تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820789037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي مهد کودک در مساجد کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵۹ب.ظ)
راه اندازي مهد کودک در مساجد کشور به زودي مهد کودک در مساجد کشور راه اندازي مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مسوول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي گفت: مهد کودک هايي در مساجد راه اندازي شود تا در ساعات برپايي نماز جماعت فعاليت کنند.
محمد هادي نيا، مسوول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي، در مراسم تجليل از خادمان طرح تلاوت نور مساجد شهرستان مرند که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار شد، با تأکيد بر جايگاه مساجد در جامعه خاطرنشان کرد: مسجد جايگاه ويژه اي در جامعه دارد که بايد کودکان و نوجوانان را براي رفتن به مسجد هدايت و تشويق کنيم.
وي افزود: مهدکودک هايي در مساجد راه اندازي شود تا در ساعات برپايي نماز جماعت پدر و مادران فرزندان خود را به آن بسپارند تا هم آن ها به عبادت خود بپردازند و هم کودکان با مسجد انس بگيرند.
هادي نيا همچنين با انتقاد از اينکه فضاي بسياري از مساجد براي حضور نوجوانان فراهم نيست، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان سؤال هاي فراواني در ذهن دارند که بايد فضايي براي پاسخ به پرسش هاي اين نسل در مسجد فراهم شود.
مسوول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي ادامه داد: مسجد بايد مکان زيبايي داشته و به روز باشد، امام جماعت مسجد مهم ترين اساس و رکن مسجد که بايد داراي شرايطي باشد تا خدمات معنوي را به مردم ارائه کند.
وي خاطرنشان کرد: ما مؤمين و نمازگزاران نيز جايگاه ويژه اي در فعال شدن مساجد دارند.
هادي نيا اظهار داشت: بايد براي جذب کودکان و نوجوانان طرح هايي در مساجد اجرا شود، احسان مردم در مساجد، برخورد مناسب امام جماعت مساجد با نسل جوان و طبيعت و فضاي زيباي مساجد مي تواند در جذب نوجوانان به مساجد مؤثر باشد.
مسوول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي تأکيد کرد: اگر مسجد به بهترين شکل نيز احداث شود، بدون همياري مردم و امام جماعت و هيأت امناي مسجد، نمي توان مسجدي را فعال کرد.
وي همچنين با اشاره به راهکاري فعال شدن و جذب نسل جديد به مساجد تصريح کرد: مردم بايد خود را صاحب مساجد بدانند، هيأت امنا و امام جماعت مساجد، دهياران و اعضاي شوراي روستاها و دهياران نيز بايد در کنار مردم، در فعال شدن برنامه هاي مساجد تلاش کنند.
هادي نيا در بخش ديگري از سخنان خود از حمايت از فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در استان خبر داد و گفت: ساليانه حمايت مادي و معنوي از کانون هاي مساجد استان صورت مي گيرد، حمايت از خريد 40 نوع اقلام و اعزام اعضاي کانون هاي به اردوهاي فرهنگي تفريحي و آموزشي، از جمله اين حمايت هاست.
مسوول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي همچنين با بيان اينکه دليل بسياري از بزهکاري ها در جامعه دوري از مساجد است، عنوان کرد: سبک زندگي اسلامي بايد در مساجد به نسل جوان آموزش داده شود.
وي در پايان اظهار داشت: طبق برنامه بايد تا پايان سال 93 تعداد 89 کانون در شهرستان مرند راه اندازي شود که تاکنون تعداد 33 کانون راه اندازي شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن