزارکننده جشنواره فیلم مقاومت در استان کرمان، از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و سینمایی در مناطق محرومی مانند کهنوج، فهرج، امبرآباد، قلعه گنج، ریگان، رودبار جنوب، فاریاب و... خبر دادند. محمدرضا احمدی نماینده کانون بسیج هنرمندان استان کرمان درباره شهرهایی که برای نخستین بار میزبان این رویداد فرهنگی سینمایی می‌شوند، بیان کرد: جشنواره برای اولین بار در شهرستان‌های زرند، رفسنجان، شهر بابک، سیرجان، بافت، ماهان، جیرفت، کهنوج و فهرج برگزار می‌شود. وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در جنوب استان، نقاط محرومی مانند جیرفت، کهنوج و فهرج هم شاهد برگزاری این رویداد بین‌المللی هستند.
 
احمدی با بیان اینکه 10 کانون بسیج هنرمندان در کرمان میزبان جشنواره می‌شوند، بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و مسئولان ادارات ارشاد و آموزش پرورش انجام شده تا با تبلیغات وسیع در سطح شهر، مردم در جریان برگزاری این رویداد قرار بگیرند و مدارس هم در شیفت صبح بتوانند از جشنواره و فیلم‌های آن استفاده کنند.نماینده بسیج هنرمندان استان کرمان همچنین با ابراز تاسف از نبود امکانات سینمایی در استان کرمان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره مقاومت قطعا تاثیرات مثبت خود را در جذب جوانان علاقمند استان خواهد گذاشت اما با توجه به اینکه اکثر نقاط استان کرمان را مناطق محروم تشکیل می‌دهند، فضای لازم برای اکران فیلم در این استان وجود ندارد. به نظر می‌رسد اگر سالن سینمایی در حد لازم برای مخاطبان ساخته شود، تماشاگران هم قطعا از فیلم‌های روی پرده استقبال خواهند کرد.
 
استعدادهای خوبی در استان کرمان می‌توان پیدا کرد
همچنین محسن سنجری نماینده سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان هم با بیان اینکه امیدواریم برگزاری جشنواره مقاومت تنها به نمایش گذاشتن فیلم‌ها خلاصه نشود، گفت: اهداف جشنواره باید توسط مسولان مربوطه بیشتر تبیین شود. استعداد و انگیزه‌های بسیار خوبی در استان کرمان است که می‌توان از آن استفاده کرد. قطعا اگر فیلم‌های تاثیرگذار خوبی هم در این رویداد به نمایش درآید، در جذب مخاطب تاثیر مطلوب خواهد گذاشت.
 
وی ادامه داد: سازمان بسیج طلاب و روحانیون کرمان، جشنواره مقاومت را در 6 نقطه برگزار می‌کند. جیرفت، کهنوج، امبرآباد، قلعه گنج، ریگان، فهرج، رودبار جنوب و فاریاب از نقاط محرومی هستند که میزبان جشنواره خواهند شد. شهرهای سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم نیز از شهرهایی هستند که برای اولین بار شاهد برگزاری جشنواره مقاومت خواهند بود.
 
11مرکز دانشگاهی کرمان میزبان جشنواره مقاومت
محمدرضا افضلی مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان کرمان هم درباره برگزاری جشنواره در مراکز آموزش عالی استان گفت: کهنوج تنها نقطه محروم استان کرمان است که جشنواره مقاومت درآنجا برگزار می‌شود. ضمن اینکه یازده مرکز دانشگاهی استان کرمان، شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی سینمایی خواهند بود. وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اگر فیلم‌های خوبی مانند «شیار 143» به کارگردانی خانم نرگس آبیار در جشنواره برای جوانان دانشجو به نمایش دربیاید، قطعا تاثیر مثبتی در جذب جوانان علاقمند به این حوزه خواهد داشت.
 
«فارس» و «اصفهان» پرمکان‌ترین استان‌های میزبان جشنواره مقاومت
استان‌های فارس و اصفهان تاکنون بیشترین نقاط میزبانی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت را در اختیار خود دارند. استان‌های فارس و اصفهان تاکنون ضمن همکاری با ستاد برگزاری، بیشترین نقاط را برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت فراهم کرده‌اند. این در حالی است که استان تهران به عنوان پایتخت و یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور، جزو پرمکان‌ترین میزبانان این دوره از جشنواره فیلم مقاومت نیست.
 
تاکنون چند دَه پایگاه بسیج هنرمندان، مراکز آموزش عالی و پایگاه بسیج طلاب و روحانیون در استان‌های اصفهان و فارس برای میزبانی جشنواره فیلم مقاومت اعلام آمادگی کرده‌اند و به نظر می‌رسد تا زمان آغاز جشنواره، تعداد آن‌ها افزایش یابد. امور استان‌های جشنواره مقاومت تمام تلاش خود را به برگزاری هرچه بهتر این جشنواره معطوف کرده است؛ چرا که با پیوستن شهرها، مراکز آموزش عالی، پایگاه‌های بسیج طلاب و پایگاه‌های بسیج هنرمندان به جمع میزبانان جشنواره، این رویداد فرهنگی در دوره سیزدهم خود، به گسترده‌ترین جشنواره فرهنگی – سینمایی پس از انقلاب اسلامی بدل شده است که در صدها نقطه از 31 استان کشور برگزار می‌شود.
 
شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم‌های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می‌شود.
 
جشنواره فیلم مقاومت مانع تحقیر بزرگان جنگ شود
سید رضا اورنگ منتقد سینما گفت: فیلمسازان در آن زمان با تمام کمبودهاو نبود لوازم تکنیکی فیلم‌های جنگی می‌ساختند که قابل دفاع بود اما به مرور هر چه از جنگ فاصله گرفتیم سینمای جنگ رو به افول رفت و بعضا فیلمسازان فیلم‌هایی هم که می‌ساختند تقلید کورکورانه از فیلم‌های هالیوودی بود یا استفاده از جلوه‌های بصری و یژه خاص که به آن شکل ممکن هم در نمی‌آمد
سید رضا اورنگ منتقد سینمایی و فیلمساز در ارزیابیش از سینمای دفاع مقدس گفت: همزمان با سال‌هایی که کشورما درگیر جنگ بود و یا شاید با یکی دو سال فاصله تعدادی فیلم جنگی در سینمای ایران ساخته شد همچون «عبور از میدان مین» که با بازیگران قبل از انقلاب ساخته شد. اما بعد از گذشت چند سال آرام آرام بچه‌های خود جبهه و جنگ و کسانی که در جریان جنگ حضور داشتند وارد این عرصه شدندهمچون شهید آوینی و گروهی که با وی کار می‌کردند. آن زمان این فیلمسازان شروع به ساخت فیلم‌های جنگی کردند که هم مرد توجه مخاطب قرار می‌گرفت و هم فیلمسازان خود رغبت کار در این حوزه را داشتند.
 
او ادامه داد: فیلمسازان در آن زمان با تمام کمبودهاو نبود لوازم تکنیکی فیلم‌های جنگی می‌ساختند که قابل دفاع بود اما به مرور هر چه از جنگ فاصله گرفتیم سینمای جنگ رو به افول رفت و بعضا فیلمسازان فیلم‌هایی هم که می‌ساختند تقلید کورکورانه از فیلم‌های هالیوودی بود یا استفاده از جلوه‌های بصری و یژه خاص که به آن شکل ممکن هم در نمی‌آمد. اورنگ گفت: اما در همان سال‌های ابتدایی که جشنواره فیلم مقاومت برگزار می‌شد فیلم‌هایی در این فستیوال شرکت کردند که در جشنواره فجرهم نمایش داده می‌شدند، اما در جشنواره دفاع مقدس به غیر از فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه و مستند هم نمایش داده می‌شد و جوایز هم دریافت می‌کردند.
 
این منتقد در بخش دیگری از صحبت خود گفت: در سال‌های بعد شاهد بودیم که فیلم‌های دفاع مقدس دچار آسیب شدند و بعضا فیلم‌های ضد جنگ ساخته شد. حمایت دولت هم از ساخت این فیلم‌ها برداشته شد. به طوریکه هیچ تهیه کننده خصوصی حاضر به ساخت فیلم‌های دفاع مقدس نمی‌شد. حتی آن‌هایی که با بودجه دولت در دوره‌های گذشته فیلم‌های دفاع مقدس ساخته بودند و از این راه چاق شده بودند هم حاضر به همکاری نبودند. بودجه‌ای هم که برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس در حال حاضر پیشنهاد می‌شود به مبالغ باور نکردنی چند میلیاردی رسیده. این‌ها مجموعه عواملی بود که باعث شد سینمای دفاع مقدس روندی را که طی می‌کند روند عجیب و غریب باشد.
 
اورنگ همچنین به مشکلات دیگر سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما در جنگ فرماندهان و شخصیت‌های خاص و برجسته‌ای داشتیم که وقتی در فیلم‌هایمان از این شخصیت‌ها صحبت می‌کنیم باید روایت ما به گو نه ای باشد که شخصیت آن‌ها بالاتر از آنچه که هست نشان داده شود نه اینکه به شخصیت آن‌ها ضربه بزنیم. اما اغلب در فیلم‌های ما وضع اینگو نه نیست شخصیت‌های جنگی را به جای آنکه بزرگ کنیم به آن‌ها توهین می‌کنیم. به عنوان نمونه شخصیت چمران در فیلم چ آنگونه که در ذهن مردم بود پرداخت نشده بود یا به عقیده من به شخصیت شهید بابایی هم آسیب وارد شد. اینکه بخواهیم پول هنگفت بگیریم و فیلم راجع به این شخصیت‌ها بسازیم ملاک کار نیست. بلکه به عقیده من درست کار کردن ملاک است. باید صبر کنیم و وقتی توانایی روایت داشتیم آن موقع دست به کار شویم.
 
وی گفت: به عقیده من جشنواره باید روی چگونگی ساخت این فیلم‌ها نظارت کند تا به فرمانده جنگی توهین نشود و ذهنیت مردم را نسبت به این بزرگان خراب نکنند. در فیلم‌هایی که همان سال‌های ابتدایی جنگ ساخته می‌شد در داستان به هیچ فرمانده ای مستقیما اشاره نمی‌کردند. اما در فیلم‌های این روزهای جنگی وقتی درباره افرادی با اسم شاخصی چون خرازی، باکری صحبت می‌کنیم باید شخصیت ان‌ها را بالاتر از آنچه هست تو صیف کنیم یا حداقل شخصیت واقعی آن‌ها را آنگونه که در ذهن مردم است نشان دهیم.
اورنگ در ادامه به ذکر مثالی اشاره کرد و گفت: زاپاتا مبارز انقلابی از نظر فیزیکی بسیار کوتاه قامت بود، اگر در فیلم این شخصیت با این قد و قواره نشان داده می‌شد کسی به اهمیت مبارزات آن پی نمی‌برد. اما وی را با بازی مارلون براندو در قامت قهرمان نشان دادند به طوریکه همه به عظمت کاری که کرد پی بردند و فیلم را باور کردد.
 
این مستند ساز گفت: نمی‌دانم چرا در سینمای ایران همواره تلاش می‌شود قهرمان خود را کوچک نشان دهند نظر شخصی من این است دستی در کار است تا قهرمانان کشورمان و شخصیت‌های برجسته را به عمد کوچک جلوه دهند. به عقیده من جشنواره باید نظارت خود را در این موارد بیشتر کند.
/1327/د101/ی




۱۳۹۳/۶/۱۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن