تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802971596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سايت‌هاي خبري بدون مجوز، مسدود مي‌شوند/ واريز يارانه 3 ماهه روزنامه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۵۶ب.ظ)
انتظامي خبرداد: سايت‌هاي خبري بدون مجوز، مسدود مي‌شوند/ واريز يارانه 3 ماهه روزنامه‌ها معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت ارشاد گفت: مطابق ماده ٧ قانون مطبوعات، سايت‌هاي خبري فاقد مجوز از هيأت نظارت برمطبوعات، مسدود مي‌شوند و مديران اين سايت‌ها به مراجع صالحه قضايي معرفي مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين انتظامي با بيان اين مطلب و اشاره به اين نکته که تاکنون چند بار براي چنين سايت‌هايي ضرب الاجل تعيين شده توضيح داد: هيأت نظارت درخواست‌هاي سايت‌ها را با اولويت رسيدگي مي‌کند تا فضاي قانوني براي فعاليت‌هاي خبري ايجاد شود.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد با بيان اينکه اين سايت‌هاي بدون مجوز، به محض دريافت مجوز، رفع فيلتر مي‌شوند، اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ٢٣٠ خبرگزاري و سايت خبري موفق به دريافت مجوز از هيأت نظارت بر مطبوعات شده‌اند و فهرست تمامي رسانه‌هاي داراي مجوز اعم از نشريات چاپي و الکترونيک در سايت معاونت مطبوعاتي موجود است و مرتبا به روز مي شود.
وي در تشريح انجام اين اقدام قانوني نيز گفت: يکي از راه‌هاي جلوگيري از ظهور و توسعه بي اخلاقي حرفه‌اي، اجراي بدون تبعيض قانون مطبوعات و حمايت از رسانه‌هاي داراي مجوز در مقابل رسانه‌هاي فاقد مجوز و ممانعت از فعاليت رسانه‌هاي فاقد مجوز است. کساني که به کار رسمي، شفاف و قانوني اعتقاد دارند و مي‌خواهند نقش اطلاع رساني و نظارتي خود را بدرستي ايفا کنند منطقا از انتشار شبنامه‌هاي الکترونيک فاصله مي‌گيرند.
معاون وزير ارشاد افزود: حضور و فعاليت شب‌نامه‌هاي الکترونيک علاوه بر تجاوز به حقوق شهروندي، فضاي منفي از رسانه‌ها را تصوير مي‌کند و رسانه‌هايي را که به فعاليت قانوني و سالم مشغولند نيز نزد افکار عمومي بي اعتبار مي‌کند زيرا رواج اين شيوه اطلاع رساني که با استانداردهاي حرفه‌اي فاصله دارد و کار رسانه‌اي را با پرده دري و اتهام و توهين و نقض حريم خصوصي شهروندان اشتباه مي‌گيرد بيشترين آسيب را به روزنامه نگاران و رسانه‌هايي مي‌زند که صرف نظر از مشي سياسي خود در چارچوب قانون فعاليت مي‌کنند.
انتظامي اين نکته را هم اضافه کرد: بعضي همکاران به اشتباه گمان مي‌کنند ثبت مشخصات در سايت ساماندهي يا ارائه تقاضاي انتشار نشريه يا سايت به منزله مجوز است. شيوه ثبت مشخصات، در واقع مربوط به قبل از تصويب ماده واحده در مجلس شوراي اسلامي بوده است و پس از آن مصوبه، کليه خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري هم مثل مطبوعات نياز به اخذ پروانه از هيأت نظارت بر مطبوعات دارند.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد افزود: به خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري داراي مجوز هم ابلاغ شده که ماده ١٨ قانون مطبوعات را رعايت کنند. بر اساس اين ماده قانوني، تمامي رسانه‌ها موظفند نام صاحب امتياز، مدير مسئول و آدرس دفتر رسانه را در محل ثابتي درج کنند که قاعدتا اين محل براي رسانه‌هاي فضاي مجازي، بخش "در باره ما" مي‌تواند باشد.
به گفته انتظامي سايت‌هاي خبري که هنوز موفق به اخذ مجوز نشده‌اند مي‌توانند به سايت e-rasaneh مراجعه کنند و درخواست و مدارک خود را ارائه دهند.
معاون وزير ارشاد تصريح کرد: خوشبختانه يکي از اقدامات خوبي که در دبيرخانه هيأت نظارت بر مطبوعات انجام گرفته، ثبت الکترونيک تقاضاها بدون نياز به مراجعه حضوري است. با اين شکل، و به دليل شفافيت، نوبت‌ها هم بدرستي رعايت مي شود.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد با اشاره به اينکه با توجه به تعداد زياد سايت‌هاي خبري فاقد مجوز، مسدود کردن آنان بدون تبعيض و به مرور انجام مي گيرد، خاطرنشان کرد: بزودي سامانه‌اي را اعلام مي‌کنيم که مردم بتوانند آدرس دامنه سايت‌هاي خبري فاقد مجوز را به وزارت ارشاد براي اقدامات بعدي اطلاع دهند.
وي افزود: رسانه‌هاي تحت شمول قانون مطبوعات از حمايت‌هاي اين قانون هم منتفع مي‌شوند، از جمله دادگاه‌هاي آنان با حضور هيأت منصفه تشکيل مي‌شود. بعلاوه از حمايت‌هايي نظير يارانه، پرداخت حق بيمه خبرنگاران، امکان شرکت روزنامه‌نگاران آنان در جشنواره، غرفه در نمايشگاه مطبوعات و ساير حمايت‌ها نيز برخوردار مي‌شوند.
انتظامي در همين زمينه و در خصوص پرداخت يارانه خبرگزاري‌ها و سيات‌هاي خبري نيز گفت: يارانه شش ماهه خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري تا آخر شهريورماه به حساب آنان واريز مي‌شود و سپس در جهت شفافيت، اطلاع رساني مي‌شود.
وي همچنين گفت: يارانه سه ماهه روزنامه‌ها در هفته گذشته به حساب آنان واريز شد و يارانه ساير نشريات نيز در ابتداي هفته واريز مي شود و سپس، جدول کامل پرداخت‌ها روي سايت معاونت مطبوعاتي قرار مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن