تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802942540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست خبری اصحاب رسانه و مطبوعات آذربایجان غربی با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عصر دیروز برگزار شد؛ نشست خبری اصحاب رسانه و مطبوعات آذربایجان غربی با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبرگزاری پانا: نشست خبری اصحاب رسانه و مطبوعات استان آذربایجان غربی با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، عصر امروز در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ شهريور ساعت 11:35



به گزارش خبرگزاری پانا، سردار "غلامرضا جلالی" در این نشست با ارائه تعریفی از پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به معنای بی اثر نمودن اثر تهدیدات، کاهش آسیب ها و مدیریت و مقابله با هر گونه تهدید احتمالی غیرطبیعی است.
 
وی در ادامه با تبیین برخی مفاهیم و اصول پدافند غیرعامل افزود: اولین گام در بحث پدافند غیرعامل، شناخت دقیق تهدید و ارزیابی پیامدها و تبعات و میزان خسارات آن است که پی از انجام دقیق این مرحله، رویکردها و اقدامات دفاعی متناسب با تهدید، اتخاذ و بکارگیری می شود.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به موضوع جنگ سایبری نیز اشاره کرد و گفت: امروز برخی کشورهای دنیا با تشکیل ارتش سایبری، منافع و مصالح خود را بدون توسل به جنگ افزارهای نظامی در کشورهای هدف دنبال می کنند که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در بحث پدافند سایبری به سطحی از توانمندی رسیده که می تواند توطئه های دشمنان را در این جبهه، خنثی نماید.
 
سردار جلالی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه پدافند سایبری جزو 10 کشور برتر دنیاست و در این خصوص، دارای مکتب، استراتژی و دکترین منحصربه فردی برای خود است.
 
وی در ادامه سخنان خود از تهدیدات بیولوژیک و زیستی بعنوان یکی دیگر از تهدیدات نوین دشمن یاد کرد و افزود: اقدامات و حملات زیستی و بیولوژیک با هدف تخریب و آسیب رسانی به حوزه های مختلف مانند از بین بردن امنیت غذایی مردم و در برخی مواقع حتی برای ترور شخصیت های سیاسی بکار گرفته شده است؛ لذا هوشیاری و اشرافیت و تقویت و تجهیز پدافند زیستی کشور بخصوص در استان های مرزی برای مقابله با این نوع تهدیدات ضروری است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر لزوم استحکام و پایداری زیرساخت ها بخصوص در حوزه تامین، تولید و توزیع انرژی در برابر تهدیدات احتمالی، خاطرنشان کرد: افزایش قدرت صیانت از زیرساختها بویژه زیرساختهای حیاتی کشور، بومی سازی کالاها و تجهیزات صنایع یکی از راهکارهای مرثر برای مقابله با تهدیدات اقتصادی و سایبری دشمن است که در این زمینه اقدامات و پیشرفت های خوبی انجام گرفته است.
 
سردار جلالی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باید بصورت یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه سازی شود و توسعه پیدا کند، افزود: رسانه ها در توسعه و ارتقای فرهنگ توجه به پدافند غیرعامل نقش بسزایی را ایفا می کنند و از خبرنگاران و رسانه ها بعنوان نمایندگان مردم انتظار داریم که مسائل و مولفه های پدافند غیرعامل را از مسئولان به عنوان یک مطالبه عمومی درخواست کنند و در این زمینه با روحیه پرسشگری و جستجوگری وارد شوند.
 
در ادامه این نشست خبرنگاران استانی، سوالات و دیدگاههای خود را با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در میان گذاشتند و سردار جلالی نیز به سوالات مطروحه پاسخ داد.
 
سردار جلالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستگاههای دولتی به چه میزان مجاب به رعایت اصول پدافند غیرعامل شده اند، گفت: سازمان پدافند غیرعامل، الزامات خود را به دستگاههای دولتی و اجرایی ابلاغ و بر رعایت آنها نیز نظارت دقیق و مستمر دارد که البته این اقدامات کافی نیست و باید گسترش یابد.
 
وی اضافه کرد: شناسایی و طبقه بندی زیرساخت های کشوربه حیاتی، حساس و مهم، تشکیل اداره کل پدافند غیرعامل در استانداری های سراسر کشور و توسعه آموزش و فرهنگ‌سازی مانند ایجاد رشته های تحصیلی با موضوع پدافند غیرعامل در مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری از دیگر اقداماتی است که برای نهادینه شدن و افزایش توجه مسئولان و مردم به بحث پدافند غیرعامل انجام گرفته است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شفافیت و میزان دسترسی خبرنگاران به اطلاعات در بحث پدافند غیرعامل می تواند در عرصه اطلاع رسانی مفید فایده واقع شود، گفت: خبرنگاران در صف اول آگاهی بخشی و فرهنگسازی قرار دارند و لازم است با اطلاع رسانی و اگاه سازی، مردم را با مفاهیم و موازین پدافند غیرعامل آشنا کنند؛ اما در این میان برخی اطلاعات مانند مسائل مربوط به میزان آسیب پذیری و جزییات تهدیدات نیز وجود دارد که امکان ارائه آنها بخاطر سوء استفاده دشمنان، وجود ندارد.
 
سردار جلالی همچنین در خصوص رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در نظام فنی و مهندسی گفت: ایجاد نظام فنی پدافند غیرعامل و نظارت بر اجرای مبحث بیستم و یكم مقررات ملّی ساختمان، آموزش پدافند غیرعامل فنی به تعدادی از شرکتهای مهندسی مشاور در سراسر کشور و تدوین 110 آیین نامه فنی در حوزه پدافند غیرعامل از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام گرفته و همچنان تداوم دارد.
 
وی در ادامه به تشریح اولویت ها و برنامه های سازمان پدافند غیرعامل در سالجاری پرداخت و گفت: امسال اولویت های سازمان در پنج حوزه پدافند سایبری، پرتوی، زیستی، زیرساختها و همچنین در بخش فرهنگسازی و آموزش متمرکز شده است که در تمام این پنج حوزه، اقدامات و طرح های متعددی در حال اجراست.
 
سردار جلالی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تهدیدات دشمن بخصوص در بحث حملات سایبری به موقع اطلاع رسانی می شود یا خیر، گفت: در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر رسانه ها و خبرنگاران هستیم و انتظار داریم اصحاب رسانه بعنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، بصورت جدی در بحث فرهنگسازی پدافند غیرعامل در جامعه وارد شوند.
 
 وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جایگاه دیپلماسی پدافند سایبری در سیاست خارجی کشور خاطرنشان کرد: جای دیپلماسی پدافند سایبری در دفاع حقوقی و قانونی از منافع ملی و حیاتی کشور در فضای سایبری در بسته سیاست خارجی کشور خالی است و لازم است برای اجرای ضرورت های سیاست دیپلماسی پدافند سایبری کشور، مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.
 
 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین در رابطه با ارزیابی عملکرد سازمان از زمان تاسیس تاکنون گفت: در مقایسه با گذشته، کارها و اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در خصوص پدافند غیرعامل در کشور انجام گرفته است اما این اقدامات کافی نیست و هنوز جای کار زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد.
 
سردار جلالی در رابطه با عملکرد و اقدامات پدافند غیرعامل در بخش آب و منابع آبی نیز گفت: بحث آب، یک بحث ملی است و در این رابطه بخصوص در بخش آبفا، اقداماتی مانند نمونه گیری از آب، سنجش آلودگی و میزان آسیب رسانی آب و راه اندازی نظام آزمایشگاه آب، انجام گرفته است.
 
گفتنی است، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست حضور داشتند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن