تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806629001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد کیفری با اعتیاد پاسخگو نیست/ ثبت ماهانه 300 فقره سرقت در اردبیل


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل عتباتی:
برخورد کیفری با اعتیاد پاسخگو نیست/ ثبت ماهانه 300 فقره سرقت در اردبیل
اردبیل – خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل معتقد است برخورد کیفری با مسئله اعتیاد پاسخگو نیست و تاکنون در کاهش آن نتیجه بخش نبوده است.



به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه در برخورد با مواد مخدر و کشفیات آن از نظر کیفری مناسب عمل شده است اما با صرف برخورد کیفری نمی توان این پدیده را کنترل کرد. وی با بیان اینکه آمار کشفیات مواد مخدر 230 درصد در سال جاری به نسبت سال گذشته رشد داشته است، اضافه کرد: از نظر عملیات پلیسی و قضایی وضعیت مبارزه در حد مطلوب است. به گفته عتباتی با این وجود بررسی پرونده های کیفری نشان می دهد اغلب پرونده های دیگر از جمله سرقت و طلاق به موضوع مواد مخدر ارتباط دارد. دادستان اردبیل با تاکید به اینکه از ابتدای امسال نزدیک به هزار و 500 فقره سرقت در دادسرا ثبت شده است، ادامه داد: ماهانه به صورت میانگین 300 سرقت و روزانه 10 سرقت در اردبیل ثبت می شود. وی افزود: دلیل عمده این سرقت ها که اغلب سرقت خرد است مواد مخدر است. عتباتی تاکید دارد با هر پرونده مواد مخدری نمی توان برخورد کیفری داشت و در حال حاضر نبود مکان مناسب برای نگه داری معتادان از جمله معضلات اساسی در استان است. کمپ های ترک اعتیاد پاسخگو نیست وی با بیان اینکه  10 کمپ ترک اعتیاد برای نگه داری معتادان کافی نیست، ادامه داد: ضروری است تمامی دستگاه ها با همکاری با یکدیگر زمینه ایجاد یک مرکز نگه داری مناسب را فراهم کنند. دادستان اردبیل تاکید دارد که در این خصوص شورای هماهنگی باید پای کار بیاید و دادستانی نیز حاضر به حمایت از طرح است. وی با اشاره به مطالعات خود در خصوص تاثیر اعدام های ناشی از مواد مخدر در کاهش مصرف و قاچاق اضافه کرد: بر خلاف تصور عمومی برخورد کیفری پاسخگو نیست و اگر پاسخگو بود تا به امروز جواب می گرفتیم. عتباتی معتقد است نهادهای فرهنگی استان باید در امر ارتقا سطح آگاهی، اطلاع رسانی خطرات اعتیاد و آگاه سازی اقدامات اساسی ترتیب دهند. وی با تاکید به این مهم که مسئولیت دستگاه های اجرایی در این خصوص سنگین است، ادامه داد: در ایجاد مرکز نگهداری بهزیستی و علوم پزشکی هر یک دیگری را مسئول می داند و این در حالی است که دستگاه ها باید با همکاری و مشارکت اقدام به اجرای این طرح کنند. رصد نقشه راه مبارزه با اعتیاد به صورت ماهانه در این جلسه همچنین  معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه نقشه راه مبارزه با مواد مخدر توسط 20 دستگاه فرهنگی استان اجرا می شود، تصریح کرد: عملکرد دستگاه ها به صورت ماهانه رصد می شود. طاهره رزاق پور بیان داشت: برش برنامه ای این نقشه برای سال 93 استخراج شده و با همکاری دستگاه های مختلف در دست اجراست. وی افزود: در عین حال با فعال سازی نقشه مبارزه در شهرستان ها برنامه های مشترک با صدا و سیمای استان نیز در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر اجرا می شود.


۱۳۹۳/۶/۱۵ - ۱۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن