تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820764519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه سرامیک مقاوم برای صنایع پیشرفته


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عرضه سرامیک مقاوم برای صنایع پیشرفته
پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران با بهره‌گیری از فناوری نانو، موفق به افزایش چقرمگی شکست بدنه‌های سرامیکی به میزان ۳ برابر صنایع پیشرفته هوافضا و الکترونیک شدند.
«خبرگزاری دانشجو»: با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد سرامیک‌ها، تردی ذاتی آنها همواره سبب بروز مشکلات فراوان به هنگام کاربرد در صنایع مدرن و سنتی شده است. استحکام کششی بالا، نسبت طول به قطر زیاد و سایر خواص شناخته شده‌ نانو لوله‌های کربنی، محققان را متقاعد به استفاده از این نانوساختارها، به عنوان عامل تقویت کننده در ساخت ترکیب‌های مختلف، جهت رفع معایب سرامیک‌ها کرده است.

در این راستا پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری محققان دانشگاه‌های EPFL سوئیس و استکهلم سوئد در پروژه تحقیقاتی تلاش کردند به کمک نانو لوله‌های کربنی، عمده‌ترین ضعف سرامیک‌ها که تردی و کم بودن چقرمگی شکست است را بهبود یخشند.

سرامیک اصلاح شده به این روش، از ویژگی‌های چندگانه مفیدی نظیر خواص حرارتی، خواص الکتریکی و خواص زیست سازگازی مناسب برخوردار است. با تولید بدنه‌های سرامیکی به کمک روش پیشنهاد شده در این پژوهش می‌توان به مرتفع شدن مشکلات ایمپلنت‌های سرامیکی و دستگاه‌های حرارتی مورد استفاده در صنایع مختلف امیدوار بود.

افزایش چشمگیر چقرمگی شکست سرامیک به دلیل تأثیر همزمان حضور نانولوله‌های کربنی در زمینه و افزایش اندازه ذرات زمینه زیرکونیایی پایدار از نتایج مهم به دست آمده در این تحققات به شمار می‌رود.

محصول معرفی شده خواص مکانیکی بسیار مطلوبی دارد و در صنایع پیشرفته هوافضا، الکترونیک و مهندسی پزشکی قابل کاربرد خواهد بود.




تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن