تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805269079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه مصرف اصفهاني ها 120 ليتر کمتر از تهراني ها/آب سامانه غرب تهران به شرق رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۳۵ب.ظ)
مدير عامل آبفاي کل کشور خبر داد؛ سرانه مصرف اصفهاني ها 120 ليتر کمتر از تهراني ها/آب سامانه غرب تهران به شرق رسيد استان کرمان از منظر سفره هاي آب زير زميني بسيار فقير است و چاه هاي تامين کننده آب اين استان در قريه العرب و حسين آباد نيز با کاهش شديد حجم روبه رو شده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، صبح امروز حميد رضا جانباز مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران حوزه انرژي حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري که در مورد شهرهاي بحراني کشور از وي پرسيد، گفت: ما 12 کلان شهر کشور را به 3 دسته تقسيم کرديم که در اين ميان استان هايي که ميزان توليد آب در آنها از ميزان مصرف کمتر است را قرمز ناميديم و در حال حاضر 2 استان کرمان و اصفهان در اين سطح قرار دارند.
جانباز ادامه داد: دسته دوم استان هايي بودند که توليد و مصرف آبي يکساني دارند که تهران جزو اين دسته بوده و رنگ آنها را زرد تعيين کرديم و البته در دسته سوم استان هايي قرار دارند که ميزان توليد از مصرف بيشتر است که اين استان ها را سبز ناميديم.
وي در مورد شهر تهران گفت: با توجه به اينکه حجم آب سدهاي لار و لتيان در شرق تهران در پايين ترين حد ممکن قرار دارد پيش بيني ما اين است که در فصب پاييز اگر بارندگي مناسبي رخ ندهد و يا مردم با کاهش مصرف همراهي نکنند، تهران نيز به رنگ قرمز و هشدار وارد مي شود.
مدير آبفاي کل کشور در اين لحظه تاکيد مي کند که بيان اين هشدار به معني جيره بندي آب در استان تهران نخواهد بود.

آب غرب به شرق مي رسد!
جانباز در پاسخ به سوالي در مورد چگونگي رفع مشکل بي آبي در سامانه شرقي تهران نيز گفت: در حال برنامه ريزي جهت انتقال آب از حوزه غرب تهران به شرق هستيم و اقداماتي نيز انجام داده ايم.
وي افزود: در حال حاضر در مخزن سهروردي کار به سرانجام رسيده و مي توانيم بخشي از آب غرب را به شرق منتقل کنيم.
اين مقام آبي کشور با ابراز اميدواري نسبت به تکميل شدن رينگ شهر تهران در آينده اي نزديک گفت: تمام تلاش خود را مي کنيم تا پاييز را نيز بدون مشکل سپري کرده و تا پايان مهرماه تصفيه خانه هفتم به شبکه متصل شود.

سرانه مصرف روزانه هر اصفهاني 136 ليتر
مديرعامل آبفاي کل کشور در پاسخ خبرنگاري که از وي در مورد چگونگي حل شدن مشکل اصفهاني ها در ايام تابستان سوال کرد، گفت: ما در اصفهان مشکلات بسيار زيادي داريم که يکي از آنها خشک شدم چاه هاي فلمن در 45 کيلومتري بالا دست سد زاينده رود است.
وي ادامه داد: ما تا قبل از اين خشکي، 3500 ليتر بر ثانيه از اين سامانه آب برداشت مي کرديم که هم اکنون اين اتفاق غير ممکن است.
جانباز با ابراز خرسندي از کمک مردم اصفهان در اين مدت و کاهش مصرف در اين استان، گفت: خوشبختانه سرانه مصرف هر اصفهاني به کمتر از سرانه مصرف در کشور رسيده و در حال حاضر اصفهاني ها سرانه اي معادل 136 ليتر را به خود اختصاص داده اند.
وي هوشمند سازي شبکه استان اصفهان را يکي ديگر از فعاليت هاي مثبت آبفاي بيان کرد و افزود: 180 نقطه در استان اصفان را براي نصب سنسورهاي فشار مشخص کرده ايم که بيش از 65 درصد تکميل شده است.
اين مقام آبي کشور تاکيد کرد: با اجرايي شدن اين طرح 3 تا 6 درصد از پرت آب در شبکه اصفهان جلوگيري مي شود.
وي افزود: در 6 ماهه گذشته مردم اصفهان با کاهش فشار آب در منازل و ادارات خود روبه رو بودند و بايد اعلام کنم اين اتفاق به دليل نرسيدن عمق مخازن اصفهان به بيش از 50 سانتي متر رخ داد.
متاسفانه با تمام همکاري هايي که از سوي مردم اصفهان صورت گرفت، ميزان توليد آب و ميزان مصرف برابر بود و هيچگاه نمي توانستيم آبي در مخزن ها ذخيره کنيم.

سفره آب زيرزميني کرمان بسيار فقير است
مديرعامل آبفاي کل کشور در مورد استان کرمان نيز گفت: استان کرمان از منظر سفره هاي آب زير زميني بسيار فقير است و چاه هاي تامين کننده آب اين استان در قريه العرب و حسين آباد نيز با کاهش شديد حجم روبه رو شده اند.
وي ادامه داد: در استان کرمان با مديريت فشار توانستيم وضعيت را کمي مديريت کرده و با توجه به اينکه توان حفر هيچ جاه جديدي را در استان نداشتيم، مديريت فشار تنها راه حل پيش روي ما بود.
جانباز در مورد راهکار ميان مدت براي مشکل آبي استان کرمان گفت: تکميل شبکه آبرساني از سد صفا طرحي مفيد است که در ميان مدت مشکل را حل مي کند اما اجراي اين طرح، به اعتبار نياز دارد تا بتوان در 5 سال آينده مشکل را حل کرد.
اين مقام آبي کشور گفت: در بلند مدت انتقال آب از سامانه بهشت آباد يک راه حل بسيار مناسب است که البته جزو برنامه هاي آينده وزارت قرار دارد.
وي ادامه داد: انتقال آب از خزر، خليج فارس و درياي عمان به مناطق صنعتي کرمان نيز مي تواند کمي مشکل آب شرب شهرهاي کوچ استان را رفع کند.

شهر پرند براي سکونت 85 هزار نفر طراحي شده بود
جانباز در ادامه به طرح هاي توسعه اي دولت اشاره کرد و افزود: در آخرين جلسه شوراي عالي آبکه به رياست دمهندس جهانگيري برگزار شد، بر اين نکته تاکيد کردند که از اين پس تمام طرح هاي توسعه اي بايد با مجوز وزارت نيرو اجرايي شود.
وي ادامه داد: در سال هاي گذشته هميشه اين اتفاق مي افتاده است که ابتدا مردم را به منطقه اي منتقل کرده و سپس امکانات و زير ساخت را تامين مي کردند.
مدير عامل آبفاي کل کشور در اين زمينه به شهر پرند و جمعيت آن اشاره کرد و افزود: در برنامه ريزي اوليه قرار بود تنها 85 هزار نفر در پرند ساکن شوند اما امروز براي 800 هزار نفر طلب خدمات مي کنند.
وي تاکيد کرد: ما در محدوده استان تهران دچار مشکلي به نام کمبود آب هستيم و اين بدان معني است که گنجايش جمعيت جديد در اين استان وجود ندارد.
مديرعامل آبفاي کل کشور در پاسخ به نگراني خبرنگاري که از او در مورد حضور صنايع آب بر در استان کرمان سوال مي کرد، گفت: صنايع آب بر بايد خود از طريق استفاده از پسلب ها، آب مورد نياز خود را تامين کنند.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر 230 ميليون متر مکعب نياز صنايع استان اصفهان از محل پساب هاي تصفيه شده تامين مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن