تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804709245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنهان کردن پیروزی مردم غزه با تیترهای خنثی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



پنهان کردن پیروزی مردم غزه با تیترهای خنثی
سایت های فارسی زبان غربی از اینکه صهیونیست ها درنهایت ناگزیر شدند شرایط مقاومت را بپذیرند و با آتش بس دائم موافقت کنند، چندان راضی به نظر نمی رسند.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، سایت های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی، تلاش کردند پیروزی مردم فلسطین و مقاومت غزه را با تیترهای خنثی بپوشانند.     رژیم صهیونیستی پس از جنگی پنجاه روزه نتوانست به روحیه مقاومت مردم غزه ضربه ای وارد کند و زیر فشار موشک های حماس و قدرت مقاومت مردمی، سرانجام مجبور شد با آتش بس نامحدود موافقت کند. پس لرزه های سیاسی این شکست صهیونیست ها در هفته های آینده بیشتر روشن خواهد شد.     در این میان سایت های فارسی زبان غربی، پیروزی مقاومت را بازتاب ندادند و با تیترها و مطالب معمولی و خنثی از کنار این پیروزی گذشتند:     سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN):     مقامات فلسطینی، اسرائیلی و مصری گفته اند که توافق بر سر آتش بس در غزه به دست آمده و به گفته محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، این آتش‌بس نامحدود خواهد بود و زمان آن از ساعت ۵ عصر به وقت گرینویچ (۷ عصر به وقت محلی) آغاز شده است.     از غزه گزارش می رسد که ساکنان منطقه آغاز آتش بس را با به صدا در آوردن بوق اتومبیل ها و تیراندازی هوایی جشن گرفته اند.     موسی ابو مرزوق، از مذاکره کنندگان ارشد حماس ساعاتی پیش گفت که این گروه فلسطینی در مذاکرات قاهره با اسرائیل بر سر پایان دادن به جنگ پنجاه روزه در غزه به توافق رسیده است.     منابع خبری اسرائیلی هم دقایقی پیش به نقل از یک مقام اسرائیلی، بدون نام بردن از او، این خبر را تأیید کردند.     اسماعیل هنیه، معاون رهبر سیاسی حماس در غزه گفته است که تفاهم به دست آمده "در راستای موضع قاطع مردم ما و هماهنگ با روش مقاومت است".     جزئیات این "تفاهم" هنوز روشن نیست اما قرار است به زودی رسما اعلام شود.     'باز شدن مرز رفح با نظارت فتح'

خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه وزارت خارجه مصر گزارش داده است که اسرائیل با باز کردن مرز غزه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و همین طور مصالح ساختمانی برای بازسازی غزه موافقت کرده است.     بعضی منابع خبری هم از یک مقام ارشد حماس نقل کرده‌اند که باز شدن گذرگاه مرزی رفح میان مصر و غزه با نظارت نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان وابسته به فتح از جمله موارد آتش‌بس مورد توافق است.     دقایقی پیش از اعلام آتش‌بس، منابع خبری از کشته شدن یک اسرائیلی در اثر حمله خمپاره ای فلسطینی ها به اشکول خبر دادند.     ارتش اسرائیل هم مدتی بعد این خبر را تایید کرد و گفت که چند نفر هم در این حمله زخمی شده‌اند.     بیش از دو هزار نفر فلسطینی در جریان درگیری‌های اخیر غزه کشته شده‌اند. در اسرائیل هم بیش از شصت نفر جان خود را از دست داده‌اند.    

    سایت رادیو فردا (RADIOFARDA):     گروه حماس که بر نوار غزه تسلط دارد روز سه‌شنبه از توافق بر سر آتش‌بس درازمدت با اسرائیل خبر داد که با میانجی‌گری دولت مصر به دست آمده است.     به گزارش خبرگزاری رویترز، سامی ابو زهری، سخنگوی سازمان حماس در غزه گفت: «توافق [آتش‌بس] میان طرفین حاصل آمده و ما اکنون منتظر قاهره هستیم که آن را اعلام کند و مشخص شود که ساعت صفر برای اجرای توافقنامه چه زمانی خواهد بود.»       گزارش دیگر این خبرگزاری از قول یک مقام اسرائیلی[صهیونیست]، خبر آتش‌بس درازمدت را تایید می‌کند.     این مقام اسرائیلی که در گزارش رویترز به نام او اشاره نشده، گفته است: «اسرائیل طرح مصر برای آتش‌بس کامل و نامحدود از نظر زمانی را پذیرفته است.»     گزارش رسانه‌های بین‌المللی دیگر، نظیر خبرگزاری آلمان نیز عنوان می‌کنند که اسرائیل خبر دستیابی به توافق بر سر آتش‌بس طولانی مدت را تایید می‌کند.    

    سایت دویچه وله (Deutsche Welle):     مقامات فلسطینی،اسرائیلی و مصری تایید کردند که بر سر یک "آتش‌بس نامحدود" توافق حاصل شده است. اسرائیل همچنین از کاهش محاصره نوار غزه برای ورود کمک‌های انساندوستانه و مصالح ساختمانی خبر داده است.     مقامات رسمی حماس روز سه‌شنبه چهارم شهریور (۲۶اوت) اعلام کردند که با اسرائیل برای پایان دادن به هفت هفته درگیری در غزه به توافق رسیده‌اند. تلویزیون دولتی مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، نیز خبر دستیابی به این توافق را تایید کردند.     به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، یک عضو بلندپایه سازمان جهاد اسلامی گفت که توافق بر سر یک "آتش‌بس نامحدود" به دست آمده است. این آتش‌بس ساعت ۱۹ (سه‌شنبه) به وقت محلی آغاز خواهد شد.     یک مقام اسرائیلی نیز گفت بر اساس این توافق محاصره غزه کاهش می‌یابد و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و مصالح ساختمانی به این منطقه جنگ‌زده داده خواهد شد.     طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی با میانجی‌گری مصر مذاکرات غیر مستقیم در قاهره برگزار کردند. بر اساس اظهارات سخنگوی حماس، توافق در مورد ساخت یک فرودگاه و بازگشایی بندر در غزه نیز به گفت‌وگوهای یک ماه آینده موکول شده است.     جشن و شادی در غزه، آژیر خطر در اسرائیل   به محض اعلام خبر توافق، هواداران حماس در نوار غزه به گفته خود "پیروزی حماس بر اسرائیل" را جشن گرفتند.     به گزارش خبرگزاری آلمان، پس از اعلام خبر آتش‌بس، نیروهای شبه نظامی در نوار غزه با شلیک هوایی به شادمانی پرداختند. رانندگان ماشین‌ها نیز با روشن کردن چراغ‌هایشان و بوق زدن شروع آتش‌بس را جشن گرفتند.     به گزارش رسانه‌ها، به نظر می‌رسد که جزئیات توافق اعلام شده توسط حماس بسیار مشابه شرایطی است که منجر به پایان درگیری میان حماس و اسرائیل در سال ۲۰۱۲ شد.     در آن زمان اسرائیل پذیرفت در صورت پایان یافتن موشک‌پراکنی از غزه، محاصره این منطقه پرجمعیت را به تدریج کاهش دهد؛ وعده‌ای که محقق نشد و دور تازه‌ای از خشونت‌ها را به همراه داشت.     در جریان درگیری‌های اخیر حماس تصریح کرده بود که تنها در صورت پایان محاصره غزه به آتش‌بس تن خواهد داد. در همین حال اسرائیل نیز خواهان خلع سلاح نوار غزه است.    

    سایت صدای آمریکا (VOA):     اسرائیل و گروه فلسطینی حماس عصر سه‌شنبه اعلام کردند که برای برقراری یک آتش‌بس «نامحدود» در نوار غزه با هدف پایان دادن به ۷ هفته درگیری خشونت‌بار که منجر به کشته شدن بیش از ۲،۲۰۰ نفر شد، به توافق رسیده‌اند.     به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هرچند درگیری‌های پراکنده‌ای تا آخرین دقایق ادامه یافته است، اما آتش‌بس جدید مورد توافق، از ساعت ۷ شب به وقت محلی اجرا در خواهد آمد.     جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از آتش‌بس میان اسرائیل و حماس، همه طرفین را به رعایت کامل مفاد توافقنامه امروز فراخوانده‌ است. در بیانیه آقای کری آمده است: «بسیار امیدواریم که این آتش‌بس در عمل بادوام و پایدار بماند، نقطه پایانی باشد بر حملات راکتی و خمپاره ای، به ختم دائمی مناقشات در غزه کمک کند.»     آقای کری همچنین گفته به محض برقراری آرامش، ارسال کمک‌های انساندوستانه برای مردم غزه باید با سرعت بیشتری انجام شود، و ایالات متحده متحدان بین‌المللی‌اش برای رساندن این کمک‌ها و کمک به بازسازی مناطق آسیب‌دیده آماده‌اند.     پیشتر، مقام‌های حماس و جهاد اسلامی، گروه‌های اصلی فلسطینی درگیر در جنگ غزه، اعلام کرده بودند با اسرائیل بر سر یک آتش‌بس ناحدود به توافق رسیده‌اند و موافقت اسرائیل با کاهش محاصره نوار غزه، برای ورود تدارکات رفاهی و مصالح ساختمانی، از جمله مواد توافقنامه است.     به گفته این مقام فلسطینی مذاکره در باره مسائل پیچیده‌تر، مانند درخواست حماس برای ساختن فرودگاه و بندر در غزه،  ظرف یک ماه آغاز خواهد شد.     خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود نوشت اگر جزئیات توافق تایید شود، عملاً به این معنا خواهد بود که حماس و جهاد اسلامی شرایطی مشابه آن توافقی که در سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از یک هفته جنگ با اسرائیل پایان داد، را پذیرفته‌اند.     سایت وزارت خارجه آمریکا در پایان این نوشته، عصبانیتش از پیروزی مقاومت را در این جملات آشکار ساخت: گروه حماس در جریان جنگ می‌گفت، فقط در صورت لغو محاصره غزه با آتش‌بس موافقت خواهد کرد. با این حال، فشار اسرائیل افزایش یافته است. گفته می‌شود از ۱۰ هزار راکت در زرادخانه حماس، فقط یک سوم آن باقی مانده است، در حالی که اسرائیل می‌گوید اکثر شبکه تونل‌های حماس برای حملات نظامی را منهدم کرده است.      

    سایت رادیو فرانسه (Radio France Internationale):     اسرائیل به گفته یکی از مسئولان بلندپایه این کشور، پیشنهاد مصر را مبنی بر آتش بس کامل و نامحدود در نوار غزه پذیرفته است.     این آتش بس که خبر آن کمی پیش‌تر توسط منابع فلسطینی و سپس مصری پخش شد، قرار است از ساعت 18 امروز به وقت پاریس به اجرا درآید.     بنا بر این توافق، همه پست‌های گذر از اسرائیل به خاک فلسطین، برای عبور کمک های بشردوستانه و تجهیزات بازسازی ویرانه‌ها، باز می شود.     فلسطینیان هم چنین به حق ماهی گیری تا فاصله ٣٠ مایلی در دریا دست می یابند؛ فاصله‌ای که تا امروز ٣ مایل بود.     قرار است مذاکرات غیرمستقیم بر سر مسائل دیگر در پی این آتش بس، در مصر آغاز شود.     بلافاصله پس از اعلام این خبر، هزاران تن از فلسطینیان به کوچه‌های غزه ریختند و جشن گرفتند. صدای شلیک گلوله از شادی، در همه‌جا شنیده می شد و از مساجد نیز صدای نیایش بر می آمد.     گفتنی است که در پنجاهمین روز یورش هوائی اسرائیل به نوار غزه، 2 فلسطینی کشته شدند که شمار کشته‌شدگان در نوار غزه را به 2130 نفر می رساند.     طی 16 یورش شب گذشته که به کشته شدن 2 تن انجامید، 2 مسجد نیز در "بیت حنون"- درشمال غزه، ویران شدند.     در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو- نخست وزیر این کشور، گفته بود عملیات تا زمانی که اسرائیل به هدف‌های خود دست نیابد ادامه خواهند داشت.
 

  444  




۰۵/۰۶/۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن