تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820587838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمینار مدیریت زمان در اردبیل برگزار شد/ تاکید به مدیریت هزینه فرصتها در ادارات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل
سمینار مدیریت زمان در اردبیل برگزار شد/ تاکید به مدیریت هزینه فرصتها در ادارات
اردبیل – خبرگزاری مهر: سمینار مدیریت زمان با هدف بررسی چالش های مدیریت زمان در زندگی فردی و اجتماعی و سازمان های دولتی به همت اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، مدرس دانشگاه های اردبیل شامگاه یکشنبه در این سمینار به ضرورت توجه به زمان به عنوان مهم ترین و کمیاب ترین منبع در تولید سازمانی تاکید کرد. اسحاق رسولی با بیان اینکه عدم مدیریت زمان منجر به هدررفت هزینه فرصت های از دست رفته می شود، اضافه کرد: علاوه بر این به تعویق افتادن کارها، افزایش اشتباهات در انجام وظایف، ناقص انجام دادن وظایف و از بین رفتن منابع علائم سو مدیریت زمان در سازمان ها است. وی با بیان اینکه مدیریت زمان به اصول مدیریت از جمله برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل زمان نیاز دارد، تصریح کرد: هدف از مدیریت زمان استفاده موثر و کارآمد و خلاقانه زمان است. رئیس دانشکده خبر اردبیل در بخشی از سخنان خود منحصر به فرد بودن منبع زمان در ادارات را به دلیل عدم انعطاف پذیری آن عنوان کرد و گفت: علاوه بر این زمان غیر قابل جایگزین، غیر قابل ذخیره و پس انداز سازی است. وی با استناد به نتایج پژوهش ها بیان داشت: 49 درصد از کارهای مدیران می تواند به منشی، پنج درصد به کارکنان و 43 درصد به کارمندان واگذار شود. رسولی افزود: این نشان می دهد که مدیران فقط در سه درصد از زمان خود عملکرد بهینه دارند و 97 درصد از وقت خود را تلف می کنند. روی زمین ماندن فعالیت های راهبردی در ادارات اردبیل مدرس دانشگاه های اردبیل ادامه داد: پرداختن به فوریت به جای اولویت، جلسات مکرر و غیر ضروری، مکالمات تلفنی طولانی، وسواس در تصمیم گیری، اطلاعات ناقص، اشتغال به امور غیر فردی، فقدارن انضباط شخصی، عدم دقت در انجام کار، ناتمام گذاشتن کارها، تفویض اختیارات بی اثر و دخالت در تصمیم های کوچک از جمله ویژگی های اتلاف کننده زمان توسط مدیر در ادارات است. وی با بیان اینکه همین مسائل موجب می شود اغلب در ادارات استان فعالیت های راهبردی روی زمین بماند، تصریح کرد: دیده می شود حتی فرهنگ حاکم بر برخی از سازمان ها مشوق این امر است. رسولی معتقد است ساعت مفید کار در اغلب ادارات متجاوز از دو ساعت نیست و مابقی ساعات کاری در واقع به دلیل عدم مدیریت زمان تلف می شود. وی با تاکید به اینکه 10 دقیقه برنامه ریزی برابر با 90 دقیقه صرفه جویی است، اضافه کرد: برای یک مدیر 60 درصد زمان در جهت برنامه ریزی توسعه، 25 درصد کارهای در دست اقدام و فقط 15 درصد برای کارهای روزمره باید صرف شود.  


۱۳۹۳/۶/۱۰ - ۱۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن