تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804931936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده از ظرفیتهای روستای لیقوان/ جذب سرمایه گذار با شرط منفعت رسانی برای منطقه و اهالی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی شهرتی فر تاکید کرد:
ضرورت استفاده از ظرفیتهای روستای لیقوان/ جذب سرمایه گذار با شرط منفعت رسانی برای منطقه و اهالی
تبریز- خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان تبریز گفت: روستای لیقوان باید آبادترین و زیباترین شرایط زیستی را برای مردم منطقه و اهالی مهیا کند و از ظرفیت های این روستا نیز استفاده شود.



به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر عصر شنبه در جلسه شورای اداری روستای لیقوان هفته دولت را بهترین فرصت برای حل مشکلات مردم دانست و افزود: در این هفته مسوولان در دیدار نزدیک با اهالی روستاها شاهد وجود برخی از مشکلات می شوند که برای حل آنها چاره اندیشی می کنند.   وی تاکید کرد: روستای لیقوان باید خانه مهمانان آذربایجان شرقی باشد، چرا که نام و آوازه این روستا در کشور در تولید مواد لبنی شناخته شده است. فرماندار شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: با ایجاد امکانات در روستای لیقوان باید این روستا را خانه مهمانان آذربایجان شرقی قرار دهیم و در این زمینه همکاری و مساعدت مردم با مسوولان مورد نیاز است. شهرتی فر نبود امکانات را در روستاها بی توجهی مسوولان و متولیان دانست و افزود: در جامعه ما متاسفانه به دلیل بی توجهی مسوولان و متولیان امر به روستاها شاهد نبود امکانات رفاهی و گردشگری هستیم. وی ساخت و ساز مساجد توسط مردم روستای لیقوان را در عالی ترین سطح دانست و اظهار داشت: تعلیم مذهبی و دینی اهالی مردم لیقوان به اندازه ای است که مسجدی را با امکانات وسیع و در سطح عالی احداث کرده اند.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به شرایط زندگی مردم روستاها در زمان های گذشته افزود: در زمان های گذشته وضعیت زندگی در روستاها به قدری سخت بود که مردم برای دستیابی به رفاه بیشتر به شهر ها پناه می بردند. شهرتی فر با بیان اینکه در زمان های گذشته اکثر مردم در روستاها زندگی می کردند، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مردم در روستاها زندگی می کردند، اما متاسفانه کم ترین توجه مسوولان به آنها بود. وی همچنین در ادامه با اشاره به علت اصلی افزایش جمعیت در شهرها گفت: دستیابی به رفاه بیشتر و شکوفایی استعدادهای فرزندان خود به شهرها مهاجرت می کردند. فرماندار شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: اگر در زمان های گذشته به مسایل رسیدگی می شد هم اکنون شاهد برخی از اتفاقات و کمبود امکانات در روستاها نمی شدیم. شهرتی فر اضافه کرد: در حال حاضر متاسفانه فرزندان روستایی در مقاطع بالاتر تحصیلی دچار مشکل هستند و در زمان های گذشته کودکان برای تحصیلات ابتدایی نیز باید به شهر می رفتند. وی همچنین در ادامه گفت: در ادبیات شاعرها حقایق اجتماعی کاملا منعکس شده است و در برخی از اشعار در کتاب ها نیز وضعیت های نبود امکانات رفاهی را شاهد هستیم و این امر نشان دهنده کمبود امکانات در زمان های گذشته بود که شعرا نمی توانستند به صورت مستقیم مشکلات را بیان کنند به همین منظور مسایل و مشکلات اجتماعی را در قالب شعر بیان می کردند. فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به وضعیت مردم روستاها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت ها به مردم روستایی ها نگرش رعیتی داشتند و آنها نیز از ترس حاکمان زمان در زمینه های مختلف از جمله تولید محصولات کشاورزی و دامی برای حکومت تلاش می کردند که متاسفانه حاکمان بدون توجه به تلاش های مردم، در زمان های جنگ نیز از آنها به عنوان سپر استفاده می کردند. شهرتی فر همچنین در ادامه با اشاره به علت پراکندگی روستاها در ایران گفتند: علت پراکندگی روستاها در ایران و کم جمعیت بودن آنها به ظلم و ستم حاکمان برمی گردد که آنها برای امنیت خود به جاهای دوری برای زندگی پناه می بردند. وی به وضعیت زندگی روستاها در زمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی نیز به علت برخی از مشکلات از جمله جنگ تحمیلی و وجود برخی بی برنامه گی ها تاکنون نتوانستیم شاهد حل مشکلات روستاها باشیم. فرماندار شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: روستای لیقوان یک منطقه ویژه ای است، اما متاسفانه توریست ها کامل آشنایی با روستا را ندارند وآنها  تنها نام پنیر لیقوان را می شناسند.

شهرتی فر همچنین در ادامه گفت: در ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری روستای مورد غفلت واقع شده است و ما تاکنون نتوانستیم این منطقه توریستی را به نحو احسن معرفی کنیم. وی ابراز داشت: جلوه های طبیعی و گردشگری روستای لیقوان به علت نبود امکانات معرفی نشده است و باید در این زمینه برنامه ریزی های خوبی داشته باشیم. فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری ضروری است، اظهار داشت: سرمایه گذاری در زمینه گردشگری وظیفه دستگاه های اجرایی است که امیدواریم با تلاش دستگاه های مربوطه و با بهره مندی از حمایت های مردم منطقه شاهد جذب سرمایه گذاران باشیم. شهرتی فر با بیان اینکه دولت یازدهم با محدودیت های مالی مواجه است، اظهار داشت: امیدواریم با تدبیر و درایت دولت یازدهم در سال های آینده شاهد افزایش اعتبارات عمرانی باشیم و اعتبارات بیشتری برای اجرای پروژه های دیگری در این روستا اختصاص دهیم. وی همچنین در ادامه افزود: حدود 10 میلیارد ریال در روستای لیقوان برای انجام پروژه های عمرانی تا پایان امسال هزینه خواهیم کرد. فرماندار شهرستان تبریز تصریح کرد: در یک پروژه عمرانی در روستای لیقوان با همکاری و مساعدت مردم حدود 20 درصد از هزینه یک پروژه را اهالی پرداخت کرده اند و باید این امر در تمامی روستاهای استان نیز اتفاق بیفتد تا با کمک مردم بتوانیم پروژه ها را در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسانیم. شهرتی فر ادامه داد: منافع منطقه و اهالی در جذب سرمایه گذار یکی از اولویت های اصلی است و به سرمایه گذاران اجازه نخواهیم داد تا منابع اهالی را به هدر دهند. وی خاطرنشان کرد: در حفظ طبیعت و جلوه های طبیعی روستای لیقوان باید اهالی منطقه نقش مهم تری را ایفا کنند. فرماندار شهرستان تبریز اضافه کرد: در روستای لیقوان برخی از مردم برای رفاه خود ویلاهایی را ساخت و ساز کرده اند و دستگاه های دولتی نیز به حق و ناحق برای آنها امکاناتی فراهم کرده اند. شهرتی فر ابراز داشت: پتانسیل ها و ظرفیت ها برای ایجاد امکانات گردشگری و رفاهی در روستای لیقوان وجود دارد و با ایجاد امکانات شاهد سرازیری ثروت توسط گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود. وی همچنین در ادامه گفت: اگر بتوانیم در کنار برخورداری از لبنیات لیقوان به خصوص پنیر امکانات رفاهی و گردشگری را در این روستا به وجود بیاوریم، شاهد وضعیت بهتری خواهیم شد و با ورود گردشگران شاهد افزایش درآمد سرمایه گذاران در این روستا خواهیم بود. شهرتی فر خاطرنشان کرد: اهالی روستای لیقوان و یا آشنایان آنها می توانند در این روستا سرمایه گذاری کنند و به درآمد های کلانی دست یابند، چرا که آنها نسبت به دیگر سرمایه گذاران به این روستا اشرافیت کامل تری دارند. وی با اشاره به وجود آب گرم در روستای لیقوان گفت: آب گرم در روستای  آب گرم موجود در روستای لیقوان باید مورد استفاده قرار گیرد، چرا که برخی از افراد از وجود آب گرم در این روستا اطلاع کافی ندارند.

تاکنون اقدامی برای ثبت ملی پنیر لیقوان انجام نشده است بخشدار مرکزی تبریز نیز در ادامه این جلسه با بیان این مطلب افزود: روستای لیقوان دارای شش هزار نفر جمعیت بوده و در سال های گذشته پیشنهاد شده بود که این روستا به شهر تبدیل شود، اما متاسفانه روستای لیقوان با نام آوازه ای که برای خود دارد تاکنون به آن اندازه پیشرفت نکرده است. مرتضی محمد زاده همچنین در ادامه افزود: موقعیت و مکان قرارگیری این روستا از بعد فضای فیزیکی و کالبدی غیر قابل قبول است. وی با اشاره به مشکلات تولید کنندگان پنیر لیقوان گفت: اهالی روستای لیقوان نمی توانند به اندازه تلاش خود از تهیه و تولید پنیر درآمد کسب کنند. بخشدار مرکزی تبریز خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان ها شاهد ثبت ملی و معنوی تولیدات و یا آثار آنها هستیم، اما متاسفانه تاکنون اقدامی برای ثبت ملی پنیر لیقوان انجام نشده است. محمد زاده  همچنین در ادامه گفت: پنیر لیقوان می تواند برای روستای لیقوان یک ارزش باشد تا با تولید انحصاری این محصول شاهد درآمد قابل توجه برای تولید کنندگان باشیم. وی بسته بندی و نحوه عرضه پنیر لیقوان را مهم دانست و افزود: متاسفانه پنیر لیقوان به علت نبود بسته بندی خاص به صورت فله ای به فروش می رسد. بخشدار مرکزی تبریز از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا در زمینه بسته بندی پنیر لیقوان اقدامات مثبتی را انجام دهند تا شاهد تحول اساسی در بسته بندی پنیر لیقوان باشیم. 


۱۳۹۳/۶/۸ - ۱۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن