تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804761156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلبه‌ای که پشت دوربین سینما می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




طلبه‌ای که پشت دوربین سینما می‌رود خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام امید آقایی تاکنون مجموعه‌ای از آثار کوتاه و مستند را در کارنامه هنری خویش دارد مصمم است تا فیلم سینمایی «غیرت»را براساس مکارم ده گانه اخلاق امام جعفر صادق (ع) برای نمایش در جشنواره فیلم فجر جلوی دوربین ببرد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پس از مجموعه فیلم‌هایی که درباره زندگی و سلوک طلبه‌ها و آنچه در متن و حاشیه حیات فردی و اجتماعی این قشر مهم و تأثیرگذار اجتماعی در طی سال‌های گذشته در سینمای ایران ساخته شده است این‌بار خبرها حکایت از فیلمسازی یک طلبه جوان آنهم با موضوع مهم و خطیری همچون غیرت بر محور منابع اصیل اسلامی دارد. حجت‌الاسلام امید آقایی که تاکنون مجموعه‌ای از آثار کوتاه و مستند را در کارنامه هنری خویش دارد مصمم است تا فیلم سینمایی «غیرت» را براساس مکارم ده گانه اخلاق امام جعفر صادق «ع» برای نمایش در جشنواره فیلم فجر جلوی دوربین ببرد.

حجت‌الاسلام امید آقایی کارگردان فیلم سینمایی «غیرت» که اخیراً مشغول نگارش فیلم‌نامه اثر سینمایی است درباره اولین تجربه فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی خود در عرصه سینما گفت: این فیلم‌نامه قطعاً جنجالی خواهد بود البته موضوع غیرت بسیار مورد نیاز جامعه است چون حدود چند سالی است که به دغدغه ذهنی من تبدیل شده و وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دغدغه حضرت رسول اکرم (ص) اخلاق بوده است. وی درباره انگیزه و علل ورودش به عرصه اخلاق آنهم از دریچه سینما، یادآور شد: از چند سال پیش روایتی از امام صادق (ع) در باب مکارم اخلاق مطالعه کردم که تا به حال دو کتاب از آن به نام‌های اخلاق کریمان و مقام صدر به چاپ رسیده است و در همین حین بود که به این فکر افتادم که سینما کاربرد بیشتری در زمینه معرفی این اخلاقیات خواهد داشت و برای همین تصمیم گرفتم به سینما ورود کنم.
حکایت نامه به شان استون پس از اسلام آوردنش
این روحانی جوان در ادامه افزود: به دنبال همین روند، به این نتیجه رسیدیم که به سمت سینما برویم و پس از مسلمان شدنشان استون نامه‌ای به ایشان نوشتیم که در آن نامه اشاره کردیم که در حال حاضر جادوی مخالفان موسی سینما شده است و با سینما کارهای خود را پیش‌بینی می‌برند و گفتیم عصای موسی امروز سینما است و از ایشان خواستیم که به این سمت بیایند و ایشان هم در جواب گفتند که ما به وسیله رفقایی که در ایران داریم می‌توانیم پل شرق و غرب باشیم. آقایی اضافه کرد: ما فیلم‌نامه‌ای نوشتیم و اهالی سینما هم خیلی استقبال کردند و آقای زندگانی به بازنویسی فیلمنامه کمک کردند. حرف‌هایی داریم در این فیلم و می‌خواهیم بگویم برخی چیزها که عرف جامعه شده باید به وسیله روحانیت کنترل شود.
یک فیلم خیلی خاص؛ از طلبگی تا اجتهاد
حجت الاسلام آقایی با تاکید بر اینکه این فیلم خیلی خاص است و پرداخت آن به روحانیت صرفا به معنای یک طلیعه ساده نیست بلکه در این فیلم به سمت اجتهاد پیش رفته‌ایم، در پاسخ به این سئوال که برای ایفای نقش طلبه فیلم چه کسی را انتخاب کرده‌اید، گفت: امین زندگانی در فیلم «غیرت» به ایفای نقش طلبه خواهد پرداخت و برای نقش مجتهد این قصه خیلی خیلی راغب به ایفای نقش یکی از ستاره‌های محبوب سینما هستم و مذاکراتی هم به صورت تلفنی با وی انجام داده‌ایم. این طلبه هنرجو یادآور شد: ما در این فیلم سعی کردیم به چند موضوع مثل کار کردن روحانی در جامعه و فعالیت‌های خارج از حوزه او اشاره کنیم و ما در این باره نظر مراجع را هم جویا شدیم.
می خواهم یک فیلم مستقل بسازم
کارگردان فیلم سینمایی «غیرت» در پاسخ به این سئوال که تهیه کنندگی این فیلم را چه کسی بر عهده دارد، تاکید کرد: پس از مذاکره با محسن علی‌اکبری، ایشان از فیلمنامه استقبال کرد و تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد. آقایی افزود: با شرکتی هم به عنوان اسپانسر این فیلم مذاکراتی انجام داده‌ایم که به محض قطعی شدن این همکاری سریعا درخواست پروانه ساخت از سوی سازمان سینمایی خواهیم کرد. حجت الاسلام آقایی تأکید کرد: ما می‌خواهیم یک فیلم مستقل بسازیم و در بیان حرف‌هایمان آزاد باشیم به همین دلیل قبول نکردیم تا نهادی بودجه این پروژه سینمایی را تقبل کند.
جبرانی برای کم لطفی هایی که به «غیرت» شده
آقایی با اشاره به انتخاب نام «غیرت» برای این فیلمنامه گفت: من تاکید دارم که با نام غیرت این فیلم را بسازم چون فکر می‌کنم در زمینه غیرت کمی کم لطفی شده و ما می‌خواهیم وقتی مخاطب از سالن بیرون امد در خود بازنگری کند. وی با اشاره به اینکه برای نوشتن فیلمنامه این فیلم با جواد اردکانی چندین بار جلسه داشته است گفت: به ایشان گفتم که شما از من روحانی در مقوله سینما چه توقعی دارید و ایشان در پاسخ فرمودند که مشکل سینمای ما ضعف فیلمنامه است و سعی کن به سمت فیلمنامه نویسی بروی.
فیلمی که تخصصا به موضوع روحانیت می پردازد
آقایی با اشاره به مراحل نگارش فیلمنامه «غیرت» یادآور شد: در نوشتن فیلمنامه از آقای فرهاد فرهادی و امین زندگانی کمک گرفتم و سعی کردم فیلمنامه‌ای بیرون بیاید که ضعیف نباشد چون این فیلم سعی می‌کند به صورت تخصصی به مقوله روحانیت بپردازد. حجت الاسلام آقایی درباره مناطق و لوکیشن‌های فیلمبرداری فیلم سینمایی «غیرت» اظهار داشت: طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته حوزه‌های علمیه تهران، مساجد و قسمتی از فیلمبرداری در مناطق کوهستانی تهران خواهد بود.
لازم به ذکر است حجت الاسلام امید آقایی تا به حال ساخت چند فیلم کوتاه از جمله «از فرش تا عرش»، «مکر پنهان» و ... را بر عهده داشته است و می‌خواهد تا قبل از تولید فیلم سینمایی «غیرت» دو فیلم کوتاه دیگر را به مرحله تولید برساند.
/1327/د101/ی
 



۱۳۹۳/۶/۱۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن