تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820451621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال بسترسازی فرهنگی هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ری:
به دنبال بسترسازی فرهنگی هستیم
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری عنوان داشت: قضاوت در مورد مبحث فرهنگ نباید با برنامه های اجرایی و پیش پا افتاده شکل بگیرد، اداره فرهنگ و ارشاد ری نیز به دنبال بسترسازی فرهنگی است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: قضاوت در مورد مبحث فرهنگ نباید با برنامه های اجرایی و پیش پا افتاده شکل بگیرد، بلکه باید فرهنگسازی فرهنگی در دستور کار بوده و اداره فرهنگ و ارشاد ری نیز به دنبال بسترسازی فرهنگی است. مهدی ابوالحسنی در گفتگویی افزود: امروز در شرایطی هستیم که هجمه های فرهنگی از گوشه و کنار دنیا، جوانان ما را هدف قرار داده و باید تمام ظرفیتهای کشور در خدمت استخراج یک مدل فرهنگی قرار گیرد که ضمن داشتن جاذبه برای جوانان از حریم فرهنگی جامعه نیز صیانت کند.


وی تصریح کرد: کار سخت مدیران و متولیان امر ایجاب می‌ کند تا در حرکت صحیح فرهنگی و هنری، بیش از گذشته و با وفاق روزافزون، نگاه عالمانه و عمیق تلاش کنند تا نخبگان و فرهیختگان فرهنگ و هنر در فضایی تنفس کنند که هوای تازه ای را برای خود و جامعه به ارمغان آورند.

ضرورت ترسیم برنامه ریزی جامع فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری با بیان اینکه ترسیم برنامه ریزی جامع فرهنگی در سطح شهرستان ضروری است، گفت: رعایت ارزش‌ها در نظام فرهنگی و بستر‌سازی اخلاقی برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف، بسیار کارساز، ضروری و پر اهمیت است.

وی ادامه داد: باید حوزه فرهنگ را در تمامی ابعاد توسعه داد و لازمه این پیشرفت نیز ایجاد نگاه تخصصی، استفاده از تجارب ارزنده و مشورت با افراد کار آزموده، ایجاد وحدت رویه بین نهادها و دستگاههای متولی فرهنگ است که در شهرستان ری، این اتفاق در حال شکل گیری است.

ابوالحسنی اضافه کرد: خوشبختانه آقای دکتر جمالی پور معاون محترم استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری که از نخبگان فرهنگی کشور است، دیدگاه مثبتی در مقوله فرهنگ و هنر و بسترسازی فرهنگی برای پیشبرد اهداف متعالی جامعه جوان شهرستان داشته و پشتوانه ای محکم برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در رفع دغدغه های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه توجه به رشد فرهنگی از مباحث جدی است، افزود: قضاوت در مورد مبحث فرهنگ نباید با برنامه های اجرایی و پیش پا افتاده شکل بگیرد، بلکه باید فرهنگسازی با ایجاد زمینه های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز به دنبال بسترسازی فرهنگی است.

فرهنگ حوزه مظلومی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری اضافه کرد: «فرهنگ» حوزه مظلومی است و برای ارتقای حوزه فرهنگ، باید نگاه ها را تغییر داد تا شأن این حوزه به جایگاه اصلی خود برسد.

وی اظهار داشت: فرهنگ زیر بنای توسعه و پیشرفت سایر حوزه ها است و اقتصاد و سیاست نیازمند رفتار فرهنگی است؛ یعنی در واقع، همه بخش های جامعه با مقوله فرهنگ عجین و غیر قابل تفکیک هستند.

ابوالحسنی بیان کرد: فرهنگ بحث پیچده ای است که در عین سادگی، پیچید گی های خاص خود را دارد، از این رو باید با یک نگاه کارشناسی و عمیق تری به فرهنگ پرداخته شود.

لزوم بستر سازی فرهنگی در ری

وی با اشاره به قابلیت های فرهنگی و هنری و لزوم بستر سازی فرهنگی در ری اضافه کرد: شهرستان ری دارای پیشینه تاریخی با قدمت بیش از شش هزار سال است و با توجه به قابلیت های فرهنگی و هنری که وجود دارد می توان در این شهرستان بستر سازی مناسبی در زمینه فرهنگ داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری افزود: زمینه این بسترسازی با ایجاد کارگاه های تخصصی در عرصه های مختلف فرهنگی هنری، در دستور کار این اداره قرار گرفته که به امید خداوند و حمایت دست اندرکاران فرهنگی و فرهیختگان شهرستان، به سوی رونق روز افزون، پیش خواهد رفت.
 
 
انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن