تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798782606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 20 برابر معاملات بورس انرژی در 5 ماه نخست امسال /شرایط بازار ناشی از فضای رکودی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش پانا از نشست صالح آبادی/ افزایش 20 برابر معاملات بورس انرژی در 5 ماه نخست امسال /شرایط بازار ناشی از فضای رکودی است خبرگزاری پانا: رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به افزایش 20 برابری معاملات بورس انرژی از ابتدای امسال خاطرنشان کرد: وضعیت کلی بازار سرمایه متاثر از فضای رکودی حاکم بر اقتصاد است که با برنامه ریزی دولت این مشکل به زودی برطرف می شود .
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ شهريور ساعت 11:12



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، علی صالح آبادی در یک نشست خبری خاطرنشان کرد: ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران 384 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال بود که با کاهش 14 درصدی به 330 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: ارزش معاملات نیز حدود 30 درصد کاهش یافته و 5 میلیون و 959 دفعه معاملات از ابتدای سال در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به انجام معاملات در فرابورس خاطرنشان کرد: در فرابورس نیز ارزش بازار از 96 هزار میلیارد تومان به 93 هزار میلیارد تومان کاهش یافته و ارزش معاملات نیز 17 هزار میلیارد تومان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد افزایش داشته است.
رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرد: تعداد معاملات در فرابورس 2 میلیون و 300 هزار دفعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد رشد داشته است.
وی در مورد بورس کالا نیز گفت: در بورس کالا قراردادهای آتی 7 هزار و 500 میلیارد تومان معامله انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشته است.
صالح آبادی عنوان کرد: معاملات سایر گروههای بورس کالا نیز مشابه سال قبل بوده و حدود 18 هزار و 100 میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار تهران خاطرنشان کرد: در بورس انرژی از ابتدای سال 65 میلیارد تومان معامله انجام شده که این رقم در دوره مشابه سال گذشته 31 میلیارد تومان بوده و شاهد افزایش 20 برابری معاملات بورس انرژی در 5 ماه نخست سال جاری بوده ایم.
صالح آبادی عنوان کرد: مجموعه افزایش سرمایه ها 11 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 6 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است حدود 70 درصد رشد داشته است.
وی افزود: همچنین 8 هزار و 130 اطلاعیه در سامانه کدال ثبت شده که این رقم در سال گذشته 7 هزار و 446 اطلاعیه بوده است.   نمره افشا شرکتها سه رتبه ارتقا یافته است
رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار تهران با تاکید براینکه نمره افشا شرکتها سه رتبه ارتقا یافته است، اظهار کرد: تعداد کل صندوقهای سرماهی گذاری 125 صندو ق است که در سال جاری 8 صندوق به تعداد آنها افزوده شده است ، همچنین برای 57 صندوق تقاضای تاسیس ارائه شده که 14 صندوق از انها صندوق های بازارگردانی است.
رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار تهران در ادامه از 5 موافقت اصولی برای شرکتهای سبدگردانی خبر داد و افزود: آزمون های حرفه ای نیز در سال جاری برگزار و در خصوص مجوزهای معامله گری تسهیلاتی ایجاد شده تا افرادی که لیسانس مرتبط دارند نیاز به مجوز معامله گری نداشته باشند.
صالح آبادی عنوان کرد: به تازگی امکان معاملات گروهی به صورت آنلاین برای مشتریان فراهم شده و در حوزه فرابورس نیز اولین صندوق زمین، ساختمان در هفته جاری رونمایی شد که نیاز است به صورت مداوم و تحلیلی تر در این خصوص بررسی هایی انجام شود.
رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار تهران خاطرنشان کرد: عرضه اوراق سلف سنگ آهن برای اولین بار در بورس کالای ایران انجام شده که بیش از 80 میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: موضوع آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی موجب شده تا حجم عرضه های افزایش یابد و میزان تقاضا نیز به نحو چشم گیری کاهش یابد.
رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرد: در حال حاضر در تالار مجازی بورس ایران 270 هزار کاربر وجود دارد و زیرساخت های فنی لازم به منظور توسعه آن در حال انجام است.   تدوین 4 استاندارد آموزشی برای بازار سرمایه
وی در ادامه از تدوین 4 استاندارد آموزشی برای بازار سرمایه خبر داد و افزود: در راستای تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای به امضا رسیده است 4 استاندارد آموزشی برای بازار سرمایه تدوین شده است.
صالح آبادی از نهایی شدن دیپلم بورس خبر داد و افزود: در تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش وپرورش به امضا رسیده است مقدمات ایجاد دیپلم بورس در رشته کارو دانش فراهم شده و این امیدواری وجود دارد که در سال تحصیلی جدید دانش آموزانی را در شاخه کار و دانش در رشته بورس داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروز در فضای اقتصاد کشور وجود دارد، بحث رکود، تنگنای اعتباری بنگاه ها و کمبود نقدینگی در بازار سرمایه است گفت: دولت به درستی بر موضوع رکود تمرکز کرده است و لایحه ای به مجلس تقدیم شده که می تواند بر بازار سرمایه تاثیرات مثبت به دنبال داشته باشد.
صالح آبادی عنوان کرد: وضعیت کلی بازار متاثر از فضای رکودی حاکم بر اقتصاد است و با برنامه ریزی که صورت می گیرد این مشکل بر طرف می شود در حوزه صنعت پتروشیمی بحث آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی، بحث سوخت پتروشیمی ها در بورس و قیمت سوخت 132 تومانی مطرح بوده است.
رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بودجه 93 قیمت گاز 13 سنت تصویب شده است در جلساتی که با دولت و مجلس برگزار شد مقرر شد به منظور ثبات بخشی به بازار سرمایه گزاری در بازار با سرمایه بلند مدت باشد و فرمولی تعیین شود که نرخ بلند مدت بر اساس این فرمول صورت گیرد.
وی تاکید کرد: نرخ گاز برای سال آینده باید بر مبنای یک نرخ مشخص باشد و یکی از تصمیم هایی که رئیس مجلس داشته است آن است که کارگروه ویژه ای برای بازار سرمایه مشخص شود. کاهش نرخ سود نیز مورد نظر دولت است
صالح آبادی با اشاره به انجام مذاکراتی برای تعیین نرخ اوره اظهار کرد: در حوزه سنگ آهن نیز سال گذشته بحث بهره مالکانه وجود داشت و در طرح نمایندگان نیز آمده که این شرکت ها حقوق معادن را پرداخت کنند.
وی در خصوص نرخ سود بانکی نیز گفت: کاهش نرخ سود نیز مورد نظر دولت است که می تواند در بازار سرمایه تاثیرگذ ار باشد.
وی در خصوص نسبت سهام بانکها نیز گفت: بخشی از سهام بانکها در راستای رد دیون بوده و فروش مازاد سهم آنها به گونه ای خواهد بود که به بانکها آسیب نرسد. افتتاح سامانه سپرده گذاری در اواخر مهرماه
صالح آبادی از افتتاح سامانه سپرده گذاری در اواخر مهرماه خبر داد و افزود: در ماه آینده شاهد عرضه فیزیکی نفت در بورس انرژی خواهیم بود.
وی همچنین از طرح اوراق بهادار رهنی با همکاری بانک مسکن خبرداد و افزود: البته این اوراق ممکن است تا پایان سال به بازار عرضه نشود چون باید نرخ مناسب داشته باشد.اما تامین سرمایه تخصصی مسکن جزء برنامه های بورس است.
رئیس کل سازمان بورس اوراق بهادار تهران از سامانه جدیدی خبر داد که ناهنجاری های بازار سرمایه را رصد می کند و افزود: در سالهای اخیر تحریم های متعددی وضع شده اما بازار سرمایه مسیر خود را ارائه داده است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن