تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798911461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسفه، روان‌شناسی، سینما و داستان در کتاب‌فروشی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
فلسفه، روان‌شناسی، سینما و داستان در کتاب‌فروشی‌ها




کتاب‌های «شوپنهاور»، «گفت‌وگو با آندری تارکوفسکی»، «راهکار» (مشکلات خود را به فرصت تبدیل کنید)، رمان «کافورپوش» و مجموعه داستان «حالم خوب نیست» منتشر شد.





ایسنا: کتاب‌های «شوپنهاور»، «گفت‌وگو با آندری تارکوفسکی»، «راهکار» (مشکلات خود را به فرصت تبدیل کنید)، رمان «کافورپوش» و مجموعه داستان «حالم خوب نیست» منتشر شد.

«شوپنهاور» نوشته جولیان یانگ و ترجمه حسن امیری‌آرا شامل 9 فصل با عنوان‌های «متافیزیک: جهان همچون بازنمود»، «متافیزیک: جهان همچون اراده»، «متافیزیک: واقعیت نهایی»، «هنر»، «اخلاق‌شناسی»، «رستگاری»، «تأثیر و میراث شوپنهاور» و... است.

پشت جلد کتاب: «شوپنهاور فیلسوف صریحی است. پاسخ او به پرسش «زندگی چیست؟» صریح است: زندگی رنج است، آونگی است میان فشار خواستن و درد ملالت. اما در پسِ این پاسخِ ساده اندیشه‌ای نهفته است که به مانند عمارتی عظیم، ظرافت‌ها و جزئیات فراوانی دارد تا هرچه محکم‌تر بر این حکم بدبینانه مهر تأیید بزند. البته، به اعتقاد شوپنهاور ماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود؛ بر دوش فلسفه است که در میان حضور طاقت‌فرسای رنج و شر «تسلا»یی فراهم آورد. او در «هنر» گریزگاهی هرچند باریک از جهان رنج می‌یابد و سپس در «عشق» و سرانجام در آموزه «رستگاری» گریزی ابدی از اراده و رنج می‌بیند. رستگاری چیزی نیست مگر وقوف رازناک به این‌که کل جهانِ شناختنی هیچ نیست مگر «رویایی ناگوار»، رستگاری نوعی «بیداری» است از کابوس وجود زمانی.


فلسفه، روان‌شناسی، سینما و داستان در کتاب‌فروشی‌ها



جولیان یانگ در کتاب شوپنهاور تصویری جامع و منحصر به فرد از فلسفه شوپنهاور به دست می‌دهد و اساسی‌ترین مباحث فلسفه شوپنهاور را در ترتیبی دقیق تفسیر و بررسی می‌کند. از ویژگی‌های بارز این کتاب ارجاعات فراوان به نوشته‌های شوپنهاور و نیز نگاه نقادانه نویسنده است، به گونه‌ای که شرح او را از اندیشه شوپنهاور بسیار مستند و کتاب را آمیزه‌ای از ستایش و نقادیِ همزمانِ اندیشه شوپنهاور ساخته است.»

این کتاب با 344 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 18هزار تومان منتشر شده است.

«گفتگو با آندری تارکوفسکی»

«گفتگو با آندری تارکوفسکی» اثر جان جانویتو و ترجمه آرش محمداولی است.

پشت جلد کتاب: «آندری تارکوفسکی (1932-1986) یکی از تأثیرگذارترین و مشهورترین سینماگران تاریخ سینماست. او که تحسین پرشور سینماگران بزرگی چون اینگمار برگمان و آکیرا کوروساوا را برانگیخت، به سبب برداشت های بلند، آهنگ آهسته تصاویر رویاگون و استعاری‌اش، و تأملاتش در باب روح انسان و معنویت شهره است.


فلسفه، روان‌شناسی، سینما و داستان در کتاب‌فروشی‌ها



این کتاب منتخبی از مهم‌ترین مصاحبه‌های تارکوفسکی با نشریات بزرگ سینماییِ جهان است. تارکوفسکی در این گفتگوها نه تنها به عنوان هنرمندی خلاق، بلکه در مقام متفکری که به دنبال کشف سرشت ناب سینماست سخن می‌گوید. تأملات او در باب ایمان، معنای زندگی، زندگیِ روحانی و تعهد هنرمند، علاوه بر دوستداران سینمای او، برای هر خواننده علاقه‌مندی جذاب و تأمل برانگیز است.»

این کتاب با 272 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 14هزار تومان منتشر شده است.

«راهکار»

کتاب «راهکار» (مشکلات خود را به فرصت تبدیل کنید) نوشته فیل اشتوتس و بری میشلز با ترجمه سحر امین در هشت فصل با عنوان‌های «راهکار: خلاف عادت»، «راهکار: عشق فعال»، «راهکار: اقتدار درونی»، «راهکار: جریان سپاسگزار»، «راهکار: احساس خطر»، «ایمان به نیروهای متعالی» و «دستاوردهای یک بینش تازه» منتشر شده است.

پشت جلد کتاب: «این کتاب برای افراد خلاق، چیزی بیش‌تر از یک کتاب است. در حقیقت، دستورالعملی است که بارها و بارها به آن رجوع خواهید کرد: مثل معماری که بارها به نقشه‌اش نگاه می‌کند. معمار مشغول ساختن یک ساختمان جدید و شما در حال ساختن یک زندگیِ تازه هستید.


فلسفه، روان‌شناسی، سینما و داستان در کتاب‌فروشی‌ها



از نظر ما، هر خواننده یک خلاق بالقوه است. این که همه کتاب را بخوانید یا گاهی از راهکار استفاده کنید یا حتی آن را به همه دوستانتان معرفی کنید ما را خشنود نمی‌سازد. ما تنها در صورتی برنده‌ایم که نتیجه خواندن این کتاب استفاده همیشگی از راهکارها باشد. در آن صورت است که تبدیل به فردی خلاق خواهید شد.»

این کتاب با 231 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 11هزار تومان منتشر شده است.

«کافورپوش»

رمان «کافورپوش» نوشته عالیه عطایی شامل فصل‌هایی با عنوان‌های «تابستان و بهاری که رفته بود»، «زمستانِ زودرس و پاییزی که در راه ماند» و «سال کبیسه» است.


فلسفه، روان‌شناسی، سینما و داستان در کتاب‌فروشی‌ها



بخشی از متن کتاب: «به خانه هما نزدیک شده‌ام که در را باز می‌کند. به پشت سرش نگاه نمی‌کند. چادرش را تاب می‌دهد و از جلو به خودش می‌پیچد و راه می‌رود. سنگین راه می‌رود. قلبم سریع می‌زند. کاش صدایش کنم. نمی‌توانم! نمی‌شود! هروقت از هما حرف می‌زدم بابک می‌گفت: "مثل عشق کتاباست. مانی، تو خاصی، یه چیز خاص بگو لااقل". عشق خاص نمی‌شود. عشق همیشه یک جور است، فقط هزار جور تعریفش می‌کنند. عشق همین است. لعنتی!...»

این کتاب با 184 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 8500 تومان منتشر شده است.

«حالم خوب نیست»

مجموعه داستان «حالم خوب نیست» نوشته فائزه طباطبایی شامل داستان‌هایی با عنوان‌های «بازی»، «حالم خوب نیست»، «فردا روز دیگری است» و... است.


فلسفه، روان‌شناسی، سینما و داستان در کتاب‌فروشی‌ها



بخشی از متن کتاب: «خانه پدری‌ام را بازسازی کرده‌ام، از همان خانه‌ها که هنوز وسط حیاطشان حوض کوچکی است اما کنار حوض جای چند گلدان شمعدانی خالی است. این روزها حیاط مثل آن وقت‌ها محل آسایش نیست، کنار خانه‌مان ساختمان‌های بلندی ساخته‌اند که باور می‌کنی هر لحظه ممکن است چشمی در اتاقی در یکی از طبقات تو را نگاه کند که با پیژامه نشسته‌ای لب حوض و نان خشک خرد می‌کنی برای ماهی‌ها.»

این کتاب هم با 111 صفحه، شمارگان 660 نسخه و قیمت 5500 تومان منتشر شده است.

کتاب‌های یادشده را نشر ققنوس منتشر کرده است.







تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن