تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820564701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت هزينه ها در اولويت برنامه هاي اين معاونت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵ب.ظ)
معاون اداري،مالي و مديريت منابع وزارت علوم: مديريت هزينه ها در اولويت برنامه هاي اين معاونت است معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: براي کاهش مشکلات مالي مديريت هزينه ها را در برنامه هاي خود داريم كه بهسازي مصرف انرژي، تنوع بخشي به منابع درآمدي و بازنگري در آيين نامه‌هاي مربوط به معاونت اداري و مالي دانشگاه ها از جمله برنامه هاي ماست.
به گزارش خبرگزاري موج،دکتر محمد حسين اميد،معاون اداري،مالي و مديريت منابع وزارت علوم،تحقيقات و فناوري در اجلاس روساي دانشگاه‌هاي كشور در مشهد مقدس گفت: ما بايد با اين واقعيت که وضع بودجه دانشگاه ها خوشايند نيست کنار بياييم و براساس اين واقعيت برنامه ريزي کنيم.
وي گفت: سهم اعتبارات آموزش عالي از کل اعتبارات کشور 2 درصد است که اين مقدار در 35 سال اخير تغيير خاصي نکرده است.
دكتر اميد با اشاره به اينكه پيشنهاد ما به معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري اين بود که اعتباري که در سال 1383 و با نرخ رشدي که بانک مرکزي ارائه داده بود امسال نيز به وزارت علوم،تحقيقات و فناوري اختصاص داده شود افزود: ما بايد به ازاي هر واحد دانشجويي سه ميليون و نود هزار تومان و براي کل دانشگاه هاي دولتي پنج هزار ميليارد تومان پول مي گرفتيم اما آنچه که مصوب شد فقط 4 هزار ميليارد تومان يعني 20 درصد کمتر از سال 1383 بود.
معاون اداري،مالي و مديريت منابع وزارت علوم،تحقيقات و فناوري گفت: تخصيص بودجه در سال 1392 بالاي 95 درصد بود و براساس آخرين آمار اتخاذ شده کسري بودجه دانشگاه ها برابر 1500 ميليارد تومان است که برابر 30 الي 35 درصد کل بودجه آنهاست.
وي گفت: عدم پرداخت دستمزد حق التدريسي ها،بدهکاري به پيمانکارها و مشکلات مالي در حوزه تغذيه از مهمترين چالش هاي مالي در دانشگاه ها بوده است كه با پيگيري هاي انجام شده حداکثر وعده اي که به ما داده شده اين است که تخصيص امسال مثل سال‌ گذشته و بالاي 95 درصد باشد.
دكتر اميد افزود: در مورد تخصيص هاي عمراني نيز طرح هايي که امسال تمام مي شود اعتبار آنها به طور کامل تخصيص داده مي شود و اولويت با پروژه هايي است که در سفرهاي استاني رياست جمهوري مصوب شده است.
معاون اداري،مالي و مديريت منابع وزارت علوم با اشاره به اينكه با روش هاي سنتي نمي شود مشکلات را رفع کرد گفت: ما در کشور 4 ميليون جمعيت دانشجويي داريم که 500 هزار نفر آنها به صورت رايگان تحصيل مي کنند و اگر قرار است که آموزش عالي به صورت رايگان صورت گيرد بايد دولت تمامي اعتبارات را به ما اختصاص دهد و افزايش 30 درصدي در بودجه نظام آموزش عالي کشور داشته باشيم تا حداقل به پايه برسيم.
وي در ادامه بيان کرد: راه برون رفت ديگر از مشكلات اين است که بخشي از هزينه هاي آموزش عالي را کاهش دهيم و در اين راستا دولت خودش بايد به طور مستقل متولي اين امر شود.
دكتر اميد افزود: اعتباري که بابت هزينه هاي رفاهي به دانشگاه ها اختصاص يافته 200 ميليارد تومان است ولي در حقيقت پولي که خرج مي شود 600 ميليارد تومان است.
لذا اعتبارات رفاهي بايد از رديف بودجه دانشگاه ها خارج شود و در اختيار صندوق رفاه قرار گيرد تا صندوق رفاه از طريق کارت هاي الکترونيکي،اين اعتبارات را در اختيار خود دانشجويان قرار دهد.
دکتر اميد گفت: طرح مربوط به بيرون سپاري امور رفاهي به صورت پايلوت در چند دانشگاه و بر اساس اعلام آمادگي آنها اجرا خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن