تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813287403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از رشد منفی خارج شدیم/کاهش تورم ارزانی کالا نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از رشد منفی خارج شدیم/کاهش تورم ارزانی کالا نیست


نوبخت، از تبدیل رشد اقتصادی منفی دو (۲-) سال ۱۳۹۲، به رشد مثبت در امسال خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه اکنون به رشد ۵ دهم (۰.۵) درصدی مثبت رسیدیم. «ارز ارزان‌ تر از روزی است که دولت روی کار آمد.» «بی کاری، غم بزرگ و مشکل اساسی است.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه این هفته پایتخت، با گرامی داشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، و «هفته دولت» گفت: ‌در این هفته، دولت فرصت می‌ یابد با بهره‌ برداری عملی از طرح‌ های خدماتی و عمرانی یا گزارش کتبی و شفاهی، عملکرد خود را به صاحبان اصلی کشور، یعنی مردم ارائه کند.
معاون رئیس جمهور در گزارش فعالیت‌های داخلی دولت گفت:‌ مهم‌ ترین فعالیت دولت رسیدگی به وضع اقتصادی و معیشت مردم بود. تمرکز دولت در یک سال گذشته بر افزایش قدرت خرید مردم بوده است.
وی، نرخ پرشتاب تورم و نوسان قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قدرت خرید مردم دانست و گفت: دولت همه توانش را در مسیر افزایش قدرت خرید مردم به کار گرفت و تلاش کرد جلو نرخ شتابنده تورم را ببندد و از نوسان نرخ ارز بکاهد.
وی با اشاره به وجود تورم بالا، کاهش قدرت خرید مردم و کسری بودجه در سال‌ های گذشته، افزود: دولت با ارائه لایحه اصلاح قانون بودجه» به مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.
نوبخت، همچنین به همکاری مجلس شورای اسلامی با دولت اشاره کرد و گفت: سعی کردیم با اصلاح قانون بودجه، آن را از مبلغ 210 هزار میلیارد تومان به 110 هزار میلیارد تومان کاهش دهیم تا جلو کسری بودجه را بگیریم.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم نرخ تورم از بالای 40 درصد به زیر 25 درصد کاهش یافته است، افزود: این به آن معنا نیست که قیمت‌ها را ارزان کرده‌ایم.
معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، نخستین رویکرد دولت را جلوگیری از افزایش شتابنده تورم دانست و گفت: کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت کالا و خدمات نیست؛ اما امیدواریم نرخ تورم را یک رقمی کنیم و حتی به صفر برسانیم.
وی با بیان اینکه برخی کشورها نرخ منفی تورم دارند، افزود: با کنترل نرخ ارز موفق به ارزان‌ تر شدن هزینه درمانی شدیم و مردم می‌توانند با حداکثر 10 درصد هزینه درمان شوند و در روستاها این رقم به دست کم 5 درصد هم کاهش یافته است.
نوبخت، گفت: کار دولت در حوزه درمان خودش را نشان می‌دهد.
وی افزود: تلاش و برنامه‌ریزی دولت این است که مردم در بازار احساس کنند که قیمت‌ها کاهش یافته است.
سخنگوی دولت، کنترل نوسان قیمت ارز را یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از تضعیف قدرت خرید مردم دانست و گفت: در سایه سیاست‌های در پیش گرفته شده، ارز نه‌ فقط دچار نوسان نشد، حتی در بازار آزاد، ارزان‌ تر از روزی است که دولت روی کار آمد.
وی تأکید کرد: باید آن قدر نرخ ارز واقعی شود که هم به اقتصاد و هم به تولید کمک کند و در وضعی قرار گیرد که قدرت خرید مردم حفظ شود.
سخنگوی دولت گفت: مسئله بی کاری و نرخ بالای بی کاری، غم بزرگ و مشکل اساسی است، به همین علت، برنامه اشتغال و خروج از رکود را تدارک دیده‌ایم.
معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه ابزار وجود دارد؛ اما در عرصه اقتصاد فعال نیست، تصریح کرد: ظرفیت کارخانه‌ها و پتانسیل انسانی وجود دارد؛ اما امکان استفاده به علت نبود منابع، کاهش یافته است و فضای کسب و کار آماده نیست.
وی افزود: برای کنترل این وضع، برنامه خروج از رکود آغاز شده است و امیدواریم گزارش آن را سال آینده به مردم بدهیم.


جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن