تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801630078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیوان محاسبات کشور به دنبال پرونده سازی برای مدیران نیست/حق نداریم آرامش روانی جامعه را به هم بزنیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی رحیمی:
دیوان محاسبات کشور به دنبال پرونده سازی برای مدیران نیست/حق نداریم آرامش روانی جامعه را به هم بزنیم
تبریز- خبرگزاری مهر: رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات کشور به دنبال پرونده سازی برای مدیران نبوده و تنها هدف این اداره حمایت از حقوق مردم و حفظ آرامش کشور است.



به گزارش خبرنگار مهر، شورای اداری استان آذربایجان شرقی بعداز ظهر چهارشنبه با حضور رییس کل دیوان محاسبات کشور، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد. امین حسین رحیمی در این نشست گفت: این شورا به دنبال هزینه کرد درست بیت المال بوده و نباید کسی فکر کند که به دنبال حاشیه سازی و یا ایجاد پرونده ای دروغین برای مدیران هستیم که در این راستا مدیران باید با اعتماد کامل به این دیوان بنگرند. وی ادامه داد: کار این دیوان نظارت است که باید در این جهت از هرگونه تخلف اداری و مالی در دستگاه ها جلوگیری کنیم. رییس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به وظیفه این دیوان برای حفظ آرامش کشور گفت: ما حق نداریم آرامش روانی جامعه را به هم بزنیم و به همین دلیل در پی آبرو ریزی برخی مدیران نیستیم. وی افزود: به منظور جلوگیری از برخی تخلفات، کمیته تعامل با دیوان محاسبات در هر استان تشکیل شده است تا در تمامی نقاط کشور نظارت های لازم را بر روی دستگاه های اجرایی داشته باشیم و این امر تنها منحصر به پایتخت نشود. رحیمی با اشاره به ضرورت آموزش های لازم برای جلوگیری از تخلفات نیز گفت: برخی اقدامات در دستگاه ها در ظاهر تخلف نیست ولی آثار زیانباری دارد و در خصوص این امر آموزش می تواند نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات داشته باشد. وی با تاکید بر بودجه ریزی عملیاتی گفت: تنظیم بودجه عملیاتی برای سال آینده در دستورکار دولت است که امیدواریم تنظیم آن راهگشای برخی مشکلات باشد. ضرورت سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده های تخلفات اداری آیت الله محسن مجتهد شبستری نیز در این نشست با اشاره به ضرورت سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده های مخصوص تخلفات اداری گفت: این موضوع سبب می شود که مردم مطمئن شوند که نظارت کافی بر روی دستگاه ها وجود داشته و دولت در اجرای امور خود صادق است. نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی ادامه داد: هرچند در این راستا باید به آبروی افراد نیز توجه ویژه ای شود زیرا این امر مورد تاکید اسلام بوده و تا زمانی که جرمی ثابت نشده است نباید شایع شود. وی با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص مفاسد اداری گفت: کشور ایران کشوری اسلامی است و باید در آن شاهد کاهش میان تخلفات باشیم در حالیکه پرونده های قضایی در این کشور در برخی اوقات بیشتر از کشورهای غیر اسلامی است که این امر نگران کننده می باشد.

شبستری ادامه داد: برای کاهش میزان مفاسد اداری باید شاهد رعایت اصول اخلاقی در میان تمامی مردم و به خصوص مدیران که بیت المال در اختیارشان قرار دارد، باشیم. وی افزود: هم اکنون باید مدیران ما به میزانی احساس مسئولیت بکنند که تشکیلاتی برای نظارت کار آن ها نباشد. ضرورت ارتقای دانش مالی و محاسباتی مدیران اسماعیل جبارزاده نیز در این نشست با اشاره به وظیفه تمامی مدیران برای افزایش دانش های مالی و محاسباتی خود گفت: در بسیاری از مواقع آنچه زمینه ساز افزایش میزان تخلف ها می شود، عدم آگاهی مدیران در خصوص قوانین است که این امر زمینه ساز دردسرهایی برای خود این مدیران می شود. استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آنچه دیوان محاسبات کشور در نظر گرفته پیشگیری از وقوع جرم است و این دیوان به هیچ وجه در پی مچ گیری از مدیران نیست. وی افزود: برخورد با متخلفان هم نوعی پیشگیری است که تا قبل از ارتکاب تخلفات بزرگ تر باید جلوی این افراد گرفته شود.

جبارزاده با اشاره به رعایت دقیق قوانین توسط تمامی دستگاه های اجرایی گفت: تکلیف دولت به کارگزاران، عمل دقیق به همه قوانین است که در این زمینه همه باید از قوانین تمکین کنند. وی افزود: جلوگیری از تخلفات و انضباط مالی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است که همواره تاکید ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی شده است. معرفی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه داود بهبودی را به عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری معرفی کرد. جبارزاده همچنین از خدمات و تلاش‌های دکتر فرخ مسجدی در مدت تصدی مسئولیت معاونت برنامه‌ریزی استانداری قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد. داود بهبودی از اعضای هیات علمی و رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز و همچنین رییس گروه مشاوران اقتصادی استاندار است و پیش از مسئولیت‌هایی همچون ریاست سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان ‌شرقی، معاونت برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی سازمان نظارت بر قیمت‌ها و مدیرکلی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه وزارت بازرگانی را عهده‌دار بوده است. همچنین کریم مهری، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان معرفی شد.  


۱۳۹۳/۵/۲۲ - ۱۸:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن