تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804706537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسامی 4 فیلم بلند ایرانی بخش مسابقه بین الملل مقاومت/ «ابوزینب» رونمایی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران
اسامی 4 فیلم بلند ایرانی بخش مسابقه بین الملل مقاومت/ «ابوزینب» رونمایی می شود
اسامی 4 فیلم بلند ایرانی راه‌یافته به بخش مسابقه بین الملل جشنواره فیلم «مقاومت» اعلام شد و قرار است فیلم «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری برای نخستین بار در این جشنواره رونمایی شود.



به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم های «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار، فیلم سینمای «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی پور و «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری در بخش مسابقه بین الملل جشنواره فیلم «مقاومت» حضور دارند. جشنواره «مقاومت» باید آکادمی شود محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینمای دفاع مقدس معتقد است جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» در دوران گذشته از نظر برنامه ریزی، شکوه و نوآوری بسیار باشکوه بود و امیدورام این روند امسال هم ادامه یابد.
 
این کارگردان درباره جشنواره فیلم «مقاومت» گفت: جشنواره «مقاومت» جشنواره‌ای موضوعی است و اگر می خواهد جریان ساز باشد باید فیلم هایی که در جشنواره های دیگر نمایش داشته‌اند، در این جشنواره نمایش داده نشوند. همانطور که می دانید فیلم های دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی آیند، به همین دلیل در جشنواره «مقاومت» حلاوت خود را برای مخاطب از دست می دهند و متاسفانه در مورد فیلم های بین المللی هم همین اتفاق می افتد. وی افزود: شرایط بررسی فیلم ها در جشنواره «مقاومت» باید به نحوی باشد تا برای فیلم ها رتبه بندی وجود داشته باشد تا به سمت آکادمی جشنواره «مقاومت» برود. یعنی همان چیزی که امروز جشن منتقدین تا اندازه ای به آن رسیده و یا در اسکار آمریکا رخ می دهد که فیلم بر اساس آن چیزی که در 2 سال گذشته با آن برخورد کرده بررسی شود. اما متاسفانه در طول این سال ها دیده شده فیلمی که در جشنواره «مقاومت» به آن توجه می شود در جشنواره های دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

باشه‌آهنگر درباره بودجه جشنواره نیز گفت: نگاهی در سینمای ما وجود دارد که بخشی از روزنامه نگاران به غلط تصور می کنند، اگر دولت برای ساخت فیلمی بودجه دهد خوب نیست. درحالیکه برای ساخت فیلم های دفاع مقدس (فیلم های شاخص) با توجه به اینکه هزینه زیادی دارند با بودجه خصوصی نمی توان وارد شد. سوال این است که کدام شرکت خصوصی حاضر است در این حوزه که هیچ بازگشت سرمایه ای هم ندارد، سرمایه گذاری کند و هزینه سنگینی را برای آن بپردازد؟ زمانی که بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری نباشد وظیفه دولت است تا در این زمینه مشارکت کند.

کارگردان «فرزند خاک» با بیان اینکه بودجه فیلم های دفاع مقدس با فیلم های شهری قابل مقایسه نیست گفت: باید ساز و کار مناسبی برای بودجه این نوع فیلم ها در نظر گرفته شود. باید حواسمان باشد تا هر کسی از راه می رسد این بودجه را خرج نکند زیرا کمترین بودجه هم برای فرهنگ بسیار مهم و ضروری است.

کارگردان فیلم «ملکه» با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس حوزه مقاومت است، افزود: بد اندیش‌ترین آدم ها به ما حق خواهند داد در شرایطی که اطراف کشور گروه هایی تروریستیی جولان می دهند و بخش هایی از شمال و جنوب برخی کشورها را گرفته‌اند ما نمی توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم و همین موضوع با مخالفت هایی از سوی کشورهای دیگر همراه می شود.

باشه آهنگر درباره عملکرد مدیران جشنواره «مقاومت» طی 12 دوره گذشته نیز گفت: آخرین باری که جشنواره در شهر کرمان برگزار شد از نظر برنامه ریزی، شکوه و نوآوری بسیار باشکوه بود و بار رسانه ای و بازتاب خبری و اجتماعی خوبی داشت ضمن اینکه میهمانان آن هم شاخص بودند و امیدوارم این روند امسال هم ادامه یابد. داوران بین الملل جشنواره از رای محکم تری برخوردار بودند

کارگردان «بیداری رویاها» با بیان اینکه جشنواره «مقاومت» هنوز نوپا است، گفت: جشنواره «مقاومت» می تواند شرایط بهتر داشته باشد و باید جریان ساز باشد و اجازه ورود ایده های نو را به خود بدهد. نباید فیلم های تکراری را در این جشنواره نمایش دهیم زیرا راهگشا نیستند. باید دقت داشت تا اولین نمایش فیلم های حشنواره دفاع مقدس و مقاومت در این جشنواره باشد.

وی یادآور شد: دبیرخانه جشنواره باید در طول سال فعال باشد و ارتباطش را با فیلمسازان حفظ کند.

سینمای دفاع مقدس تنها ژانر ملی سینماست

بهمن حبشی مدیر دفتر جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره فیلم «مقاومت» گفت: فرهنگ مقاومت ملهم از اندیشه های ناب اسلامی است. باید در تمامی تولیدات هنری اعم از موسیقی، کتاب، شعر و سینما به یک مدیریت واحدی برسیم. مخصوصا درباره جشنواره فیلم «مقاومت» زیرا این فرهنگ استقامت و مقاومت در برابر هجمه های دشمن است.

مدیر دفتر جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امروزه شاهدیم که در کشورهای اطرافمان چه ظلم هایی می شود و چه اتفاق هایی می افتد. عده زیادی رنج می کشند اما در نهایت عزت پیدا می کنند. عزت انسان در گرو این است که انسان در برابر زورگویی ها مقاومت کند و این فرهنگ باید در همه ابعاد نهادینه شود.

وی با بیان اینکه جشنواره «مقاومت» یکی از مهمترین جشنواره های ما است، افزود: این جشنواره باید به طور منظم هر سال برگزار شود تا تاثیرش را در تولیدات بگذارد و امروز با تولیدات در حوزه مقاومت می توانیم به قوام فرهنگ اجتماعی مان کمک کنیم.

حبشی با بیان اینکه جشنواره «مقاومت» می تواند امیدبخش باشد گفت: باید دقت داشت که درحوزه تولید فیلم ها و اجرای برنامه ها به این جشنواره کمک شود زیرا این جشنواره می تواند عامل همبستگی ملی و دینی و هنری باشد ضمن اینکه الهام بخش فرهنگ مقاومت در جهان اسلامی نیز است.

مدیر دفترجشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اختصاص بودجه ای مجزا به جشنواره فیلم «مقاومت» و ساخت فیلم های مربوط به آن نیز گفت: در مورد این نوع موضوعات هر چقدر سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است زیرا در واقع خرج فرهنگ و هویت است. همه باید برای این نوع تولیدات کمک کنند و تنها به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسنده نکنند.

وی افزود: در مورد چنین جشنواره ای باید نگاه ملی و فراملی داشته باشیم زیرا ژانر مقاومت و دفاع مقدس تنها ژانر ملی سینمای ما است.

حبشی با بیان اینکه با توجه به اینکه ژانر دفاع مقدس ژانری ایرانی است، تإکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، صدا و سیما، شهرداری، حوزه هنری و وزارت ارشاد باید همه با هم جمع شوند و در قالب تفاهم نامه برای احیای این ژانر و تقویت تولیدات دفاع مقدس به یک همخوانی گروهی برسند.

وی یادآور شد: حداقل باید سالی 5 تولید خوب در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در سینما داشته باشیم زیرا این ژانر برای ما اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر به محاق برود بسیار بد است زیرا امروز دنیا هم تشنه این موضوعات است.

مدیر دفتر جشنواره‌های وزارت ارشاد ادامه داد: اگر دقت داشته باشید بعد از انقلاب اسلامی ایران پرمخاطب ترین فیلم ها فیلم های دفاع مقدس بودند. به طور کلی فیلم های این ژانر هم مخاطب دارند و هم می توانند بین المللی شوند. بنابراین باید نگاهمان را نسبت به این موضوعات عوض کنیم.

حبشی تأکید کرد: برای موضوع به این مهمی همه باید برخیزیم و دست به دست هم دهیم تا تولیداتمان افزایش پیدا کنیم تا بتوانیم با نمایش این نوع فیلم ها در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: کشورهای دیگری هم وجود دارند که به این موضوعات می پردازند اما هیچ کدام به صورت گسترده مانند کشور ما به آن نپردازختند. بنابراین باید از این موهبت به خوبی و به بهترین شکل استفاده کنیم.


۱۳۹۳/۶/۴ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن