تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820094518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 70 درصدي تامين مالي بازار سرمايه در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۶ب.ظ)
افزايش 70 درصدي تامين مالي بازار سرمايه در سال 93 رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزايش 70 درصد تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي از طريق بازار سرمايه در پنج ماه نخست سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي صالح آبادي با اشاره به اينکه ارزش بازار سهام در ابتداي سال 384 هزار ميليارد تومان بود، گفت: هم اکنون با 14 درصد کاهش به 330 هزار ميليارد تومان رسيده است.
وي با اشاره به اينکه ارزش معاملات 31 هزار ميليارد تومان است، گفت: اين رقم در قياس با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش يافته است.
وي ادامه داد: دفعات معاملات هم در بورس اوراق بهادار به پنج ميليون و 595 هزار دفعه رسيده که در قياس با مدت مشابه پارسال 8 درصد افرايش داشته است.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه ارزش بازار فرابورس هم طي پنج ماه نخست امسال، از حدود 96 هزار ميليارد تومان به 93 هزار ميليارد تومان رسيده، گفت: اين اعداد نشان از کاهش سه درصدي ارزش بازار دارد.
وي تصريح کرد: ارزش معاملات فرابورس نيز در اين مدت به 17 هزار ميليارد تومان رسيده که نسبت به دوره مشابه سال قبل که 11 هزار ميليارد تومان بوده 53 درصد رشد را نشان مي دهد.
وي با اشاره به اينکه دفعات معاملات در فرابورس در پنج ماه نخست امسال دو ميليون و 300 هزار دفعه بوده، خاطر نشان کرد: سال گذشته در همين دوره زماني يک ميليون و 400 هزار دفعه معامله در فرابورس به ثبت رسيده که امسال دفعات معاملات با 62 درصد رشد همراه بوده است.
صالح آبادي در خصوص آمار معاملات قراردادهاي آتي بورس کالاي ايران نيز گفت: از ابتداي سال تا کنون هفت هزار و 500 هزار ميليارد تومان معامله داشته ايم که نسبت به دوره مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشته است.
وي تاکيد کرد: اين کاهش البته خبر مثبتي به شمار مي رود، زيرا نوسانات قيمت طلا کاهش يافته و ديگري نيازي به پوشش ريسک سرمايه گذاران نيست.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار، در ادامه به معاملات ساير گروه هاي بورس کالا اعم از فلزات، پتروشيمي و کشاورزي اشاره کرد و گفت: ارزش معاملات ساير محصولات در بورس کالا، از ابتداي سال جاري تاکنون 18 هزار و 100 ميليارد تومان بوده که تقريبا شبيه سال گذشته بوده است.
صالح آبادي اظهار داشت: در بورس انرژي هم 605 ميليارد تومان معامله انجام شده که پارسال در اين مدت 31 ميليارد تومان معامله به ثبت رسيد و اين ارقام حاکي از رشد 20 برابري ارزش معاملات در بورس انرژي دارد.
وي به حوزه تامين مالي اشاره کرد و گفت: مجموع افزايش سرمايه ها و اوراقي که مجوز گرفته و منتشر شده اند، 11 هزار ميليارد تومان است که نسبت به دوره مشابه سال قبل که شش هزار و 500 ميليارد تومان بود ، 70 درصد رشد داشته است.
صالح آبادي در بخشي از سخنان خود به آمار اطلاعيه هاي صادره ناشران در سايت کدال اشاره کرد و گفت: از ابتداي سال جاري تا به امروز، هفت هزار و 630 اطلاعيه در سامانه کدال منتشر شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 8.5 درصدي را نشان مي دهد. به طظوري که در مدت مشابه پارسال، هفت هزار و 46 اطلاعيه منتشر شد.
وي همچنين در خصوص وضعيت نمره افشاي اطلاعات شرکت ها نيز گفت: نمره افشاي شرکت ها از 68 به 71 ارتقا پيدا کرده است.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تعداد کل صندوق هاي سرمايه گذاري فعال در کشور نيز گفت: در حال حاضر 125 صندوق سرمايه گذاري در کشور فعال هستند که نسبت به پارسال 8 صندوق افزايش يافته است، به طوري که پارسال تعداد صندوق هاي سرمايه گذاري 117 صندوق بوده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر تعداد 57 تقاضا براي تشکيل صندوق سرمايه گذاري داريم که 14 صندوق مربوط به بازارگرداني و مابقي ( 46 صندوق) مربوط به ساير صندوق هاست که براي پذيره نويسي و صدور مجوز تقاضا داده اند.
سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار همچنين از صدور پنج موافقت اصولي شرکت سبدگرداني خبر داد و گفت: اين شرکت ها هم اکنون در مرحله تاسيس قرار دارند.
وي همچنين، از تصويب دستورالعمل کنترل هاي داخلي شرکت هاي کارگزاري به عنوان مهمترين تحول در حوزه کارگزاري ها ياد کرد و گفت: انتظار داريم با اين دستورالعمل، وضعيت کنترل داخلي در صنعت کارگزاري ارتقا پيدا کند.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: هفته گذشته آزمون هاي بازار سرمايه هفته گذشته برگزار شد و 10 هزار و 700 نفر در اين آزمون ها شرکت کردند.
وي با اشاره به اينکه در حوزه مجوزهاي معامله گري تسهيلاتي ايجاد شد، خاطرنشان کرد: افرادي که مدرک کارشناسي مرتبط دارند، برا يدريافت مجوز معامله گري صرفا مي توانند در آزمون مقررات شرکت کرده و مجوز را دريافت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن