تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805651792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای توطئه سعودی ها برای نابودی مزار پیامبر (ص)


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افشای توطئه سعودی ها برای نابودی مزار پیامبر (ص)


روزنامه ایندیپندنت اسنادی را منتشر کرد که بر اساس آن، مقامات سعودی قصد دارند به بهانه مقابل با شرک و بت پرستی، مزار حضرت رسول (ص) را ویران کرده و پیکر ایشان را به مکانی نامعلوم در بقیع منتقل کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  بر اساس اسنادی که روزنامه ایندیپندنت انگلیس منتشر کرده، مقامات سعودی درحال بررسی طرحی هستند که در آن، مقبره پیامبر اسلام (ص) در مسجد النبی تخریب شده و پیکر پاک ایشان به قبرستان بقیع منتقل می شود. بر اساس این طرح که بخشی از پروژه نوسازی و توسعه مسجد النبی است، هیچ نقطه و مکانی به عنوان مقبره یا حرم پیامبر (ص) در مسجد باقی نخواهد ماند تا مورد احترام مردم، به ویژه شیعیان و دوست داران اهل بیت باشد. شیوخی که این طرح بر اساس فتوای آنها ارائه شده، فتوا داده اند که مقدس دانستن جسد یا مقبره، از بدعت هایی است که موجب شرک و بت پرستی می شود و حتی مقبره پیامبر (ص) نیز شایسته پرستیدن! نیست. طی سال های اخیر، هرچه علما و دانسمندان و اساتید فرهنگ، جامعه شناسی و حتی روانشناسان تلاش کرده اند به وهابی ها تفهیم کنند که عزیز داشتن و احترام گذاشتن و حتی بوسیدن و اشک ریختن برای یک شی، مثل پیراهن یوسف برای یعقوب یا حجرالاسود برای پیامبر (ص) به معنی پرستیدن آن نیست، سودی نداشته و دست پرورده های صهیونیزم همچنان به تخریب میراث عزیز و بی نظیر اسلام و بشریت ادامه می دهند. حال آنکه همین شیوخ، نعیلن چرمی کهنه عبدالعزیز، بنیانگذار حکومت سعودی را در محفظه ای شیشه ای و تزئین شده نگهداری می کنند و نه تنها آن را محترم می شمارند بلکه فتوا به متبرک بودنش نیز داده اند.
طرح تخریب مقبره پیامبر
* طرح خطرناک سعودی ها برای تخریب مقبره حضرت محمد (ص) روزنامه «ایندیپندنت»  گزارش داد؛ بر اساس طرح (به اصطلاح) نوسازی و توسعه اماکن مقدس و پیرو فتوای شیوخ وهابی، بارگاه پیامبر (ص) تخریب، و پیکر ایشان به مکان نامشخصی منتقل می‌شود.
این روزنامه می افزیاد؛ طرح تخریب دیوارهای اطراف بارگاه پیامبر اسلام (ص)، به دلیل اهمیت بسیار بالای این مکان مقدس برای مسلمانان، موجب بروز فتنه‌ای بزرگ در دنیای اسلام خواهد شد.
در این گزارش خاطرنشان شده که این طرح بحث برانگیز، بخشی از پرونده تحقیقات یک استاد سعودی است که بین مسؤولان مسجد نبوی در مدینه منوره توزیع شده است.
در این گزارش آمده است که پس از تخریب بارگاه پیامبر اسلام (ص) پیکر مطهر ایشان به بقیع منتقل شده و در آنجا به خاک سپرده شود، بدون آنکه محل آن به کسی اطلاع داده شود.
به نوشته «ایندیپندنت»، البته هنوز مقامات رسمی عربستان به طور آشکار درباره اجرای این طرح سخنی نگفته اند.
این گزارش تصریح کرده است که با توجه به اهمیت فوق‌العاده‌‌ای که این مسئله هم برای شیعیان و هم اهل سنت دارد، هرگونه اقدامی برای تخریب مسجد النبی می‌تواند با خشم شدید مسلمانان مواجه شود.
دکتر «عرفان العلوی» از اساتید عربستانی که از این طرح پرده برداشته است، با بیان اینکه تفکر وهابیت احترام قائل شدن برای قبور را شرک می‌داند، می‌گوید: «آن‌ها می‌خواهند از حضور زوار در حرم و احترام گذاشتن به آن جلوگیری کنند، چراکه آن را شرک و بت‌پرستی می‌دانند. اما تنها راهی که می‌توانند برای جلوگیری از زیارت پیامبر توسط زائران انجام دهند، این است که وی را به قبرستان دیگری منتقل کنند.»
به گفته علوی، بر اساس طرح‌های ارائه شده، تمامی معماری اسلامی به جا مانده از قرن‌های گذشته در مدینه به همراه گنبد خضرا مسجد باید تخریب شود.
  این روزنامه، پیش از این نسبت به تخریب بناهای تاریخی صدر اسلام به دست آل سعود هشدار داده و خواستار توجه جهانیان و سازمان ملل به این امر شده بود. آل سعود در شرایطی به بهانه گسترش مسجدالحرام، بناهای تاریخی را تخریب کرده و کعبه را در محاصره برج های جدیدالاحداث، مخفی و چشم انداز و نمای ظاهری آن را کاهش داده، که از تخریب ساختمان های اداری و جدید نزدیک محوطه مسجد، به بهانه خصوصی بودن آنها خودداری کرده است.
اعتراض به تخریب بناهای تاریخی در عربستان
* سعودی ها با بولدوزر به جان تاریخ اسلام افتاده اند! بر اساس گزارش قبلی ایندیپندنت، طرح‌های عربستان برای نوسازی مدینه، تاکنون به نابودی 95درصد از بناهای اسلامی با قدمت بیش از 1000 سال منجر شده و اکنون آپارتمان‌ها نوساز و هتل‌های لوکس جای آن‌ها را گرفته‌اند. در شرایطی که کارشناسان و رسانه های انگلیسی از سر دلسوزی برای نابودی بناهای تاریخی و فرهنگی، به اقدامات عربستان اعتراض کرده اند، اغلب مقامات کشورهای اسلامی به علت مصلحت های سیاسی، چشم به روی از بین رفتن عزیزترین اماکن اسلامی بسته اند.
بخش دیگری از طرح پیشنهادی که به کمیته ریاست حرمین ارائه شده، خواستار تخریب ساختمان‌های اطراف مسجد النبی که محل زندگی اهل بیت پیامبر بوده است، شده است.
علوی با بیان اینکه عربستان پیش از این هم سابقه چنین اقداماتی را دارد، می‌گوید: «محل دفن پیامبر ناشناس خواهد بود. الان هرچه اطراف مسجد النبی بوده، تخریب شده است. مسجد را بولدوزها احاطه کرده‌اند. وقتی همه‌چیز را تخریب کردند، ممکن است سراغ مسجد بروند. ممکن است که امام مسجد عنوان کند که مسجد نیاز به گسترش دارد و در حالی که همه نگاه‌ها متوجه عراق و سوریه است، این کار را پیش ببرد.»
 


سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن