محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832852208
شفیعی سروستانی مطرح کرد 70 سال از غرب در پژوهشهای آخرالزمانی عقب هستیم/غرب به دنبال یک مهدویت جعلی است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شفیعی سروستانی مطرح کرد
70 سال از غرب در پژوهشهای آخرالزمانی عقب هستیم/غرب به دنبال یک مهدویت جعلی است
مدیر مسئول ماهنامه موعود گفت: از نظر زمانی 70 سال کسانی که در ایران در زمینه مهدویت پژوهش کردند، عقبتر از غرب هستند، زیرا آثار منتشر شده در آمریکا درباره مباحث آخرالزمانی به دهه 50 و 60 میلادی بر میگردد.
به گزارش خبرگزاری فارس، گرچه نام استاد اسماعیل شفیعی سروستانی با انتشار ماهنامه موعود به عنوان اولین نشریه مهدوی 20 ساله کشور ما گره خورده و خود ایشان نیز هیچ توفیقی را بالاتر از این خدمتگزاری نمیداند، اما باید او را از غربشناسان و پژوهشگرانی دانست که سالهای عمر خود را به تلاش برای معرفی ابعاد مختلف آخرالزمان و وظایف منتظران امام حاضر پرداخته است. از وی تاکنون 30 کتاب مستقل و بیش از 800 مقاله در حوزههای متنوع فکری و فرهنگی به زیور طبع آراسته شده است. در ادامه گزیدهای از گفتوگوی دو ساعته سیمرغ با وی در روزهای گرم ماه صیام امسال، در گرماگرم سقوط موصل به دست داعش حال و هوای دیگری داشت، میآید: در گفتوگوهای مهدوی ما مواجه با رویکردهای مختلفی هستیم و این طبیعی هم است، حسب این رویکردها و نگاه های متفاوت و متعددی که ما در حوزه گفتمان مهدوی می بینیم عملکردهای مختلفی هم بروز کرده این عملکردها برگشت میکند به رویکردهایی که پیدا شده است. *مهدویت و چهار رویکرد به آن معمولاً عموم و عوام مردم به دلیل میزان معرفتشان به شاعرانهها، اظهار عجز و نیاز بر میگردند و مهدویت را به ساحت قدسی امام زمان(عج) و عمدتاً محصور به همین مباحث میکنند. عرض ادب و حاجت میکنند و در وقت نیاز به سوی امام میروند. آموختهاند که برای هر چیز به اهل بیت مراجعه کنند. چون خود ائمه معصوم فرمودند: به ما مراجعه کنید و ما را بخوانید و حاجت بگیرید و چنانچه خداوند متعال میفرماید: که بخوانید خداوند را چرا که برای خداوند اسما حسنایی است. لذا عموم مردم با این رویکرد به مباحث مهدوی و اهل بیت نگاه میکنند، خب این رویکرد خوب است، اما ناظر بر تغییر و تحولی در مناسبات و معاملات جاریشان نمیشود، یعنی در شکل کلان و خرد مناسبات و معاملاتشان به شکل دیگری رقم میخورد و بنیادهای فرهنگی و تمدن دیگری استوار است، ولی در وقت نیاز برای عرض حاجت به سراغ اهل بیت(ع) میروند. یک رویکرد دوم رویکرد شاید اجتماعی و سیاسی به مباحث مربوط به اهل بیت(ع) و به ویژه مهدویت است، در این نگاه تلاش میکنند با دست بردن در این منبع بزرگ مجوزی برای اعمالی و تغییراتی در مناسبات اجتماعی و سیاسی دست و پا کنند یا وجههای به مناسبات و اعمال خود بدهند تا رنگی داشته باشد، از رنگ از رنگ اهل بیت و خاستگاه امام زمان(عج). رویکرد سوم عمیقتر و ژرفتر از اول و دومی است و آن رویکرد جدی فرهنگی و تمدنی از منظر، نگاه و پنجره مهدویت است. اینکه به اتکا گفتمان مهدوی یک رویکرد فرهنگی و تمدنی داشته باشیم، نسبت به آنچه وجود دارد به آنچه که نباید باشد و آنچه که باید باشد. میان اینها یک رویکرد هم است و آن هم رویکرد استراتژیک برای تنظیم معاملات و مناسبات کلان مردم است، یعنی در واقع با مدد جستن از گفتمان مهدوی برای تغییر و اصلاح کلان معاملات و مناسبات واردش بشویم و به عبارتی نگاه استراتژیک داشته باشیم. در ایران رویکرد اولی (شاعرانه و عرض نیاز) شایعترین است که خردهای به آن نگرفتم و نمیگیرم. اما این رویکرد منجر به تغییرات و تحولات بزرگی نمیشود؛ یعنی نه در مناسبات سیاسی و اجتماعی تغییری به وجود میآورد، نه ناظر بر نگاه استراتژیک برای شکل کلان اصلاح معاملات اتفاق میافتد و نه آنکه به صورت بسیار جدی و مهم رویکرد فرهنگی و تمدنی است. از نظر من و مطالعات بنده که مستند به منابع وحیانی است. استعداد مهدویت و پتانسیل مهدوی تمام این 4 رویکرد را شامل میشود و درست هم است که بتوانیم به اتکا منابع مهدوی به این 4 مرتبه برسیم. آنچه به ما اجازه میدهد که به این رویکردها برسیم که چهار مرتبه هستند در گفتمان مهدوی، معرفت ما درباره موضوع است؛ یعنی دومین موضوعی که بیان میشود معرفت امام و ضرورت معرفت به امام است که به آن چهار مرتبه بر میگردد، مراتب معرفت یعنی مراتب مراجعه به موضوع، به مراتب معرفت درباره موضوع یعنی هر دسته از مردم که به این مباحث مراجعه میکنند، به دلیل اینکه میزان معرفتشان متفاوت است، رویکردهایشان متفاوت است؛ یعنی برای خودشان به عبارتی مهدویت را به نوعی تعریف میکنند؛ نگاه بخشی میکنند. عوام مردم، نگاهشان برای عرض نیاز میشود، به خاطر اینکه امام را قاضی الحاجات و باب الحوائج میشناسند، ولی در منابع روایی ما امام تنها به عنوان قاضی الحاجات تعریف نشده است باب الحوائج هستند، اما برای اینکه باب الحوائج باشند، نشدهاند، با مراجعه به منابع روایی شاید بتوانیم هزار شان از شوون امام را جستجو کنیم حجت بودن یکی از شوون است. چنانچه باب الحوائج بودن نیز یکی از شئون امام است، پناهگاه مردم بودن یکی از شئون امام است نه همه آن، ولایت امام سیطره در کل هستی دارد نه جزئی از هستی. لذا به دلیل میزان معرفت درباره امام است که رویکردها متفاوت شده است. *مرگ نتیجه هر مرتبه از جاهلیت است حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند «هر کس امام زمانش را نشناسد محکوم به مرگ جاهلی است»، بسته به مراتب معرفت امام و رویکردهای امام، مرگ وجود دارد، ممکن است عوام مردم درصدی درجه و مرتبهای از مرگ جاهلی را تجربه کنند و آنهایی که مناسبات و معاملات مردم را در دست دارند، به گونهای دیگر مرگ جاهلی را تجربه کنند. آنهایی که معلماند، مبلغاند، واعظاند، دانشگاهی هستند به نوعی دیگر تجربه خواهند کرد. در هر صورت عدم معرفت به مرگ در جاهلی میانجامد. خود جاهلیت در واقع معطوف به عدم معرفت است، همین که امام را نمیشناسد جاهل است، آنچه که معاملات و مناسبات در آن میآید معطوف به جاهلیت و عدم معرفت درباره امام میشود یا مناسبات فردی و خانوادگیاش فاسد میشود و یا در خلقیات شخصی و قلبی جاهل است و در نتیجه به مرگ میانجامد یا مناسبات و معاملات اجتماعی و سیاسی از مسیر عدالت خارج میشود و جاهلیت را تجربه میکند، جاهل به بخشی از شئون امام است که معطوف به عدالت است یا در نگاه استراتژیک معاملات و مناسبات کلان حکومتیاش به جهالت میانجامد، چون یکی از شئون امام خلافت در زمین است یا اینکه کل حوزه فرهنگی و تمدنیاش به خطا و انحراف است که به آلودگی و انحراف جمعی جاهلیت عمومی شده و تمدنی میانجامد که مرگ در جاهلیت دستهجمعی فرهنگی تمدنی است و همه در آن غرق میشوند. از این رو بود که اشاره کردم همه چیز بر به معرفت و ضرورت معرفت بر میگردد و در نتیجه میزان عدم معرفت، جاهلیت اتفاق میافتد و جاهلیت بسته به میزان و مرتبهاش مرگ را در خودش دارد، در جزء و کل فرد و جمع همه اینها اتفاق میافتد، همه اینها به عظمت، قداست و بزرگی امام معصوم که خداوند ایشان را به عنوان انسان کامل، خلیفه و ولی الله اعظم خودش اعلام کرده، بر میگردد و مراجعه به ایشان را در همه امور جزئی در هر عصر و زمان برای همه واجب اعلام فرموده است. حالا با توجه به این دو موضوعی که عرض کردم، میبینید در طی ده سال اخیر که ظهور پژوهی در ایران اتفاق افتاده است، مراجعه به این موضوع از جان گرفتن گفتمان مذهبی اتفاق افتاده است، تا قبل از این چنانچه میدانید - تا قبل از تأسیس مؤسسه موعود - مهدویت در ایران مغفول واقع شده بود. الان هم مغفول است ولی در 19 سال پیش، بیش از این بوده است. من از این موضوع در کتاب استراتژی انتظار به عنوان یکی از غفلتهای بزرگ ذکر کردم، غفلت از امام زمان(عج) یکی از مهمترین غفلتها است تا آن زمان در واقع مراجعه و رویکرد به مهدویت در شکل اولیه معنا دارد، مراجعه به شخصی که باب الحوائج است. رویکرد اجتماعی و سیاسی تا حدی نزدیک شده است اما این رویکرد هم عجین نشده با مهدویت. نیرو و توان را از مهدویت نمیگیرد؛ یعنی معطوف به شکل جدی به بنیادهای مهدویت نیست. در هر صورت با اتفاقاتی که افتاد و آنچه گذشت یخها آب شد و آرام آرام میلی به وجود آمد، در زمانی که خیلیها ترسشان ریخت از اینکه اگر در مورد امام زمان حرف بزنند متهم به وابستگی به انجمن و یا سازمانی نمیشوند، ما در موعود و مجموعه منشورات موعود سعی کردیم آرام آرام از گفتمان در مرتبه اول به گفتمان در مرتبه چهارم برسیم. نمیشد از روز اول وارد گفتمان در حوزه فرهنگی و تمدنی شد و گفتوگو کرد. اذهان عموم بر نمیتابید، گوشها مستعد شنیدن نبود. لذا ما مرتبه به مرتبه آمدیم جلو تا به مرتبهای رسیدیم که ضرورتاً در نقد حوزه فرهنگی و تمدنی جاری و به امید دست یافتن به حوزه تمدنی و فرهنگی منتظران باید از اندیشه مهدوی مدد گرفت و به استعانت آن حرکت کرد. *غرب پیشتاز آخرالزمان پژوهی است البته موضوع دیگری هم مؤث بود، مجموعه اتفاقاتی که در طبیعت و در میان مناسبات و جهان اتفاق افتاد. بحرانها و بنبستهایی که به وجود آمد، در غرب مخصوصاً اتفاقاتی افتاد و موضوع مهدی و ظهورپژوهی دامن زد و فیلمهایی که هالیوود در این زمینه ساخت و موضوعات آخرالزمانی را مطرح کرد و یا اینکه مثلاً مسیحیان صهیونیست و بنیادگران انجیلی در ایالات متحده آمریکا شکل گرفت و آثار این تحولات دامن کشورهای مسلمان را هم گرفت و باعث شد که توجه برخی از مردم به این حوزه وارد شود. برای مثال وقتی موضوع پایان تاریخ، 2012 و ماجرای گفتوگوی تمدنها پیش آمد و مباحث مربوط به خشکسالیها اتفاق افتاد، فقر جهانی، بیکاری اتفاق افتاد، بنبستها در مباحث مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بحران اخلاق و ... در جهان مطرح شد، نگاه ها معطوف به موضوع آخرالزمان شد. البته اینها ضرورتاً ربطی به ایران و اعتقاد ما به موعود نداشت، زیرا سابقه مراجعه به این مباحث و آخرالزمانشناسی و ظهورپژوهی در ایران 70 سال عقبتر از غرب است. از نظر زمانی 70 سال کسانی که در ایران در این زمینه پژوهش کردند، عقبتر از غرب هستند، آثاری که منتشر و مراکز پژوهشی که تأسیس شده، کتابها، مجلات و تلویزیونها و تربیت مبلغانی که اتفاق افتاده در آمریکا به دهه 50 و 60 میلادی بر میگردد، در این مراجعه پژوهشگران کشور ما هم یک اتفاقی افتاده که زیبا نیست و آن هم این است که تکیهگاه جدی مراجعه کننده و پژوهشگران منابع وحیانی نیست، یعنی مراجعهشان به منابع روایی نیست، معطوف به معرفت درباره امام و شئون امام(ع) نیست، یعنی اگر که سراغشان بیایند و سؤال کنند، میبینید که گفتوگو از حضرت ولیعصر(عج) آنها بیشتر از عوام مردم نیست، امام را نمیشناسند، ولایت امام معصوم را نمیشناسند، موضوع ظهور، زمینههای ظهور و مقدمات ظهور با مراجعه به منابع جدی را خیلی آشنا نیستند و روی مصادیق کار میکنند. در مصادیق عینی جستجو میکنند و مخصوصاً آنچه از غرب برگشته را مبنای عمل و گفتوگوی خودشان قرار میدهند، این یک اشکال جدی است که در این زمینه وجود دارد و همچنان هم ادامه داد، ضمن اینکه از یک موضوع معمولاً غفلت میورزند و آن اینکه ورود به موضوع آخرالزمانشناسی و موعودپژوهی دو وجه مهم دارد؛ یک وجه آن مربوط به شرایطی که در جهان به وجود آمده و اذهان را تحریک کرده است، به شکل طبیعی مثل بحران اخلاقی، بحران اقتصادی، بنبست فرهنگی و تمدنی غرب و میل به معنا و میل معنویت باعث شده، نگاهها معطوف به آخرالزمان شود. وقتی مردم در همه جهان بنبستهای ایدئولوژیک را دیدند، بنبست مرامها و مکاتب سیاسی را در اصلاح امور خودشان تجربه کردند، بحرانهای اخلاقی خانوادگی و هویت را تجربه کردند، بحران زیست محیطی را تجربه کردند، ظلمها و فسادها را تجربه کردند؛ به شکل طبیعی به صرافت طبع یک راه برونرفت میافتند و با آگاهی که از منابع فرهنگیشان داشتند مسیحیها، یهودیها، مسلمانها و همه چون بالاخره در همه منابع ملل نوعی رویکرد آخرالزمانگرا و مهدویگرا وجود دارد و در بسیاری از موارد هم با یکدیگر مشترک هستند، در نتیجه به صرافت طبع احساس کردند، وارد فاز و مرحله جدیدی از حیات شدند که از آن به عنوان آخرالزمان یاد میکردند، این یک طرف است و از طرف دیگر جمعیتی سوار بر یک موج شدهاند، چون این شرایط را دیدند و در این شرایط افول و نزول خودشان را هم دیدند، سقوط تدریجی خودشان را هم ملاحظه کردند، بر آن شدند که سوار بر این موج شوند؛ یعنی یک گفتمان جعلی را هم دامن بزنند، طبیعی مردم به صرافت طبع به سوی این موضوع رفتند به دلیل آنچه اتفاق داشت میافتاد و طبیعی هم بود و اگر همین جوری بروند به طلب امام، موعود و مهدی هم میانجامد. *غرب به دنبال ساختن یک ظهور جعلی است اما در همین شرایط یک جماعتی نشست بر مجامع مخفی، گردانندگان سیاست کلان جهانی از آنهایی که ما به عنوان سران استعمار و استکبار یاد میکنیم، بر آن شدند که بر این موج سوار شوند و با جهت دادن به مناسبات و معاملات، امید داشتند با گفتوگوی آخرالزمانی شرایطی را به وجود بیاورند که با حذف منابع حکومت جامع و مانع خودشان را در عرصه زمین گسترده کنند، این اتفاق دوم است که افتاده، ما در حال حاضر با دو تا جریان روبرو هستیم؛ یکی جریانی که مرتبه به مرتبه میرود تا به ظهور کبری امام زمان(عج) بیانجامد و دوم جریانی که دارد جریان آخرالزمان و ظهور جعلی را شکل میدهد و همه اذهان را هم به سمت خودش میبرد تا بتواند از میان این ماجرا و آب گلآلود ماهی مطلوب خودش را به اسم منجیگرایی، به اسم نجات جهان صید کند که منظور نظرش رسیدن به حکومت جهانی است. انتهای پیام/
93/06/01 - 11:51
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]
صفحات پیشنهادی
در گفتوگو با فارس مطرح شد مستند «غربتستان» به تدوین رسید/ روایتی از زندگی شیعیان قزاقستان
در گفتوگو با فارس مطرح شدمستند غربتستان به تدوین رسید روایتی از زندگی شیعیان قزاقستانسهیل کریمی کارگردان مستند غربتستان از پایان مرحله ساخت موسیقی این مستند و آغاز تدوین آن خبر داد سهیل کریمی مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره آخرین فعالیت های این روزهای خود ع23 سالن ورزشی دانش آموزی در آذربایجان غربی حال اجراست
23 سالن ورزشی دانش آموزی در آذربایجان غربی حال اجراست خوی ارومیه - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت 23 سالن ورزشی دانش آموزی با کمک های خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولتی در استان حال اجراست ولی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افگزارش فارس از برنامه «دیروز، امروز، فردا» حرکت رو به رشد «سبک زندگی اسلامی» در قلب جهان و
گزارش فارس از برنامه دیروز امروز فرداحرکت رو به رشد سبک زندگی اسلامی در قلب جهان و عقبنشینی نظریهپردازان غربیرئیس مرکز پژوهشهای اسلامی صدرا گفت جهانی شدن فرهنگ بحثی تاریخ گذشته است که حتی نظریه پردازان مطرح آن نیز امروز از وحدت و واحد بودن آن دفاع نمی کنند و خوشبختانه شاهدفرماندار: امسال 12 آموزشگاه شهر گیلانغرب به سیستم شوفاژ تجهیز می شود
فرماندار امسال 12 آموزشگاه شهر گیلانغرب به سیستم شوفاژ تجهیز می شود قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب از تجهیز 12 مدرسه شهری به سیستم شوفاژ حرارت مرکزی تا پیش از فصل سرما خبر داد به گزارش خبرنگار ایرنا فرامرز اکبری روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلانغرب افزود ازگزارش فارس از مراسم سالگرد شهادت هادی باغبانی/1 پناهیان:غرب زدهها برای ما تفاوتی با تکفیریها و داعشیها ندا
گزارش فارس از مراسم سالگرد شهادت هادی باغبانی 1پناهیان غرب زدهها برای ما تفاوتی با تکفیریها و داعشیها ندارند در سینمای ایران نشانهای از سیر تحولی دیده نمیشودحجتالاسلام علیرضا پناهیان گفت غربزدهها برای ما فرقی با تکفیریها و داعشیها ندارند و این را امام راحل به ما یاد دتحلیل کلیدواژههای رهبر انقلاب/۹ شاخصههای مردمسالاری دینی در ایران/ غرب به دنبال سکولار دموکراسی در جهان اسل
تحلیل کلیدواژههای رهبر انقلاب ۹شاخصههای مردمسالاری دینی در ایران غرب به دنبال سکولار دموکراسی در جهان اسلام استعضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت مردمسالاری دینی در ایران دارای مؤلفههایی همچون وحدت و همدلی قدرت اجتماعی و مشارکت سیاسی است همینها نشان میدهد با وجود هرئیس مرکز هنرهای تجسمی بلژیک: میخواهیم شیفتگی غرب به فرهنگ و هنر ایران را به نمایش بگذاریم
رئیس مرکز هنرهای تجسمی بلژیک میخواهیم شیفتگی غرب به فرهنگ و هنر ایران را به نمایش بگذاریمرئیس مرکز هنرهای تجسمی بلژیک در دیدار با معاون بینالملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت در نمایشگاه بزرگ اتحادیه اروپا شیفتگی غرب به فرهنگ و هنر چند هزار ساله ایران را نشان خواهیم دادر بیانیه وکلا و کارشناسان حقوقی مطرح شد حقوق بینالملل قربانی روابط اختاپوسی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی و
در بیانیه وکلا و کارشناسان حقوقی مطرح شدحقوق بینالملل قربانی روابط اختاپوسی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی و حکام عرب شده استامروز حقوق بین الملل و همچنین حقوق کیفری بین الملل به عنوان ابزارها و ضمانت اجراهای برخورد با تجاوزگری صهیونیسمِ تروریست قربانی روابط اختاپوسی این غده سرطغرب زدایی در سخت افزار های فرهنگی +تصاویر
غرب زدایی در سخت افزار های فرهنگی تصاویر با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید و نیاز تأمین نوشتافزارهای مورد نیاز کودکان و نوجوانان کشور تولیدکنندگان اسلامی ایرانی از نبود حمایت جدی از محصولات فرهنگی در کشور ابراز نگرانی کردند به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس فر، خبرگزاری برتر آذربایجان غربی در حوزه اخبار پلیسی شد
ایرنا خبرگزاری برتر آذربایجان غربی در حوزه اخبار پلیسی شد ارومیه - ایرنا - خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی ایرنا خبرگزاری برتر استان در حوزه اخبار پلیسی شد معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود این خبرگزاری در چهار ماهه نخساعزام بیش از ۳ هزار زائر قمی به مناطق جنگی غرب کشور
یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۵ معاون اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام علی بن ابیطالب ع قم گفت تا امروز ۶۰۰ نفر به جبهه غرب اعزام شدهاند و پیشبینی میکنیم که تا پایان تابستان ۳ هزار نفر از قم به جبهه غرب اعزام بشوند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم ستفرماندار گیلانغرب: ، زبان رسمی نظام اسلامی توان مقابله با ابرقدرت های رسانه ای دنیا را دارد
فرماندار گیلانغرب ایرنا زبان رسمی نظام اسلامی توان مقابله با ابرقدرت های رسانه ای دنیا را دارد قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب گفت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا بعنوان زبان و رسانه رسمی نظام اسلامی در اوج پختگی اینک توان مقابله با ابرقدرت های رسانه ای دنیا را دارد به گزلیبرالها و تروریستها دستشان در یک کاسه است/ هنوز غربزدگان بین ما هستند
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون حجتالاسلام پناهیان لیبرالها و تروریستها دستشان در یک کاسه است هنوز غربزدگان بین ما هستند مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی و حجتالاسلام پناهیان سخنرانان مراسم نخستین سالگرد شهید باغبانی بودند و در این مراسم بر تلاش باغبانی برای نمایشمدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در پاسخ به فارس خبر داد: راهاندازی خط هوایی جدید از غرب خلیج فارس به طول 2 هزا
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در پاسخ به فارس خبر داد راهاندازی خط هوایی جدید از غرب خلیج فارس به طول 2 هزار کیلومتر فرودگاه مهرآباد تا 10 سال دیگر جابهجا نمیشودمدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد به دلیل عدم تکمیل زیرساختهای فرودگاه امام تا 10 سالسیاه نمایی انقلاب و تقلید بیمارگونه از غرب در صحنه نمایش +تصاویر
سیاه نمایی انقلاب و تقلید بیمارگونه از غرب در صحنه نمایش تصاویر آنچه در صحنه تئاتر و نمایش کشور می گذرد نه تنها نسبتی با ترویج آرمان های دینی و انقلابی ندارد بلکه به روشنی گویای همراهی و همسویی جهت عمومی تئاتر کشور با سخیف ترین صور لیبرال – روشنفکری و ابتذالِ تلخ و تقلید بیمارگمدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی: 484 سالمند بالای 100 سال در سردشت زندگی میکنند
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی 484 سالمند بالای 100 سال در سردشت زندگی میکنندمدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت 484 سالمند بالای 100 سال در سردشت زندگی میکنند به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه راضیه خدادوست بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای سالمندان آذربایجان غربی که در سالنطرح آبرسانی دهدشت غربی با اعتبار موجود 40 ساله به بهره برداری می رسد
طرح آبرسانی دهدشت غربی با اعتبار موجود 40 ساله به بهره برداری می رسد یاسوج - ایرنا- پیمانکار بزرگترین پروژه آبرسانی حومه غربی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه هر ساله اعتبار کمی به این طرح اختصاص می یابدگفت با این اعتبار کم پیش بینی می شود این طرح عظیم 40 سال دیگر به بهره بردا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها