تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مختومه شدن 12 هزار پرونده در ديوان عالي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مختومه شدن 12 هزار پرونده در ديوان عالي كشور
رئيس ديوان عالي كشور از مختومه شدن بيش از 12 هزار پرونده در سال جاري خبر داد.
رئيس ديوان عالي كشور از مختومه شدن بيش از 12 هزار پرونده در سال جاري خبر داد.
حجت الاسلام حسين كريمي با اشاره به آمار ورودي‌هاي پرونده به ديوان عالي كشور گفت: در چهار ماهه سال گذشته ورودي پرونده‌ها به شعب ديوان 10هزار و 403 پرونده وارد ديوان عالي كشور شد كه 9هزار و 102 پرونده مختومه شد.
وي افزود: در چهار ماهه سال جاري ورودي به شعب ديوان 11 هزار و 905 فقره و مختومه يا خروجي 12 هزار و 108 فقره بوده است. به‌رغم افزايش ورودي پرونده‌ها به شعب ديوان تلاش همكاران موجب افزايش مختومه شدن و كاهش موجودي شعب ديوان شده است.
به گفته رئيس ديوان عالي كشور، پرونده‌هاي زنداني دار در شعب ديوان عالي كشور خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد و در چند ماهه گذشته تعداد پرونده‌هاي زنداني‌دار هزار و 60 پرونده بوده كه هم اكنون به 634 فقره كاهش يافته است.
كريمي با اعلام اينكه هيچ پرونده‌اي متعلق به قبل از سال 91 نيست، افزود: در شعب ديوان عالي كشور پرونده‌اي قبل از سال 1391 وجود ندارد از طرفي ارجاع به شعب ديوان عالي كشور ساماندهي شده و با افزايش هفت شعبه جديد در سال جاري و گذشته موجب شد تا رشد موجودي در شعب ديوان متوقف و از ميزان آن هر ماهه كم شود.
وي با اعلام اينكه در اصل 161 قانون اساسي، نظارت بر اجراي صحيح قوانين در محاكم توسط ديوان عالي كشور مورد تأكيد قرار داده شده است و دو نوع نظارت بر ديوان متصور است، تأكيد كرد: نظارت خاص كه از طريق فرجا‌م‌خواهي و تجديد‌نظر‌خواهي انجام شده و در نظارت عام علاوه بر فرجام‌خواهي، ديوان عالي كشور بايد ساز و كار‌هايي را به كار گيرد و تشكيلاتي ايجاد كند تا بتواند به تمامي محاكم تالي، نظارت داشته باشد و عملكرد قضات را مورد بازرسي و بررسي قرار دهد.






تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن